آموزش سیستم صوتی خانگی

تفاوت آمپلی فایر اهمی و ولتی

تفاوت آمپلی فایر اهمی و ولتی

تفاوت آمپلی فایر اهمی و ولتی چیست

در مقاله تفاوت آمپلی فایر اهمی و ولتی ابتدا آمپلی فایر اهمی و آمپلی فایر ولتی را معرفی می کنیم و در ادامه فرق بین آمپلی فایر اهمی وولتی را بیان می کنیم.

دانستن تفاوت این دو نوع آمپلی فایر شما را در انتخاب مناسب راهنمایی میکند. نصب آمپلی فایر اهمی و ولتی متفاوت است روش نصب هر کدام مزایا و معایب خاص خودش را دارد.

آمپلی فایر ابزاری است که باعث تقویت سیگنال های ضعیف خارج شده از سیستم صوتی می شود. آمپلی فایر در دو نوع اهمی و ولتی به فروش می رسد.

برای مشاهده محصولات آمپلی فایر خانگی می توانید بر روی دکمه زیر کلیک نمایید.

 

 خرید آمپلی فایر خانگی لمسی

 

آمپلی فایر اهمی چیست

اولین آمپلی فایر ساخته شده نوع آمپلی فایر اهمی بود. در این نوع آمپلی فایر بلندگوها مستقیماً به آمپلی فایر متصل می شوند. به همین دلیل کیفیت صدای تقویت کننده اهمی بهتر از تقویت کننده ولتی است. نکته ای که در نصب آمپلی فایر اهمی بهتر است توجه شود این است که فاصله بین بلندگو و آمپلی فایر کم باشد.

در نصب آمپلی فایر اهمی که یک اتصال مستقیم است دارای ترانس مچینگ در مسیر نیست. در روش اتصال اهمی کیفیت و قدرت صدای بالایی ارائه می شود که از مزایای این سیستم می باشد. اما سیستم های اهمی محدودیت هایی نیز دارند.

 

آمپلی فایر اهمی

 

معرفی آمپلی فایر اهمی

  • آمپلی فایر اهمی رومیزی 8 کانال sos

آمپلی فایر رومیزی 8 کانال SOS مدل JX600-8 یک آمپلی فایر اهمی است که در سیستم صوتی ساختمان یا خانه هوشمند نیاز صوتی شما را پوشش می دهد. این دستگاه برای راه اندازی انواع بلندگوهای داخلی و سقفی بسیار مناسب است.

 

قیمت آمپلی فایر رومیزی 8 کانال

 

  • آمپلی فایر اهمی فونیکس PH-4240BU

آمپلی فایر اهمی فونیکس PH-4240BU یکی از محصولات قابل اعتماد برند PHOENIX می باشد. PH-4240BU یک تقویت کننده اهمی با حداکثر توان 240 وات و 160 وات RMS می باشد که دارای 8 خروجی مجزا با توان 20 وات در هر خروجی می باشد.

 

قیمت آمپلی فایر اهمی فونیکس PH-4240BU

  • آمپلی فایر اهمی فونیکس Phoenix Ph-315BU

آمپلی فایر اهمی فونیکس Phoenix Ph-315BU دستگاهی با کیفیت ساخت کشور چین و طراحی و تولید شرکت فونیکس است.  این محصول برای گوش دادن به موسیقی و پیجینگ در محیط های مختلف کاربرد دارد.

 

آمپلی فایر اهمی فونیکس ph-315bu

 

 

  • آمپلی فایر دیواری اهمی فونیکس Phoenix Ph-425BU

آمپلی فایر دیواری اهمی فونیکس Phoenix Ph-425BU یکی از آمپلی فایر های دیواری برند PHOENIX می باشد. PH-425BU ظاهری کوچک و زیبا دارد و به عنوان آمپلی فایر دیواری ثابت استفاده می شود.

 

 

آمپلی فایر دیواری اهمی ph-425bu فونیکس

 

آمپلی فایر ولتی چیست

در آمپلی فایر اهمی جریان زیاد و ولتاژ کم بود و در اثر افت جریان که تبدیل به گرما می شود افت صدا نیز داریم اما در آمپلی فایر ولتی، ولتاژ را افزایش می دهیم و جریان را از ترانس صوتی کاهش می دهیم که باعث افزایش ولتاژ می شود. وقتی کابل به بلندگو می رسد، باید برعکس عمل کنید و ولتاژ را کاهش دهید. 

اگرچه وجود ترانس مچینگ می تواند بسیاری از محدودیت ها را در سیستم ولتی از بین ببرد، اما مقاومتی ایجاد می کند که مقداری از توان تقویت کننده را هدر می دهد. بنابراین در سیستم های ولتی ممکن است بر روی کیفیت اسپیکر تاثیر بگذارد. با وجود اینکه تمام محدودیت ها در سیستم ولتی نسبت به سیستم اهمی از بین رفته بود، محدودیتی برای قدرت دستگاه آمپلی فایر نیز وجود دارد. قدرت تقویت کننده باید برابر با بلندگوهای متصل یا ترجیحاً کمی بیشتر باشد.

 

آمپلی فایر ولتی

 

مزیت نصب آمپلی فایر ولتی

با نصب آمپلی فایر ولتی دیگر محدودیتی در تعداد اسپیکر و اتصال به آمپلی فایر نخواهیم داشت و می توانیم هر تعداد بلندگو که بخواهیم در مجموعه خود استفاده کنیم و دیگر مشکل و محدودیت مقاومتی وجود نخواهد داشت. در مورد نصب سیستم صوتی ولتی فقط باید به توان مصرفی اسپیکرها و توان خروجی آمپلی فایر توجه کرد تا این دو در تعادل باشند، ترجیحا باید آمپلی فایر کمی قویتر باشد.

 

 

بیشتر بدانید: برای خرید آمپلی فایر خانگی ارزان می توانید مقاله از کجا آمپلی فایر خانگی ارزان بخریم را مطالعه نمایید.

 

 

 از کجا آمپلی فایر خانگی ارزان بخریم

 

 

فرق آمپلی فایر اهمی و ولتی

  • یکی از اصلی ترین تفاوت آمپلی فایر اهمی و ولتی مربوط به روش نصب آنها است. سیستم های اهمی به گونه ای طراحی شده اند که حداکثر توان تنظیم شده برای آمپلی فایر برابر با 8 اهم در نظر گرفته می شود. یعنی بلندگوها باید در مدار طوری به هم وصل شوند تا مجموع مقاومت آنها از 8 اهم بیشتر نشود. افزایش مقاومت بیش از حد مجاز ممکن است منجر به خرابی و آتش گرفتن آمپلی فایر شود.

 

  • از دیگر تفاوت آمپلی فایر اهمی و ولتی، تفاوت در کیفیت صدای خروجی و میزان نویز است. در آمپلی فایر اهمی هر بلندگو با یک جفت سیم جداگانه به دستگاه متصل می شود و هیچ ترانس مچینگی وجود ندارد. در واقع بلندگوهای سیستم صوتی اهمی به طور مستقیم از منبع تغذیه مدار استفاده می کنند.

بنابراین سیستم های ولتی قدرت و کیفیت صدای بهتری دارند و عموما نویز کمتری ایجاد می کنند. یکی از مشکلات سیستم صوتی ولتی این است که نمی توانید فرکانس بلندگوهای دورتر را با صدای بلندگوهای نزدیک تر تغییر دهید. بنابراین در این سیستم های صوتی صدای بلندگوهای دور را با کمی تاخیر خواهید شنید. به طور کلی کیفیت صدای این سیستم های صوتی کمتر از سیستم های اهمی است که ممکن است تا حدی به دلیل استفاده از ترانس ارزان قیمت و بی کیفیت باشد. دلیل دیگر کاهش توان تقویت کننده تحت شبکه ولتی با ترانس مچینگ است. علاوه بر این، سیستم های ولتاژ بالاتر صدای بیشتری تولید می کنند.

 

  • از دیگر موارد فرق آمپلی فایر اهمی و ولتی این است که آمپلی فایر ولتی می بایست به بلندگوی ولتی متصل شود و بلندگوی اهمی به آمپلی فایر اهمی اتصال یابد.

 

  • تفاوت سیستم صوتی اهمی و ولتی در محدودیت امپدانس است. یکی از مشکلات صوتی اهمی از دست دادن امپدانس آن در مدارهایی با سیم کشی طولانی است. سیم های رابط مورد استفاده در مدارهای سیستم صوتی بسته به نوع آنها مقداری مقاومت به مدار وارد می کنند. در نتیجه در صورت سیم کشی طولانی مدار با افت برق مواجه می شود. تفاوت دیگر بین سیستم های صوتی اهمی و ولتی مربوط به این افت امپدانس است. در مدارهای ولتی از یک ترانس مچینگ برای حل مشکل کاهش امپدانس استفاده می کنند. بنابراین اگر مدار سیستم صوتی شما باید سیم کشی طولانی داشته باشد، بهتر است از روش ولتی استفاده کنید.

 

  • مورد دیگر در فرق بین آمپلی فایر اهمی و ولتی محدودیت مقاومت است. مشکل دیگری که بر نصب سیستم های صوتی اهمی سنگینی می کند، تطبیق مقاومت الکتریکی بین بلندگوها و آمپلی فایر است. اگر دو مصرف کننده به صورت موازی روی مدار وصل شوند، مقاومت آنها کمتر می شود، مثلاً اگر دو بلندگو با مقاومت 8 اهم را به صورت موازی بین آنها وصل کنیم، مقاومت نهایی 4 اهم خواهد بود. و اگر عدد به 4 بلندگو برسد فقط 2 اهم مقاومت خواهیم داشت. از طرفی منبع تغذیه یا آمپلی فایر باید در یک مقاومت مشخص عمل کند، بنابراین نمی توانیم هر تعداد بلندگو که بخواهیم روی آمپلی فایر خود نصب کنیم، حتی اگر توان مصرفی بلندگوها بسیار کمتر از خروجی تقویت کننده برق باشد.

در آمپلی فایر ولتی هیچ محدودیتی برای استفاده از بلندگوها وجو ندارد، زیرا ترانس مچینگ می‌تواند امپدانس و توان تمامی بلندگوها را با یکدیگر هماهنگ کند. در نتیجه اگر قصد استفاده از تعداد زیادی از بلندگوها را دارید، بهتر است از یک سیستم صوتی ولتی استفاده کنید.

 

فرق آمپلی فایر اهمی و ولتی

 

معایب سیستم های صوتی ولتی

خود ترنس مچینگ مانند یک مقاومت مقداری از قدرت آمپلی فایر را هدر می دهد. به همین دلیل هنگام نصب در حالت ولتی، کیفیت اسپیکر همیشه دچار افت خاصی می شود و می توان گفت که مشکل اصلی نصب سیستم صوتی در حالت ولتی همین است.

 

در ادامه مقاله تفاوت آمپلی فایر اهمی و ولتی چیست در مورد آمپلی فایر اهمی-ولتی صحبت می کنیم.

آمپلی فایر اهمی ولتی چیست

آمپلی فایر اهمی ولتی می تواند هر دو سیستم اهمی و ولتی را پشتیبانی کند. از این آمپلی فایر در مراکزی که تعداد اسپیکر آن زیاد است استفاده می شود. به عنوان مثال می توانید از این نوع آمپلی فایر در فرودگاه ها، مجتمع های تفریحی، فرهنگی، اداری و تجاری که بلندگوهای زیادی وجود دارد استفاده کنید.

در چنین مراکزی زون بندی یکی از امکانات مهمی است که می توانید از آن استفاده کنید. برای مراکزی مانند پاساژها که دارای چندین طبقه هستند و هر طبقه دارای چندین بلندگو است، قابلیت زون بندی یک ویژگی موثر می باشد.

با استفاده از این قابلیت امکان پخش صداهای مختلف از بلندگوهای متصل به آمپلی فایر وجود ندارد و تنها می توانید صدا را کم یا زیاد کنید یا بخشی از بلندگوها را خاموش کنید. اگر می خواهید صدای متفاوتی از هر بلندگو پخش کنید، باید یک تقویت کننده شبکه تهیه کنید.

 

معرفی آمپلی فایر اهمی ولتی

  • آمپلی فایر فونیکس مدل Phoenix Ph-1000BU

آمپلی فایر فونیکس مدل Phoenix Ph-1000BU یکی از محصولات معتبر برند PHOENIX می باشد. PH-1000BU یک آمپلی فایر قدرتمند است که به یک میکسر 5 کاناله برای انواع سیستم های صوتی با کیفیت بالا برای پخش موسیقی و صدا در فضاهای بزرگ مجهز شده است.

 

ویؤگی آمپلی فایر اهمی ولتی فونیکس Phoenix Ph-1000BU

  • آمپلی فایر اهمی ولتی فونیکس PH-550BU

آمپلی فایر اهمی ولتی فونیکس PH-550BU یک تقویت کننده رومیزی ولتی-اهمی 5 کاناله و دارای مدار خنک کننده داخلی، اکولایزر است و دارای قابلیت  USB است که برای راه اندازی باندها و بلندگوهای ایستاده اهمی استفاده می شود.

 

آمپلی فایر اهمی ولتی فونیکس PH-550BU

 

 

ویژگی آمپلی فایر اهمی ولتی

  • امکان نصب میکروفون

علاوه بر پخش رسانه ها و موسیقی، بسیاری از مکان ها از اپراتور می خواهند پیام ها را از طریق بلندگو برای مخاطبان بخواند. این امکان در بسیاری از مدل ها وجود دارد و می توانید یک اسپیکر را به آمپلی فایر متصل کرده و از آن برای تعامل بیشتر با مخاطب استفاده کنید.

  • تعداد خروجی

توجه داشته باشید که تعداد بلندگوهای نصب شده توسط خروجی های بلندگو محدود می شود. هر یک از مدل های مختلف تقویت کننده اهم و ولت از تعداد مشخصی بلندگو پشتیبانی می کند.

  • رک مونت بودن

بسیاری از مدل‌های آمپلی فایر اهمی ولتی روی رک نصب می‌شوند. بسیاری از مجموعه‌ها رک هایی را برای سرور و سایر دستگاه‌های خود فراهم می‌کنند و ترجیح می‌دهند همه دستگاه‌ها را در یک مکان قرار دهند تا مدیریت و نگهداری آنها آسان‌تر شود. نصب رک دستگاه به شما این امکان را می دهد که تمامی تجهیزات و قطعات سیستم صوتی را در یک مکان ذخیره کنید. رک ها معمولا در اتاق سرور نگهداری می شوند، جایی که دما و شرایط لازم برای بهترین عملکرد دستگاه ها تضمین می شود. بنابراین، نگه داشتن دستگاه در قفسه می تواند هم بهره وری را افزایش دهد و هم عمر دستگاه را افزایش دهد.

  • قابلیت اکولایزر

اکولایزر یک گزینه مفید برای شخصی سازی صدا است. این ویژگی در برخی از مدل های آمپلی فایر موجود است. با این قابلیت، یک محدوده فرکانس تولید شده را می توان برای تقویت یا کاهش آن محدوده انتخاب کرد. در این صورت می توانید صدا را مطابق سلیقه خود تنظیم کنید.

 

انتخاب آمپلی فایر رستوران

اگر صاحب رستوران و یا کافی شاپ هستید و تصمیم دارید برای جلب رضایت مشتری داخل محیط رستوران از سیستم صوتی رستوران استفاده کنید بهتر است بدانید که آمپلی فایر یکی از تجهیزات سیستم صدا رستوران است.

حال اینکه بدانید چه نوع آمپلی فایری تهیه کنید به عهده متخصصان این زمینه است. برای اینکه بدانید از آمپلی فایر اهمی یا آمپلی فایر ولتی و یا آمپلی فایر اهمی-ولتی برای رستوران و یا کافی شاپ خود استفاده کنید بهتر است که مقاله زیر را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات می توانید با کارشناسان خانه هوشمند آراز تماس گرفته و اطلاعات بیشتری دریافت نمایید.

 

 معرفی بهترین سیستم صوتی رستوران

 

آمپلی فایر تحت شبکه چیست

آمپلی فایر تحت شبکه سیگنال های صوتی را به صورت بسته های داده دریافت می کند و پس از پردازش آنها را برای تقویت توان بالاتر به مدار تقویت کننده می فرستد و در نهایت صدای آمپلی فایر را به بلندگوها ارسال می کند. نام های مشابه دیگری که به جای تقویت کننده شبکه استفاده می شود عبارتند از: IP amplifier, SIP amplifier, amplifier.

میزان تقویت صدا در آمپلی فایر تحت شبکه متفاوت است. در تقویت کننده های IP صدا از بستر شبکه وارد شده و پس از تقویت به خروجی ارسال می شود. اساساً خروجی آمپلی فایرهای تحت شبکه اسپیکرهای آنالوگ هستند که با توجه به توان تقویت کننده تغذیه می شوند. این بلندگوها بسته به نوع آمپلی فایر می توانند به صورت ولتی یا اهمی عرضه شوند.

 

برای مشاهده انواع بلندگو می توانید به دسته محصول بلندگوی سقفی بر روی لینک زیر مراجعه نمایید.

 

 خرید بلندگو سقفی

 

انتخاب آمپلی فایر مناسب سالن کنفرانس

اگر دارای شرکتی هستید و در سال کنفرانس و یا اتاق جلسات خود به دنبال سیستم صوتی مجهز هستید کافیست ابتدا بدانید که برای سیستم صوتی سالن کنفرانس به چه تجهیزاتی نیاز است.

در مقاله زیر می توانید انواع محصولات مورد نیاز برای تجهیز اتاق جلسات را مشاهده نمایید و در مورد هر کدام از محصولات اطلاعات دریافت نمایید.

 

 

سیستم صوتی سالن کنفرانس شمال چه تجهیزاتی است

 

 

سخن آخر

در مقاله تفاوت آمپلی فایر اهمی ولتی به این موضوع پرداختیم که اصولا از دو روش اهمی و ولتی برای نصب سیستم های صوتی استفاده می شود که هر کدام مزایا و معایبی دارند. محدودیت امپدانس، تنظیم صدا، روش نصب، کیفیت صدا و سطح نویز، تعداد بلندگوها و مقاومت اهمی از مهم ترین تفاوت سیستم صوتی اهمی با ولتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *