آموزش سیستم صوتی خانگی

فرق آمپلی فایر دو کاناله و چهار کاناله چیست

فرق آمپلی فایر دو کاناله و چهار کاناله

اگر می خواهید موسیقی یا صدای با کیفیت بهتری داشته باشید، ممکن است بخواهید یک آمپلی فایر به سیستم موسیقی خود اضافه کنید. آمپلی‌فایر یک دستگاه الکترومغناطیسی است که سیگنال‌های ولتاژ پایین سیستم را به سیگنال‌هایی با کیفیت بالا تبدیل می‌کند که می‌تواند صدای بلندگوها یا ساب ووفرهای شما را بهتر کند.

آیا فرق آمپلی فایر دو کاناله و چهار کاناله را می دانید؟

آمپلی فایرها نقش قلب تپنده را در سیستم های صوتی ایفا می کنند که با تقویت سیگنال های صوتی بهترین کیفیت و وضوح را در اختیار ما قرار می دهند. امروزه استفاده از سیستم های صوتی نه تنها در مراکز، سازمان ها، سینماها و تئاترها، بلکه در مراکز تفریحی و حتی خودروها نیز رواج زیادی پیدا کرده است.

هنگامی که مجموعه ای از بلندگوهای سطح بالا را در اتومبیل خود دارید ، مطمئناً یک آمپلی فایر برای بهبود کیفیت صدا سیستم استریو خود می خواهید. آمپلی فایرها برای افزایش توان خروجی موسیقی و شفاف‌تر کردن صدای آن با عمق بیشتر استفاده می‌شوند.

آمپلی فایر ها بسته به تعداد بلندگوهایی که برای روشن کردن نیاز دارید، پیکربندی های مختلفی دارند. هنگام خرید آمپلی فایر، ممکن است بپرسید تفاوت آمپلی فایر 2 کانال با 4 کانال چیست؟

 

 

 خرید آمپلی فایر خانگی

 

آمپلی فایر چیست

در واقع این دستگاه سیگنال های ضعیفی را که دریافت می کند تقویت کرده و به خروجی صدا منتقل می کند. آمپلی فایر نه تنها در داخل خودرو استفاده می شود بلکه در تمامی سیستم های صوتی استفاده می شود. در بسیاری از موارد، زمانی که صدایی با کیفیت پایین از بلندگوها شنیده می شود، به دلیل نداشتن آمپلی فایر است. این دستگاه همچنین به جلوگیری از قطع و وصل خروجی اسپیکر باعث افزایش کیفیت می شود.

آمپلی فایر یا تقویت کننده یک دستگاه الکترونیکی است که ولتاژ، جریان یا قدرت سیگنال را افزایش می دهد. آمپلی فایرها در ارتباطات و پخش بی سیم و در انواع تجهیزات صوتی استفاده می شوند.

 

 

مقایسه آمپلی فایر دو کاناله و چهار کاناله

 

 

انواع آمپلی فایر بر اساس کانال

 تعداد خروجی هایآمپلی فایرها متفاوت است و بر اساس این تفاوت تقویت کننده را به 6 نوع زیر تقسیم می کنیم:

 

  • تقویت کننده تک کانال (مونو)

این آمپلی فایرها فقط برای راه اندازی ساب ووفر طراحی شده اند. دارای تنظیمات LPF هستند. و به راحتی فرکانس صدای مناسب را برای ساب ووفر ایجاد می کنند. Mono به معنی تک کانال است و برای پیکربندی یک یا دو ساب ووفر استفاده می شود.

 

بیشتر بدانید: برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ساب ووفر می توانید مقاله تفاوت ووفر و ساب ووفر چیست را مطالعه نمایید.

 

 

 تفاوت ووفر و ساب ووفر چیست

 

 

  • تقویت کننده دو کاناله (استریو)

یک آمپلی فایر دو کاناله معمولاً برای کار با یک جفت باند استفاده می شود، اما در مواردی که مصرف کننده بخواهد یک ساب ووفر ارزان قیمت را راه اندازی کند، می تواند از یک آمپلی فایر دو کاناله برای کار با ساب ووفرهای سبک استفاده کند.

آمپلی فایرهای دو کاناله معمولاً دارای فیلترهایی هستند که با پیکربندی بلندگو مطابقت دارند، اما هرگز به خوبی تقویت کننده مونو برای ساب ووفر پاسخ نمی دهند.

 

بیشتر بدانید: برای اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت آمپلی فایر مونو با استریو می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

تفاوت آمپلی فایر مونو با استریو

 

برای مشاهده و خرید بلندگو سقفی می توانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

 

 خرید بلندگو سقفی

 

  • آمپلی فایر سه کاناله

آمپلی فایر سه کاناله یا استریو، دارای 3 کانال خروجی است که از ترکیب تقویت کننده استریو و مونو می آید. کانال سوم این آمپلی فایرها به ساب ووفر و استریو دو کاناله به بلندگوهای فول رنج و میانی یا میدرنج متصل است.

 

  • آمپلی فایر چهار کاناله

آمپلی فایرهای چهار کانال معمولاً تنظیمات جداگانه ای برای دو کانال دارند، بنابراین کاربر می تواند از آنها برای پیکربندی دو جفت باند مجزا، یا یک جفت باند با ساب ووفر یا یک جفت توییتر میان رده (میدرنج) استفاده کند. آمپلی فایرهای چهار کاناله مانند آمپلی فایرهای دو کاناله تنظیمات مناسبی برای بلندگوها دارند. در ضمن یک آمپلی فایر چهار کاناله هرگز نمی تواند صدای ساب ووفر و همچنین آمپلی فایر مونو را فیلتر کند.

 

  • آمپلی فایر پنج کاناله

این آمپلی فایرها در درجه اول برای کسانی طراحی شده اند که قصد دارند از بلندگوهای جلو و عقب و ساب ووفر جداگانه استفاده کنند. تنظیمات این آمپلی فایرها جامع بوده و عموما دارای یک کانال مونو مناسب برای راه اندازی ساب ووفر با فیلترهای مناسب می باشند. البته اگر از سیستم میدرنج یا میان رده، سوپر توییتر و ساب ووفر استفاده می کنید، برای پیکربندی سیستم خود به یک آمپلی فایر 5 کانال یا آمپلی فایر چهار کاناله و همچنین یک آمپلی فایر مونو نیاز دارید.

 

  • آمپلی فایر شش کاناله

این تقویت کننده ها عموما برای سیستم ها طراحی شده اند. که در آن از قطعات زیادی استفاده شده است. به عنوان مثال از سه جفت باند یا تعداد زیادی میدرنج و سوپر توییتر، البته با استفاده از عملکرد بریج، می توان با این آمپلی فایرها یک ساب ووفر را نیز به کار برد.

 

آنهایی که دارای یک خروجی ساب ووفر مجزا هستند در واقع کار کاربر را ساده کرده اند و کاربر تمام فرکانس های خروجی صدا را جداگانه خواهد داشت و دیگر نیازی به مدار فیلتر پایین گذر یا فیلتر بالاگذر مدار ندارد.

 

 

تفاوت آمپلی دو کانال و چهارکانال

 

 

 

انواع آمپلی فایر از نظر توان

  • آمپلی فایر سیگنال ضعیف:

این آمپلی فایر عمدتاً در گیرنده های بی سیم استفاده می شوند. آنها همچنین در اسپیکر سیستم صوتی نیز استفاده می شوند. یک آمپلی فایر سیگنال ضعیف برای مقابله با سیگنال های ورودی بسیار کوچک طراحی شده است که در برخی موارد تنها چند نانوولت (واحد 10-9 ولت) را اندازه گیری می کند. چنین تقویت کننده هایی باید حداقل نویز داخلی ایجاد کنند و در عین حال ولتاژ سیگنال را با یک عامل بزرگ افزایش دهند.

  • آمپلی فایر قدرت:

این نوع آمپلی فایر قوی در فرستنده های بی سیم، فرستنده های پخش و تجهیزات صوتی Hi-Fi استفاده می شوند. پرکاربردترین وسیله برای تقویت توان، ترانزیستور دوقطبی است.

 

 

 

تفاوت آمپلی فایر دو کانال و چهار کانال

 

 

تفاوت آمپلی فایر 2 کاناله و 4 کاناله

در این قسمت پس از بررسی هر تقویت کننده و مقایسه آن بر اساس تعداد کانال های خروجی، در مورد تفاوت آمپلی فایر 2 کاناله و 4 کاناله صحبت می کنیم. پس از شنیدن اعداد 2 و 4 در نام این دستگاه ها، تصور عموم مردم هنگام مقایسه آمپلی فایرهای 2 کاناله و 4 کاناله این است که قدرت تقویت آمپلی فایر 4 کانال به طور قابل توجهی بالاتر از تقویت کننده 2 کانال است. و بنابراین کیفیت صدای منتشر شده از این آمپلی فایر برتر است. اما این تصور کاملاً نادرست است.

آمپ 2 کانالی را می توان به بلندگوهای کمتری وصل کرد در حالی که آمپلی فایر 4 کانال یا بیشتر را می توان به بلندگوهای بیشتری متصل کرد.

انتخاب آمپ مناسب برای موسیقی ماشین شما اساساً به تعداد بلندگوها یا ساب ووفرهایی که در ماشین خود دارید بستگی دارد. هر کانال آمپ شما می تواند به یک بلندگو یا ساب ووفر متصل شود.

هنگامی که کاربر می خواهد بلندگوهای عقب و جلو را برای موسیقی ماشین خود فعال کند، باید یک آمپلی فایر 4 کاناله نصب کند. به جای جفت شدن با چهار بلندگو، یک آمپ 4 کاناله را می توان با دو بلندگو و یک ساب ووفر جفت کرد.

یعنی از دو کانال برای جفت کردن دو بلندگو و دو کانال دیگر برای ساختن پل (بریج) با ساب ووفر استفاده می شود. نکته مهم این است که می توانید چهار اسپیکر را به یک آمپ 4 کانال هدایت کنید و یک آمپ 2 کاناله یا آمپ مونو جداگانه برای درایو ساب ووفر اضافه کنید.

توجه داشته باشید که نصب آمپلی فایرهای 2 کانال و 4 کانال معمولا می تواند باعث انفجار مهیبی در سیستم موسیقی خودرو شود.

 

 

آمپلی فایر دو کانال

متداول ترین آمپلی فایری که برای مدت طولانی در بازار سیستم های صوتی وجود دارد، آمپلی فایر دو کاناله است که اغلب به دلیل بی تجربگی و عدم مهارت افرادی که خدمات آمپلی فایر را انجام می دهند، در جای اشتباه نصب می شود.

تقویت کننده های دو کاناله دارای دو خروجی FRONT و REAR هستند که اغلب برای نصب و راه اندازی بلندگوها و کابل های کواکسیال استفاده می شوند.

توان خروجی این آمپلی فایرها به دو کانال مجزا اختصاص دارد. آمپلی فایرهای 2 کاناله برای روشن کردن مجموعا دو بلندگو ایده آل هستند. با این آمپ برای هر بلندگو از یک کانال استفاده خواهید کرد. در برخی موارد، کانال ها را می توان پل زد یا ترکیب کرد تا خروجی بیشتری به یک کانال بدهد. این کار معمولا برای تامین برق یک یا دو ساب ووفر انجام می شود.

 

با این حال، برای دریافت بهترین کیفیت صدا ممکن است بخواهید از یک سیستم متقاطع یا کراس اوور فعال استفاده کنید. با این سیستم، هر بلندگو کانال مخصوص به خود را خواهد داشت و از متقاطع غیرفعال استفاده نخواهد شد زیرا هر کانال بلندگو به واحد DSP/EQ تغذیه می‌کند که به بلندگوها اجازه می‌دهد تا روی یک تنظیم قدرت و فرکانس متقاطع خاص تنظیم شوند.

 

هنگام استفاده از آمپلی فایر 2 کانال با بلندگوهای کواکسیال، می توانید توییتر و بیس میانی را در یک بلندگو ترکیب کنید. توییتر را می توان در مرکز بالای ووفر نصب کرد.

اگر بلندگوهای کامپوننت دارید، می‌توانید توییتر و ووفر را برای نتایج بهتر جدا کنید. این همچنین شامل استفاده از یک شبکه متقاطع (کراس اوور) غیرفعال خارجی است. اگرچه توییتر و ووفر از هم جدا هستند، کراس اوور این امکان را فراهم می کند که به جای دو کانال، فقط از یک کانال برای تغذیه آنها استفاده شود. سیستم‌های بلندگوی کامپوننت همچنین می‌توانند به شما امکان استفاده از یک آمپ 2 کانالی را برای تامین انرژی تا چهار بلندگو را بدهند.

 

فرق آمپ دو کانال با چهار کانال

 

آمپلی فایر 4 کانال

برای راه اندازی چهار ساب ووفر و بلندگو می توان از یک آمپ 4 کانال استفاده کرد. هنگام استفاده از این تقویت کننده می توانید آن را در حالت بریج برای کانال های عقب قرار دهید. این به این معنی است که دو کانال جلو، اجزای جلویی بلندگو را تغذیه می‌کنند و کانال‌های عقب به یک کانال قدرتمند متصل می‌شوند که ساب ووفرها را اجرا می‌کند.

 

اگر چندین ساب و بلندگو دارید، این آمپ می تواند به شما در صرفه جویی در فضا کمک کند زیرا برای راه اندازی آنها نیازی به نصب آمپ اضافی ندارید. با این حال، اگر ساب ووفرهای بزرگتری دارید، ممکن است این آمپلی فایر نتواند به طور کامل آنها را تغذیه کند.

 

یک آمپ 4 کانال می تواند تا 8 بلندگو را تغذیه کند. هنگامی که به درستی سیم کشی شود، این آمپلی فایرها می توانند دو برابر قدرت بیشتری را ارائه دهند. اگر می خواهید کنترل محو شدن جلو به عقب را حفظ کنید، و دوست دارید از صدای پر شدن عقب در ماشین خود لذت ببرید، این ممکن است بهترین تقویت کننده برای شما باشد.

 

تفاوت امپلی فایر دو کانال با چهار کانال

 

کاربرد آمپلی فایر

در بیشتر مواقع، تا زمانی که به موسیقی با صدای کم یا متوسط ​​گوش می دهید، چون نویزها کم است، آنها را احساس نخواهید کرد و بنابراین نیازی به بهبود کیفیت صدا ندارید. اما وقتی صدا را افزایش می دهید، نویزها نیز تقویت می شوند و حالا حتی می توانند به جایی برسند که دیگر نتوانید موسیقی اصلی را به خوبی بشنوید یا درک کنید. در این زمان نیاز به آمپلی فایر دارید.

 

 

آمپلی فایر مناسب برای ساب

  • اگر ساب ووفر شما دارای توان بالایی است، باید تقویت کننده ای با توان خروجی بالاتر انتخاب کنید.
  • اگر ساب ووفر شما امپدانس کمتری دارد، باید تقویت کننده ای با توان خروجی کمتر انتخاب کنید.
  • اگر می خواهید صدای ساب ووفر را مطابق با سلیقه خود تنظیم کنید، باید یک آمپلی فایر با قابلیت فیلتر پایین گذر انتخاب کنید.

 

آمپلی فایر های استریو

آمپلی فایرهای استریو یکی از مهمترین آمپلی فایر ها هستند و به طور کلی به دو دسته اصلی تقسیم می شوند.

آمپلی فایرهای استریو در دو نوع دو کاناله و چهار کاناله قابل استفاده هستند و برای نصب و راه اندازی انواع اسپیکر و میدرنج و توییتر مورد استفاده قرار می گیرند و حتی می توانید ساب ووفرهای معمولی را با آنها نصب کنید.

ساب ووفرهایی با کراس اوور LPF و قدرت خوب می توانند ساب ووفرهای سبک وزن و تک سیم پیچ (تک کوئل) را هدایت کنند و شما می توانید ساب ووفرها را با آنها درایو کنید.

آمپلی فایر استریو معمولا برای نصب میان رده، توییتر و میدرنج طراحی می شوند، اما برای نصب ساب ووفرهای معمولی نیز گزینه مناسبی هستند و این ظرفیت را دارند.

اگر می خواهید از ساب ووفرهای رده بالا استفاده کنید، نمی توانید آنها را با تقویت کننده های استریو کار کنید و باید یک آمپلی فایر مناسب برای آنها خریداری کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که بهترین گزینه برای شروع با آمپ استریو، ساب ووفرهای تک کویل است.

آمپلی فایر ها به صورت بریج در حالت 4 اهم تثبیت می شوند و در حالت 2 اهم قدرت کافی ندارند و از 1 اهم پشتیبانی نمی کنند. بنابراین، در واقع، نمی توان از آمپ های استریو برای اجرای ساب ووفرهای دو سیم پیچ یا دو کوئل صدا استفاده کرد.

 

 

بیشتر بدانید: برای مطالعه بیشتر در مورد تفاوت آمپلی فایر اهمی و ولتی بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

 

 

 تفاوت آمپلی فایر اهمی و ولتی چیست

 

 

تفاوت آمپلی فایرهای استریو و مونو

از نظر شکل ظاهری تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و ابعاد آنها تقریباً برابر است. تفاوت اصلی این دو آمپلی فایر که آن ها را از یکدیگر متمایز می کند این است که برای نصب و راه اندازی انواع بلندگوها از آمپلی فایرهای استریو و برای نصب و راه اندازی ساب ووفر از آمپلی فایر مونو استفاده می شود.

 

 

در ادامه مقاله فرق آمپلی فایر دو کاناله و چهار کاناله چیست میخواهیم نکاتی که هنگام انتخاب آمپلی فایر باید توجه کنید را بیان می کنیم.

نکات انتخاب آمپلی فایر مناسب

اگر می خواهید موسیقی یا صدای با کیفیت بهتری داشته باشید، ممکن است بخواهید یک آمپلی فایر به سیستم موسیقی خود اضافه کنید. همانطور که اشاره شد، آمپلی‌فایر یک دستگاه الکترومغناطیسی است که سیگنال‌های ولتاژ پایین سیستم را به سیگنال‌هایی با کیفیت عالی تبدیل می‌کند که می‌تواند خروجی بلندگوها یا ساب ووفرهای شما را برای صدای بهتر پخش کند.

چه عاشق موسیقی ملایم یا بلند باشید، یک آمپلی فایر جزئیات یک آهنگ را به نمایش می گذارد. با این حال، برای به دست آوردن بهترین ها از یک آمپلی فایر، باید بدانید که چگونه برای بلندگوها آن را انتخاب کنید.

اگر به دنبال انتخاب ایده آل آمپ برای سیستم خود هستید توجه به تفاوت بین آمپ 2 کانال و 4 کانال در انتخاب مهم است.

همه آمپلی فایرها یکسان نیستند. آمپلی فایرها از نظر تعداد کانال و میزان برق مصرفی متفاوت هستند. هر کانال آمپ منبع تغذیه ای است که برای روشن کردن یک ساب ووفر یا یک بلندگو استفاده می شود. تعداد کانال های مورد نیاز شما در درجه اول به تعداد بلندگوها بستگی دارد.

در ادامه تفاوت آمپلی فایر دو کانال با چهار کانال مواردی که باعث تفاوت می شود را بیان می کنیم:

 

  • نوع آمپلی فایر

اگر برای سیستم صوتی خودرو خود به دنبال آمپلی فایر هستید به ادامه مطلب در مورد انواع آمپلی فایر در خودرو توجه کنید. آمپلی فایرهای خودرو انواع مختلفی دارند: آمپلی فایرهای تک، آمپلی فایرهای دو کاناله و آمپلی فایرهای چند کاناله. نوع تقویت‌کننده‌ای که انتخاب می‌کنید به ساب ووفرهایی که دارید و محل قرارگیری بلندگوهایی که می‌خواهید روشن کنید بستگی دارد.

 

آمپ خودروهای مونو عمدتاً برای بازتولید فرکانس پایین طراحی شده اند. آنها دارای فیلترهای کم گذر و تقویت باس هستند. برخلاف آمپرهای معمولی، آمپرهای مونو کلاس D ایده آل هستند زیرا کارآمدتر هستند، جریان کمتری مصرف میکنند و گرمای کمتری تولید می کنند.

 

آمپلی فایرهای دو کاناله برای سیستم های کامپوننت یا بلندگوی تمام برد یا فول رنج استفاده می شوند. هنگام استفاده، این آمپ ها باید دارای فیلتر بالاگذر باشند. از طرفی برای اسپیکرهایی که در قسمت عقب یا جلوی خودرو قرار دارند می توان از آمپلی فایرهای پنج و شش کانال استفاده کرد. در نهایت می توان از آمپلی فایرهای چند کاناله برای ساب ووفر و بلندگوهای فول برد استفاده کرد.

 

 

تفاوت بین 2 کانال در مقابل 4 کانال آمپلی فایر

 

 

  • رتبه بندی قدرت

 

هنگام انتخاب یک آمپلی فایر، باید واحد قدرتی را که دارید نیز در نظر بگیرید. دو نوع اصلی درجه بندی توانی که آمپلی فایرها استفاده می کنند عبارتند از: توان پیک و توان RMS.

RMS مقدار مداوم توانی را که آمپلی فایر خودرو برای رساندن برق به بلندگوهای شما استفاده می کند، اندازه گیری می کند. هنگام استفاده از RMS، باید اطمینان حاصل کنید که قدرت ساب ووفر و بلندگوهای شما با قدرت آمپلی فایر شما برابری می کند. اگر قدرت RMS آمپر شما بسیار قوی باشد، می تواند به اسپیکر شما آسیب برساند.

 

به عنوان مثال، اگر آمپلی فایر دارای 60 وات قدرت در هر کانال باشد. در این صورت، هر کانال آمپ می تواند یک ساب ووفر استاندارد را پشتیبانی یا روشن کند. از طرف دیگر، اگر ساب نتواند 60 وات را تحمل کند، ممکن است همچنان مقداری موسیقی دریافت کنید، اما ممکن است شروع به تغییر شکل کند و در نهایت به ساب آسیب برساند.

 

RMS آمپلی فایر شما به بالاترین رتبه خروجی RMS اسپیکر شما بستگی دارد. به عنوان مثال، یک بلندگوی 50 وات به یک کانال با ظرفیت خروجی  50 وات نیاز دارد. با این حال، اگر ماشین بزرگی دارید و به حجم بیشتری نیاز دارید، باید مطمئن شوید که 75 وات RMS برای هر بلندگو دریافت می کنید.

 

توان پیک یا توان max بالاتر از توان RMS است. توان پیک حداکثر توان قابل تحمل بلندگو را نشان می دهد. یعنی بلندگو در کترین زمان یا به صورت لحظه ای به آن توان می رسد و به بلندگو آسیبی نمیرسد. چه آمپلی فایر 2 کاناله و چه آمپلی فایر 4 کاناله را انتخاب کنید، بهتر است آمپلی فایری را انتخاب کنید که بتواند قدرتی برابر با دوبرابر قدرت مداوم اسپیکر شما ارائه دهد. همچنین باید تقویت کننده را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که ولتاژ مناسبی دارد.

 

 

بیشتر بدانید: آمپلی فایر خانگی و ماشین تفاوتهایی با هم دارند که اگر میخواهید در مورد آن بیشتر بدانید بهتر است مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

 

 مهمترین تفاوت آمپلی فایر خانگی و ماشین چیست

 

 

آمپلی فایر 2 کانال در مقابل آمپلی فایر 4 کانال: کدام یک بهتر است؟

 

سیستم های استریو خودرو حدود 10 وات کانال برق یا خروجی RMS را ارائه می دهند که بسیار کم است. برای تبدیل این موسیقی به موسیقی راک، باید سیستم خود را با افزودن بلندگوها یا ساب ووفرهای باکیفیت و یک آمپلی فایر قدرتمند برای تغذیه آنها ارتقا دهید.

 

تعداد کانال هایی که یک آمپ دارد یکی از فاکتورهای مهمی است که هنگام خرید آمپ باید در نظر بگیرید. بسیاری از خودروها از آمپ 2 کانال یا 4 کانال استفاده می کنند. توجه به این نکته ضروری است که تفاوت آمپ 2 کانال با 4 کانال تعداد کانال هایی است که آنها دارند و تعداد ساب ووفر یا بلندگوهایی که می توان به آنها متصل کرد.

 

آمپ 2 کاناله در مقایسه با آمپ 4 کانال می تواند به ساب و بلندگوهای کمتری متصل شود. هر دو این آمپلی فایرها در رده A یا B قرار دارند. آنها برای روشن کردن توییترها و آمپلی فایرهای با باس متوسط طراحی شده اند. برای کمک به شما در تعیین اینکه کدام آمپلی برای شما بهتر است، در اینجا چیزی است که باید در مورد آمپ 2 کانال در مقابل 4 کانال بدانید.

 

 

تفاوت آمپلی دو کانال و چهارکانال

 

 

بیشتر بدانید: اگر میخواهید آمپلی فایر مناسب برای فضای خانگی تهیه کنید می توانید مقاله راهنمای خرید آمپلی فایر خانگی را مطالعه نمایید.

 

 

 راهنمای خرید آمپلی فایر خانگی

 

 

سخن آخر

هنگام مقایسه آمپلی فایرهای 2 و 4 کاناله، تنها تفاوت قابل توجه این دو دستگاه، تعداد کانال های خروجی است، یعنی تعداد بلندگوها یا ساب ووفرهایی که می توان به آمپلی فایر مورد نظر متصل کرد.

بنابراین می توان گفت که تفاوت بین آمپلی فایر 2 کانال و 4 کانال در این است که یک تقویت کننده استریو را می توان به بلندگوهای کمتری متصل کرد، در حالی که 4 کانال امکان دسترسی همزمان به تعداد بیشتری از خروجی ها مانند بلندگوها را فراهم می کند.

بنابراین برای انتخاب مناسب ترین آمپلی فایر، متناسب با برنامه و پروژه شما، باید تعداد بلندگوها یا ساب ووفرهایی را که می خواهید به آن وصل کنید، در نظر بگیرید.

وقتی صحبت از فرق آمپلی فایر دو کاناله و چهار کاناله می شود، تقویت کننده ایده آل برای ماشین شما به تعداد ساب ووفرها و بلندگوهای شما و توان آنها بستگی دارد. هر کانال روی تقویت کننده به عنوان یک منبع تغذیه جداگانه برای هر دستگاه پس از فروش عمل می کند. این بدان معنی است که هر کانال روی آمپ شما می تواند به یک ساب ووفر و یک بلندگو متصل شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان خانه هوشمند آراز تماس گرقته و مشاوره دریافت نمایید.

 

 

سوالات متداول

 

  • آیا آمپلی فایر 4 کاناله از آمپلی فایر 2 کاناله قدرت بیشتری دارد؟

خیر تنها تفاوت تقویت کننده های دو و چهار کاناله تعداد کانال های خروجی دستگاه است.

 

  • تفاوت آمپلی فایر دو کاناله و چهار کاناله چیست؟

تنها تفاوت این دو آمپلی فایر در تعداد بلندگوها و ساب ووفرهای قابل اتصال به دستگاه خروجی است.

 

  • تقویت کننده ها بر اساس کانال های خروجی به چند دسته تقسیم می شوند؟

به شش دسته تقسیم می شود: تقویت کننده تک کانال (مونو)، تقویت کننده دو کانال (استریو)، تقویت کننده سه کانال، تقویت کننده چهار کانال، آمپلی فایر پنج کانال و تقویت کننده شش کانال.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *