آموزش سیستم صوتی خانگی

معرفی سیستم صوتی باشگاه ورزشی

سیستم صوتی باشگاه ورزشی

فهرست محتوا

معرفی سیستم صوتی باشگاه ورزشی

امروزه در اکثر باشگاه ورزشی و سالن های ورزشی وارد می‌شویم موسیقی که در سالن پخش می شود باعث ایجاد حس خوبی در لحظه ورود می شود.

یکی از عوامل مهمی که سالن های ورزشی را از سایر رقبا متمایز می کند، سیستم صوتی برای باشگاه و سالن ورزشی است. با انتخاب مناسب باند و اسپیکر برای باشگاه و نصب در مکان مناسب، به طور قابل توجهی بر کیفیت ورزش و افزایش جذب مشتری تاثیر می گذارد.

طبق تحقیقات انجام شده سیستم صوتی باشگاه ورزشی تاثیر بسزایی در روند ورزش و روحیه افراد دارد. یکی از مکان هایی که سیستم صوتی PA زیاد استفاده می شود، باشگاه ها است. گوش دادن به موسیقی در حین ورزش کار را راحت تر و لذت بخش تر می کند.

 بر اساس تحقیقات و بررسی ها، موسیقی هورمونی به نام دوپامین تولید می کند که باعث ایجاد احساس آرامش می شود. فرکانس هایی که در حین ورزش شنیده می شود مستقیماً بر مغز ورزشکاران تأثیر می گذارد و افراد فعالیت های خود را با نشاط و کارایی بیشتری انجام می دهند.

در بخش های مختلف سالن ورزشی می توان از موزیک های متفاوتی با توجه به هر ورزش به کار برد برای مثال در سالن یوگا از موسیقی آرام برای حفظ آرامش استفاده می شود و در بخش ایروبیک و بدنسازی از موسیقی شاد برای حرکات تند در تمرین استفاده می شود.

جهت خرید سیستم صوتی باشگاه ورزشی در اصفهان می توانید با شماره های 09134331139 و 09134040389 تماس گرفته و از مشاوره رایگان خانه هوشمند آراز بهره ببرید.

علاوه بر مشاوره در زمینه سیستم صوتی باشگاه می توانید در زمینه نورپردازی و تجهیزات روشنایی سالن ورزشی در اصفهان نیز مشاوره دریافت نمایید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید با محصولات سیستم صوتی هوشمند خانگی آشنا شوید لیست قیمت سیستم صوتی هوشمند خانگی را ملاحظه بفرمایید.

سیستم صوتی سالن ورزشی

انواع تجهیزات سیستم صوتی باشگاه و اماکن ورزشی

در رابطه با سیستم صوتی باشگاه و سالن ورشی چند نوع محصول نیاز اسن که در ادامه به هر کدام از آن میپردازیم و محصولاتی که در خانه هوشمند آراز در این زمینه به فروش می رسد را به نمایش می گذاریم.

باند برای باشگاه

در باشگاه های ورزشی می توان از انواع اسپیکر استفاده کرد. برای انتخاب بهتر اسپیکر برای باشگاه نیاز به تجربه و دریافت مشاوره از کارشناس دارید که در این زمینه می توانید از کارشناسان فروشگاه دیجی آراز راهنمایی دریافت نمایید.

 

بیشتر بدانید: باند یا اسپیکر یکی از تجهیزات سیستم صوتی است که علاوه بر باشگاه ورزشی در دیگر اماکن شامل سالن کنفرانس نیز استفاده می شود.

برای مشاهده این که از چه نوع اسپیکری برای اتاق جلسات استفاده کنیم مقاله سیستم صوتی سالن کنفرانس شامل چه تجهیزاتی است را مطالعه نمایید.

موسیقی یکی از تجهیزات اصلی در سیستم صوتی باشگاه است که هنگام خرید، باید اطمینان حاصل کنید که از بلندگوی مناسب برای باشگاه خود استفاده می کنید. در زیر انواع اسپیکر مناسب باشگاه را معرفی می کنیم:

  • اسپیکر سقفی

بلندگوهای سقفی معمولا در مکان های تقریبا بزرگ استفاده می شوند. این نوع بلندگوها صدایی باکیفیت و با کمترین نویز ارائه می دهند. در مقایسه با سایر بلندگوها، بلندگوهای سقفی قدرت کمتری برای ارائه صداها با صدای بالا دارند. بنابراین، بهتر است از این نوع بلندگوها در قسمت هایی مانند اتاق های ماساژ و مدیتیشن (یوگا) که نیاز به پخش موسیقی ملایم دارند و همچنین برای پیجینگ استفاده کنید.

قدرت اسپیکر سقفی نسبت به باندهای دیواری کمتر است. پیشنهاد ما برای بلندگوی سقفی باشگاه از نوع دو طرفه یا 2way با ووفر بزرگتر است، زیرا اندازه ووفر با افزایش بیس که در اکثر سالن های ورزشی ترجیح داده می شود، نسبت مستقیم دارد. هنگام نصب سیستم صوتی بر روی سقف باید به محیط اطراف خود توجه کنید و به اندازه کافی و در فاصله مناسب نصب کنید. اگر تعداد بلندگوها زیاد باشد، استفاده از سیستم ترانس مچینگ را ضروری می کند.

  • باند دیواری و دکوراتیو

در برخی باشگاه ها از بلندگوهای بزرگ و سنگین برای پخش صدا استفاده می شود که جلوه خوبی به محیط نمی دهد. اما بلندگو دیواری علاوه بر فضای کمی که اشغال می کنند، صدای باکیفیتی را به قسمت های مختلف باشگاه منتقل می کنند.

بلندگوهای دیواری مجهز به سیستم بلوتوث هستند که افراد بیشتری را تشویق می کند تا این بلندگوها را در سیستم صوتی باشگاه خود نصب کنند.

نصب باند دیواری نصب ساده است به طوری که با استفاده از پایه روی دیوار نصب می شوند. اکثر این بلندگوها به صورت برد کامل یا فول رنج هستند و برای پخش موسیقی آرام و سیستم پیجینگ استفاده می شوند.

این نوع بلندگو مناسب پخش موسیقی بلند نیست و در ورزش هایی مانند یوگا و یا در استخرها استفاده می شود.

باندهای دکوراتیو هم در باشگاه ها طرفداران زیادی دارد زیرا علاوه بر تغییر جهت برای بهتر شنیده شدن صدا ظاهر زیبایی نیز دارد.

این نوع بلندگوها به دو صورت اهمی و ولتی وجود دارند که اسپیکر دکوراتیو مخصوص باشگاه به صورت 2way باید باشد زیرا دارای ووفر و تیوتر و کراس اوور است. سایز مناسب ووفر وتیوتر به کار رفته در باند سالن ورزشی 12 و 15 اینچ است.

  • اسپیکر اکتیو و پسیو

اسپیکرهای پسیو آمپلی فایر ندارند و برای استفاده در سالن ورزشی باید آمپلی فایر جداگانه تهیه شود. بهتر است این اسپیکربا پاور میکسر همراه شوند. اسپیکر اکتیو دارای آمپلی فایر داخلی هستند و در صورت تمایل می توانید یک میکسر به آن اضافه کنید. این باندها اندازه های مختلفی دارند (8، 10، 12 و 15 اینچ) که بسته به فضای اتاق نشیمن خود می توانید آنها را تعیین کنید.

بلندگوهای اکتیو علاوه بر آمپلی فایر دارای مدار کراس اوور نیز در داخل هستند. این مدار فرکانس های بالا و پایین را جدا کرده و به آمپلی فایر ارسال می کند و نیازی به تنظیم فرکانس خروجی نیست.

در کلاس‌های تناسب اندام، سیستم بلندگو ممکن است ترکیبی از بلندگوهای سقفی برای موسیقی پس‌زمینه و بلندگوهای دیواری بزرگ‌تر برای تمرین‌های بلندتر باشد. اگر این اتاق ها مجزا هستند، با استفاده از تقویت کننده و سیستم پخش جداگانه، مربی می تواند با استفاده از درایوهای بلوتوث یا USB چیزی متفاوت از سیستم صوتی اصلی پخش کند.

 

سیستم صدا باشگاه بدنسازی

 

طراحی سیستم صوتی سالن ورزشی

در طراحی سیستم صوتی باشگاه باید به بخش های مختلف سالن که فعالیتهای متفاوت دارند و نوع ورزش توجه شود. به عبارت دیگر اتاق های مناسب ورزش های تیمی و انفرادی از هم جدا می شوند. در قسمتی که وزنه ها قرار دارند صدا می تواند بلند باشد، در حالی که در قسمت کلاس اسپینینگ یا دوچرخه با دستگاه فقط می توان موسیقی پس زمینه پخش کرد تا مربی بتواند کلاس را کنترل کند. ضمناً در بخش ماساژ درمانی و اسپا باید موسیقی ملایم و آرامش بخش پخش شود.

بنابراین، با استفاده از قابلیت زون بندی می توان کنترل کاملی در همه جهات بر حجم صدا داشت. برای این کار باید ازنوعی آمپلی فایر استفاده کرد تا برای پخش موسیقی هر بخش از منبع متفاوتی دریافت کند. بنابراین می توانید موسیقی رقص را در طبقه اصلی، موسیقی راک در بخش وزنه ها و موسیقی سبک را در بخش اسپا بدون مزاحمت برای ورزشکاران هر منطقه داشته باشید.

استفاده از بلندگوهای دکوراتیو دیواری از گروه اسپیکرهای دو آهنربایی یا 2way یا مجهز به ووفر و توییتر مجزا رایج ترین انتخاب برای سیستم صوتی ایروبیک باشگاهی است.

انتخاب مکان مناسب برای نصب اسپیکر، با برد زیاد، شعاع صدای زیادی را پوشش می دهد. هر چه محل نصب بلندگو از دیوارها، ستون ها و آینه ها دورتر باشد، خروجی بهتری به گوش شنونده می رسد.

 

نکات انتخاب اسپیکر مناسب باشگاه

برای راه اندازی سیستم صوتی باشگاه می توانید از دو روش استفاده کنید، یعنی اتاق را با استفاده از میکسر راه اندازی کنید یا این کار را بدون میکسر یا آمپلی فایر انجام دهید. در روش اول باید بلندگوهای پسیو در سالن نصب شود سپس تمامی بلندگوها به پاور میکسر متصل شوند. برای تنظیم صدا و افکت در اینجا از یک متخصص استفاده شود.

اما در روش دوم با توجه به فضای اتاق چند باند قرار می دهید و از بلندگوهای اکتیو به عنوان آمپلی فایر استفاده می کنید و می توانید موسیقی خود را از طریق فلش یا بلوتوث و پخش از طریق اسپیکر گوش دهد.

هنگام انتخاب یک سیستم صوتی قدرتمند، آکوستیک محیط از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از چندین آینه منجر به پیچیدگی صوتی در مکان می شود. استفاده از کفپوش ها و تشک های ورزشی باعث جلوگیری از لرزش زیاد و بهبود کیفیت پخش موسیقی می شود.

ارتفاع بیش از 3 متر نیز یکی از عواملی است که کیفیت صدای پخش شده توسط تجهیزات صوتی را مختل می کند. تعداد ستون ها در سالن های ورزشی باعث انتشار سریع صدا و ارتعاشات صدای بد در محیط می شود. دیوارهای سرامیکی به دلیل سطح صاف و صیقلی که دارند باعث بازخورد صوتی می شوند. تمامی موارد ذکر شده با قرارگیری و انتخاب صحیح بلندگوهای مورد نظر در چنین فضاهایی قابل حل است.

تنظیم اسپیکر باشگاه با زاویه 15 درجه رو به پایین تأثیر قابل توجهی بر یکپارچگی صدا خواهد داشت. توصیه می شود بلندگوها را با یک سیم کشی جداگانه به آمپلی فایر متصل کنید، این به شما امکان می دهد هر بلندگو را جداگانه کنترل کنید.

 

سیستم صوتی باشگاه ورزشی

 

 

آمپلی فایر مناسب باشگاه

مورد دیگر در سیستم صوتی مخصوص باشگاه آمپلی فایر است. برخی از بلندگوها نیاز به آمپلی فایر دارند. آمپلی فایرها صدا را تقویت کرده و با کیفیت بالا به خروجی می فرستند و همینطور علاوه بر تقویت صدا از قطع شدن و نویز جلوگیری می کنند و قابلیت منطقه بندی را دارند.

مورد دیگری که در باشگاه خیلی مهم است تغییرات فرکانس در پخص صدا است. این دستگاه در واقع تغییرات فرکانس و دامنه را تشخیص می دهد که بر اساس آن سیگنال ها را تقویت کرده و کیفیت صدا را افزایش می دهد.

مهمترین نکته جنس بدنه آمپلی فایر است. بدنه این دستگاه باید دارای سیستم خنک کننده و دفع حرارت هوشمند باشد تا آسیبی به آن وارد نشود. همچنین باید دارای ویژگی هایی مانند پخش کننده رسانه، بلوتوث، ورودی های مختلف usb و aux باشد.

برای تغذیه بلندگوها باید فقط تقویت کننده های پرقدرت با پایداری بالا را انتخاب کنید. از آنجایی که مدت زمان استفاده روزانه از سیستم به طور مداوم نزدیک به 18 ساعت می باشد، سیستم باید از نوعی باشد که علاوه بر استقامت بالا، با چالش تولید گرما و گرمای بیش از حد مواجه نباشد. تعداد ورودی ها و خروجی های تقویت کننده به تعداد بلندگوهای استفاده شده بستگی دارد.

میکسر برای سالن ورزشی

میکسر صدا از دیگر تجهیزات باشگاه های ورزشی است. این دستگاه ها به دو صورت میکسر صدا آنالوگ و میکسر صدا دیجیتال موجود می باشند.

میکسرها سیگنال های آنالوگ و دیجیتال را دریافت می کنند و صداهای مختلف را به طور همزمان میکس و پخش می کنند.

میکسرهای آنالوگ نسبت به میکسرهای دیجیتال قدرت کمتری برای تغییر صدا و افکت های صوتی دارند. بنابراین توصیه می کنیم اگر قصد خرید میکسر را دارید بهتر است نوع دیجیتال آن را انتخاب کنید. همچنین می توانید از میکسر صدا برای زون بندی مناطق مختلف باشگاه استفاده کنید.

 

انتخاب سیستم صوتی سالن ورزشی

3 عامل مهم و تاثیرگذار در راه‌اندازی سیستم صوتی برای باشگاه ورزشی را در زیر بیان میکنیم.

  • ابعاد و مساحت محیط سالن

دانستن ابعاد محیط هنگام انتخاب توان سیستم صوتی و تعداد بلندگوها بسیار مهم است. برای محاسبه دقیق توان مورد نیاز سیستم صوتی باید مساحت و شکل هندسی سالن ورزشی مشخص شود. ضمناً محل دفتر مدیریت، پیشخوان، رختکن و تجهیزات ورزشی باید به طور دقیق مشخص شود.

  • بررسی آکوستیک بودن سالن

همانطور که قبلا اشاره شد، وجود آینه های متعدد باعث پیچیدگی صوتی در محیط می شود. علاوه بر این، استفاده از تشک و کفپوش ورزشی از لرزش جلوگیری می کند.

  • محاسبه توان

نکته مهم دیگر قبل از راه اندازی سیستم صوتی برای باشگاه ورزشی محاسبه قدرت صدا است. نرم افزارهای مانند   EASE و Analyzer Spectrum برای این کار وجود دارد. نرم افزار EASE  برنامه‌ ای است که این امکان را به کارشناسان می‌دهد پیش از راه اندازی سیستم صوتی باشگاه، بهترین طراحی را شبیه سازی و ارزیابی کنند. نتیجه این نرم افزارها بر اساس عواملی مانند سخت افزار، محیط، تجهیزات و ... تعیین می شود.

 

باند برای باشگاه

 

 

کاربرد سیستم صوتی در باشگاه ها و اماکن ورزشی

  • ایجاد آرامش در بخش یوگا
  • ایجاد نشاط در بخش بدنسازی
  • باعث تحرک بیشتر در اتاق ایروبیک
  • در بخش رقص سالسا
  • ایجاد ریتم در اسپینینگ

 

قیمت سیستم صوتی برای باشگاه

قیمت سیستم صوتی باشگاه به عوامل مختلفی از جمله ابعاد، برندهای مورد استفاده و ... بستگی دارد و می تواند تغییر کند.

همینطور ابعاد ساختمان، تعداد بلندگوها، برند تجهیزات از جمله عواملی است که در قیمت سیستم صوتی باشگاه تاثیرگذار است و برای این امر نمی توان هزینه ثابتی در نظر گرفت.

همچنین نحوه نصب و پیکربندی این تجهیزات بر افزایش قیمت و هزینه ها تأثیر می گذارد. به طور کلی بهتر است با توجه به نیاز و بودجه خود تجهیزات لازم را خریداری کنید.

 

بهینه سازی صدا در سالن ورزشی و باشگاه

 

خرید سیستم صوتی باشگاه ورزشی اصفهان

همانطور که در این مقاله بیان شد طراحی و نصب سیستم صوتی باشگاه به عوامل مختلفی بستگی دارد و باید این کار را به کارشناسان بسپارید. اگر در اصفهان زندگی می کنید ودارای سالن ورزشی و یا باشگاه بدنسازی هستید و قصد خرید سیستم صوتی باشگاه ورزشی اصفهان را دارید می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان خانه هوشمند آراز مشورت کنید.

خانه هوشمند آراز در زمینه فروش و نصب سیستم صوتی هوشمند و همینطور تجهیزات روشنایی فعالیت دارد که در صورت نیاز افرادی که دارای باشگاه و سالن ورزشی هستند می توانند از طریق تماس با شماره هایی که در ابتدای مقاله درج شد بجهیزات صوتی مخصوص باشگاه را سفارش دهند.

بیشتر بدانید: اگر می‌خواهید در مورد آمپلی فایر خانگی در اصفهان بدانید مقاله-محصول زیر را مطالعه نمایید و محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.

بیشتر بدانید: اگر می خواهید در مورد خرید اسپیکر سقفی در اصفهان بیشتر بدانید مقاله-محصول زیر را مطالعه نمایید.

سخن آخر

از آنجایی که موسیقی تاثیر زیادی بر روحیه افراد دارد، می توان از سیستم های صوتی و موسیقی مختلف در باشگاه ها استفاده کرد تا افراد با روحیه بیشتری به فعالیت های ورزشی خود بپردازند. گوش دادن به موسیقی در حین ورزش کار را راحت تر و لذت بخش تر می کند.

گوش دادن به موسیقی باعث تولید هورمونی به نام دوپامین می شود که به فرد احساس خوشبختی و آرامش می دهد و با افزایش سطح آدرنالین، احساس هیجان مرتبط با انجام فعالیت های ورزشی افزایش می یابد. سیستم صوتی باشگاه شامل بلندگوهای مخصوص سیستم باشگاه، بلندگوهای سقفی، بلندگوهای پسیو واکتیو، آمپلی فایرها و میکسرها می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *