آموزش سیستم صوتی خانگی

اسپیکر سقفی تحت شبکه چیست

اسپیکر سقفی تحت شبکه چیست

در مقاله اسپیکر سقفی تحت شبکه چیست ، ابتدا شما را با مفهوم و نحوه کارکرد بلندگوی سقفی تحت شبکه آشنا می کنیم. البته باید گفت که اسپیکر سقفی تحت شبکه یکی از انواع اسپیکر تحت شبکه است که در ادامه به دیگر انواع آن می پردازیم.

در خانه هوشمند آراز انواع بلندگو سقفی هوشمند به فروش می رسد برای مشاهده محصولات بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

 

خرید بلندگو سقفی

 

اسپیکر سقفی تحت شبکه چیست

اسپیکر سقفی تحت شبکه (Network ceiling speaker) به معنای توانایی ارسال صدا به چند دستگاه از طریق اتصال شبکه، معمولاً از طریق شبکه اترنت یا اینترنت است.

در بسیاری از موارد، این نوع از بلندگوها همچنین دارای پردازش سیگنال دیجیتال (DSP) برای ارائه کراس اوور صوتی و سایر عملکردهای تونال هستند که در بلندگوهای معمولی وجود دارد. بلندگوی سقفی تحت شبکه به عنوان بلندگوهای IP نیز شناخته می شوند.

در صورتی که بلندگوی معمولی یک مبدل الکترومکانیکی است که سیگنال الکتریکی را به صدا تبدیل می کند. اگر به صورت محلی تغذیه شود، می توان آن را بلندگوی اکتیو نیز نامید، به این معنی که حاوی یک آمپلی فایر است که بلندگو را تقویت می کند.

 

 

اسپیکر سقفی تحت شبکه

 

اسپیکر تحت شبکه چیست

اسپیکر تحت شبکه IP یک دستگاه پخش کننده صدا است که صدای دیجیتال را دریافت کرده و به صورت آنالوگ خروجی می دهد. صدای دیجیتال در بلندگوی شبکه از همان بسته های اطلاعاتی تشکیل شده است که از طریق کابل شبکه وارد مدار الکترونیکی بلندگو می شود.

اسپیکر شبکه (IP Network Speaker) یک تجهیزات سیستم صوتی مبتنی بر IP است و به همین دلیل ما از مترادف آن مانند SIP Speaker یا VoIP Speaker استفاده می کنیم و همه آنها به یک معنی هستند.

 

انواع بلندگوی تحت شبکه

بلندگوی پیجینگ تحت شبکه در 4 نوع سقفی، ستونی، شیپوری و دکوراتیو است که نوع سقفی در سقف های کاذب نصب می شود.

  • بلندگوی سقفی تحت شبکه (Ceiling IP NetworK Speaker)

برای نصب در سقف کاذب از بلندگوی سقفی تحت شبکه استفاده می شود که دارای دو نوع توکار و روکار می باشد. در مکان هایی که ارتفاع سقف کمتر از 3 متر دارد از اسپیکر سقفی VOIP استفاده می شود. این نوع اسپیکر ip دارای حداکثر توان خروجی 5 و 10 وات می باشد. اما در لابی ها و ساختمان های با ارتفاع سقف بیشتر از 3 متر می توانید از بلندگوی VoIP سقفی که توان بالاتر دارند،استفاده کنید.

 

بلندگو دیواری تحت شبکه

 

 

  • بلندگوی ستونی تحت شبکه (Column IP Network Speaker)

بلندگوی ستونی تحت شبکه مناسب فضاهایی که صدای محیط کم دارند و نویز کمتر از 75 دسی بل دارند، است. در اتاق های جلسات، رستوران ها، پارک ها، مساجد و ساختمان های تجاری، می توان از بلندگوهای ستونی تحت شبکه استفاده کرد.

 

بلندگو شیپوری تحت شبکه

 

  • بلندگوی شیپوری تحت شبکه (Horn IP Network Speaker)

بلندگوی شیپوری تحت شبکه در دو جنس بدنه پلاستیک و گالوانیزه برای استفاده در محیط های باز مانند فضای بین سوله ها، پارکینگ های روباز و کارگاه های تولیدی مناسب است. بلندگوی ترومپت ip می تواند با استفاده از حالت شیپوری صدا را در فاصله موثرتری پخش کند.

 

 

قیمت بلندگو دیواری

 

  • بلندگو های دکوراتیو تحت شبکه برای استخر و ویلا

 

 

مساحت تحت پوشش بلندگوی تحت شبکه

مساحت پوشش داده شده توسط بلندگوهای سقفی تحت شبکه بسته به شلوغی و سر و صدای محیط می تواند از 20 تا 60 متر مربع متغیر باشد. حداکثر فاصله بلندگوهای سقفی در محیط های مستطیلی بین 8 تا 10 متر است.

 

کاربرد اسپیکر سقفی تحت شبکه

در سیستم پیجینگ باید از بلندگوهای شبکه برای ارتباط با بخش های مختلف و ارائه اطلاعات مناسب استفاده شود.

در بلندگو سقفی ویپ در مکان هایی مانند بیمارستان، مدارس، مساجد، محیط اداری، دانشگاه ها، سالن ورزشی و کارخانه ها استفاده می شود.

با نصب اسپیکر سقفی تحت شبکه در کنار دوربین های مدار بسته تکنسین اتاق کنترل یا نگهبانی می تواند با افراد حاضر در محل ارتباط برقرار کرده و اخطار یا هر پیام دیگری را اعلام کند. در کارگاه ها و کارخانه هایی که اتاق کنترل مرکزی دور از محیط نصب است، استفاده می شود.

 

بلندگو سقفی VOIP

بلندگوهای تحت شبکه ابزاری برای انتقال صدا از طریق شبکه هستند. این بلندگوها دارای یک آمپلی فایر داخلی هستند که از تولید نویز و اکو جلوگیری می کند. پروتکل مورد استفاده در این اسپیکرها SIP است و به راحتی در مراکز تلفن تحت شبکه مانند استریسک، الستیکس، 3CX، Cisco، Alcatel و Mytel قابل استفاده است.

 

البته برای سهولت استفاده از سیستم های پیجینگ در شبکه، از نرم افزار انحصاری سیموتل که برای سیستم های پیجینگ طراحی و توسعه یافته استفاده می شود. در این نرم افزار امکان زون بندی و مدیریت بلندگوها شامل پخش موسیقی و اذان فراهم شده است.

 

بلندگو سقفی ویپ

 

 

ویژگی اسپیکر سقفی تحت شبکه

  • پشتیبانی از پروتکل SIP
  • سازگاری با اکثر مرکز تلفن های تحت شبکه
  • قابلیت پخش موسیقی از طریق بلندگو سقفی
  • جنس بدنه : فلز
  • مناسب برای نصب در سقف
  • حذف نویز و اکو
  • انتقال برق و دیتا از طریق فناوری PoE
  • پشتیبانی از VLAN و DHCP

 

نکات خرید بلندگوی تحت شبکه

  • از بلندگوهای سقفی در محیط های اداری کم سر و صدا استفاده کنید.
  • بلندگوهای سقفی و ستونی دو نوع میدرنج و فول رنج دارند. در محیط هایی که قصد گوش دادن به موسیقی را ندارید از اسپیکر میدرنج و در محیط هایی که موسیقی در حال پخش است از فول رنج استفاده کنید.
  • برای فضاهای باز بزرگ اما با رفت و آمد انسان کم، از بلندگوهای شیپوری400 وات استفاده کنید.
  • در رستوران ها و لابی های بزرگ بلندگو های دیواری دکوراتیو و یا ستونی گزینه مناسب تری است.
  • در راهروی بیمارستان ها و هتل ها فقط از بلندگوی سقفی 5 وات استفاده کنید.

 

 

اسپیکر سقفی sip

 

بلندگو سقفی SIP

اسپیکر سقفی SIP نوعی از بلندگوهای سقفی است که با استفاده از فناوری VoIP ارتباط برقرار می کند و همچنین این بلندگوها می توانند از طریق شبکه های اینترنتی و در قسمت یک شبکه تلفن در سیستم مرکز تلفن شبکه با سایر دستگاه های SIP و VoIP ارتباط برقرار کنند. بلندگوهای سقفی تحت شبکه به دلیل توانایی در برقراری ارتباط با سایر دستگاه ها برای محیط های تجاری و اداری ایده آل هستند.

 

اسپیکر سقفی تحت شبکه 2way

به این بلندگوهای SIP بلندگوهای توییتردار نیز گفته می شود. اسپیکر سقفی 2Way می تواند صداهای باس و تریبل را همزمان ارائه دهد. بلندگوهای سقفی دو طرفه نسبت به بلندگوهای میان رده یا میدرنج کیفیت صدای بهتری دارند.

 

انواع اسپیکر ویپ بر اساس نصب

  • اسپیکر سقفی ویپ توکار

اسپیکر سقفی ویپ توکار برای نصب در سقف های کاذب استفاده می شود. سقف اصلی که بالاتر است با گچ، سیمان یا بتن پوشیده شده است که در لایه پایینی با فاصله کمی از آن ایجاد شده است. سقف های کاذب برای پوشاندن لوله ها، کانال ها و اتصالات اجرا شده در سقف اصلی ایجاد می شود. اسپیکر ویپ داخل سقفی توسط دو یا چند گیره به سقف دوم متصل می شود و ووفر به سمت پایین قرار می گیرد و آهنربا آن بین دو سقف قرار می گیرد.

 

  • اسپیکر سقفی ویپ روکار

اگر سقف دوم یا کاذب نداریم باید بلندگو را روی پوشش های گچی، بتنی یا سیمانی نصب کنیم. اسپیکر روکار SIP دارای بدنه ای از دو قسمت است. بدنه اصلی آهنربا و ووفر را نگه می دارد و قسمت بعدی به عنوان کاور روی آن قرار می گیرد. قسمت دوم را می توان از سوراخ هایی که دارد به سقف پیچ کرد و قسمت اصلی را به صورت کشویی یا با پیچ روی قسمت دوم نصب کرد.

 

قیمت بلندگوی سقفی تحت شبکه

این تجهیزات بسته به مدل و قدرت اسپیکر سقفی تحت شبکه قیمت های متفاوتی دارند. علاوه بر این، نرخ ارز و سایر پارامترها ممکن است بر قیمت بلندگوی سقفی تحت شبکه تأثیر بگذارد.

 

 

کلام آخر

اسپیکر سقفی تحت شبکه IP یک دستگاه پخش کننده صدا است که صدای دیجیتال را دریافت و به صورت آنالوگ خروجی می دهد. بلندگوی تحت شبکه از پروتکل SIP برای برقراری ارتباط استفاده می کند. بلندگوهای ویپ صدا را از سایر تجهیزات صوتی از طریق مرکز VoIP یا نرم افزار پیجینگ، که از پروتکل SIP نیز استفاده می کند، دریافت و انتقال می دهند. قیمت اسپیکرهای شبکه بسته به نوع و قیمت آنها متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *