خانه هوشمند چیست

خانه هوشمند مکانی برای زندگی است که از ابزارهای متصل به اینترنت برای کنترل و نظارت از راه دور سیستم‌ها و لوازم خانگی مانند تجهیزات گرمایشی و روشنایی و سیستم صوتی خانگی استفاده می‌کند.

فن‌آوری خانه‌های هوشمند به این صورت است که از طریق نصب برنامه خانه هوشمند بر روی تلفن همراه یا تبلت و با استفاده از دستگاه‌های هوشمند، امنیت، راحتی و بهره‌وری انرژی را به افراد ارائه می‌دهد.

این دستگاه ها اغلب به گونه ای طراحی می شوند که قابلیت همکاری و ارتباط با یکدیگر را داشته باشند تا وظایف را به صورت خودکار یا در پاسخ به ورودی کاربر انجام دهند.

خانه هوشمند آراز در زمینه فروش محصولات سیستم صوتی هوشمند خانگی و دیگر محصولات هوشمند فعالیت دارد، در زمینه طراحی و فروش و نصب تجهیزات هوشمند سازی ساختمان آماده همکاری با کارفرمایان و مالکان محترم است.

خانه هوشمند

هدف هوشمند سازی ساختمان

هدف هوشمندسازی ساختمان تسهیل زندگی روزمره، بهبود بهره وری انرژی، تامین امنیت بیشتر و به طور کلی افزایش راحتی ساکنان آن است. با کمک هوشمند سازی خانه می توانید انواع سناریوها را بر اساس نیازهای خود پیاده سازی کنید و این سناریوها زندگی شما را آسان تر و بهتر می کند.

اتوماسیون خانگی از طریق مفهومی به نام اینترنت اشیا یا IoT کار می‌کند. در خانه هوشمند شما، دستگاه های دارای اینترنت همگی به یک شبکه مرکزی، شبکه Wi-Fi متصل هستند. به هر یک از این موارد یک آدرس IP منحصر به فرد اختصاص داده می شود که به شما امکان دسترسی، نظارت و کنترل را از راه دور می دهد.

فرض کنید می خواهید که قبل از خواب خود به موسیقی آرامشبخش گوش کنید و قبل از خواب رفتن در ساعت مشخصی صدای موسیقی از طریق پنل موسیقی دیواری پخش شود. در این حالت شما با انتخاب یک سناریو از قبل تعیین شده در زمان مشخص می توانید این موسیقی را بشنوید و لذت ببرید.

همینطور می توانید از طریق پنل مرکزی و با استفاده از تلفن همراه یا تبلت، دمای اتاق را به دلخواه تنظیم کنید و روشنایی اتاق را به حداقل برسانید و با موسیقی ملایم یا صداهای طبیعت به خواب بروید. علاوه بر این، با استفاده از دستگیره دیجیتال هوشمند، می توانید درب ورودی را از راه دور قفل کنید و خانه خود را در برابر سرقت و تهدیدات امنیتی محافظت کنید.

سوالات متداول در رابطه با هوشمند سازی خانه

در چه مرحله ای در ساخت ساختمان اقدام به ساخت خانه هوشمند کنیم؟

با توجه به اینکه سیم کشی ساختمان ها با توجه به نقشه ساخت متفاوت است بهتر است قبل از لوله گذاری برق طراحی خانه هوشمند انجام شود.

تجهیزات خانه هوشمند شامل چه مواردی است

تجهیزات هوشمند سازی ساختمان شمال پنل کنترل مرکزی، کلید لمسی هوشمند، آمپلی فایر لمسی دیواری اندروید، اسپیکر سقفی هوشمند، دستگیره دیجیتال هوشمند، سنسور حرکتی و کابینتی و سنسور روشنایی و همینطور تجهیزات روشنایی هوشمند است.

هزینه ساخت خانه هوشمند چه مقداری است

هزینه ساخت خانه هوشمند و یا تبدیل خانه معمولی به خانه هوشمند به عوامل مختلفی بستگی دارد. وجود زیرساخت های لازم برای خانه هوشمند، انتظارات صاحب خانه و همچنین برند تجهیزات مورد استفاده برای خانه هوشمند به طور مستقیم بر قیمت خانه هوشمند تاثیر می گذارد.

 

شرکت هوشمند سازی ساختمان در اصفهان

خانه هوشمند آراز یکی از بهترین شرکت های هوشمند سازی ساختمان در اصفهان است که در زمینه فروش سیستم صوتی هوشمند خانگی و همینطور تجهیزات روشنایی تجارب زیادی دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات شرکت می توانید با کارشناسان از طریق شماره تماس های زیر در ارتباط باشید. همینطور می توانید با قرار قبلی به آدرس شرکت مراجعه کرده و حضوری با کارشناسان صحبت کرده و مشاوره هوشمند سازی دریافت نمایید.

برای دریافت مشاوره رایگان خرید تجهیزات هوشمند سازی ساختمان بر روی لینک های زیر کلیک نمایید

هوشمند سازی خانه

مزایای هوشمند سازی خانه

فروش تجهیزات هوشمند سازی ساختمان

زمانی که اصطلاح خانه هوشمند یا smart home به گوش ما میرسد به این فکر میکنیم که هوشمند سازی ساختمان به چه صورت انجام می شود. ساختمان هوشمند علاوه در منزل می تواند شامل دفتر کار در ادارات و مراکز تجاری باشد که با استفاده اتصال تجهیزات الکتریکی و کنترل با استفاده از پنل مرکزی صورت می گیرد.

با هوشمندسازی خانه خود، می توانید کارهایی را که قبلاً به صورت دستی انجام می دادید، اکنون با استفاده از فناوری کاملاً هوشمند انجام دهید. برای این امر باید از تجهیزات خانه هوشمند استفاده کنید که شامل تجهیزات روشنایی مانند کلید لمسی هوشمند و سنسور های روشنایی است و تجهیزات سیستم صوتی خانگی که شامل آمپلی فایر لمسی خانگی و اسپیکر سقفی هوشمند بلوتوثی است.

از دیگر تجهیزات در هوشمند سازی خانه تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و کنترل از طریق ترموستات هوشمند است و همینطور تجهیزات امنیتی که شامل دوربین مداربسته می باشد.

همینطور می توانید از پرده برقی هوشمند استفاده کنید و هر زمان بخواهید پرده را کنار کشیده و از روشنایی نور خورشید استفاده کرده و هر زمان که بخواهید با استفاده از ریموت کترل و یا با تلفن همراه پرده را ببندید.

در ادامه انواع تجهیزات برای هوشمند سازی خانه را معرفی می کنیم.

پنل موسیقی دیواری

از دیگر محصولات در خانه هوشمند پنل موسیقی دیواری یا آمپلی فایر لمسی دیواری است که جزو محصولات لوکس در سیستم صوتی خانه هوشمند است.

پنل موسیقی لمسی که دارای صفحه شیشه ای ضد خش است دارای دکمه های تاچ خازنی است و با لمس این دکمه ها می توانید موسیقی مورد نظر خود را مشاهده و انتخاب نمایید.

این تاچ پنل های صوتی دارای صفحه نمایش در اینچ های متفاوت است و دارای قابلیت های مختلفی است. در بین این آمپلی فایر خانگی نوع اندروید که قابلیت اتصال از طریق وای فای و کنترل از طریق تلفن همراه را دارد به شما این امکان را می دهد که در هر کجای ساختمان باشید موسیقی مورد علاقه خود را انتخاب و پخش نمایید.

پنل موسیقی دیواری در خانه هوشمند

خرید آمپلی فایر دیواری لمسی

مقاله بهترین پنل موسیقی دیواری در سال 1402 را مطالعه نمایید.

اسپیکر سقفی هوشمند در خانه هوشممند

اسپیکر سقفی هوشمند

اسپیکر سقفی بخش مهمی در تجهیزات سیستم صوتی است، که در خانه هوشمند می توان از اسپیکر سقفی هوشمند که دارای قابلیت بلوتوث و وای فای است، استفاده کرد.

بلندگوی سقفی هوشمند در سقف نصب می شوند و برای پخش صدای با کیفیت و عالی نیاز به آمپلی فایر است که در بخش قبلی در مورد آمپلی فایر لمسی دیواری توضیحاتی را بیان کردیم.

در خانه هوشمند آراز بلندگوی سقفی در دو نوع توکار و بلوتوثی موجود هستند، مدل های بلندگوی سقفی هوشمند توکار برای اینکه فضای بیرونی را اشغال نمی کنند و زیبایی محیط را از بین نمیبرند در داخل سقف قرار می گیرند.

مدل بلندگوی سقفی بلوتوثی نیز جزو پرفروش ترین گزینه های بازار هستند و با توجه به اینکه دارای مزیت سهولت دسترسی و کنترل آن ها از راه دور هستند آن را یک انتخاب عالی می توان به حساب آورد. از طرفی پروتکل ارتباطی بلوتوث در حال حاضر سرعت و کیفیت بسیار بهتری نسبت به AUX یا مشابه دارد و دسترسی به آن آسان است.

خرید بلندگو سقفی

مطالعه بیشتر: مقاله راهنمای خرید اسپیکر سقفی هوشمند را مطالعه نمایید.

کلید لمسی هوشمند

با توسعه تکنولوژی هوشمند، ساخت خانه هوشمند و استفاده از ارتباطات هوشمند به بخشی از زندگی روزمره مردم تبدیل شده است. از این بابت تجهیزات خانه هوشمند مختلفی وجود دارد که یکی از آنها کلید لمسی هوشمند است.

کلید لمسی وسیله ای الکترونیکی است که به جای دکمه ها و پل ها از صفحه نمایش لمسی برای کنترل سیستم استفاده می کند. با لمس بالای کلید کاربر می تواند دستورات مورد نظر را به سیستم ارسال کند.

کلیدهای لمسی هوشمند برای کنترل کلیه تجهیزات اعم از روشنایی، پرده هوشمند، سیستم سرمایشی و گرمایشی در ساختمان هوشمند استفاده می شود.

در کلید تاچ هوشمند دستورات را از طریق اپلیکیشن نصب شده بر روی تلفن همراه می توان صادر کرد.

کلیدهای لمسی در مدل های تک و چند پل موجود هستند که برخی از آنها با مکانیزم خاصی کار می کنند.

کلید لمسی هوشمند در خانه هوشمند

بیشتر بدانید: برای مشاهده ویژگی های محصولات کلید لمسی هوشمند و انتخاب بهتر، مقاله بهترین کلید لمسی هوشمند از نگاه خریداران را مطالعه نمایید.

قفل هوشمند درب اثر انگشتی

قفل هوشمند اثر انگشتی

قفل هوشمند درب در انواع مختلف اثر انگشتی، رمزی، کارتی، وای فای و RFID موجود است.

خانه هوشمند آراز در زمینه فروش دستگیره دیجیتال اثر انگشتی ALOCK فعالیت دارد، بهترین قفل هوشمند بازار را با توجه به نیاز شما به فروش می رساند.

یکی از نمونه های رایج در بازار، قفل های هوشمند با سنسور یا بیومتریک است. همان سنسور نصب شده روی تلفن همراه و تبلت شما این بار به عنوان دیوار امنیتی جلوی در ساختمان عمل می کند.

سنسور اثر انگشت یکی از امن ترین فناوری امروزی است و علائم روی اثر انگشت هر فرد با یکدیگر متفاوت است و در نهایت نفوذ به چنین پلتفرمی واقعا سخت است. از طرفی دیگر نیازی به استفاده از کلید در این سیستم ها نخواهید داشت که از نظر سهولت استفاده از قفل های هوشمند ویژگی خوبی است.

اگر قصد هوشمند سازی خانه خود را دارید، بهتر است مدل هایی را انتخاب کنید که از پروتکل های ارتباطی مانند بلوتوث یا وای فای پشتیبانی می کنند، به لطف این امکان، می توانید به راحتی قفل هوشمند یا دستگیره در را به تلفن همراه و تبلت خود وصل کنید.

بیشتر بدانید: برای خرید دستگیره دیجیتال نیاز به راهنمای خرید دارید، مقاله زیر به شما کمک زیادی می کند.

خرید دستگیره دیجیتال

پرده برقی هوشمند

پرده برقی هوشمند از محصولات خانه هوشمند است که فقط باید یک موتور الکتریکی روی پرده ها نصب کنید و آنها به طور خودکار شروع به کار می کنند. با نصب موتور پرده برقی از هر کجا که بخواهید می توانید کرکره های پرده را کنترل کنید.

حتی از طریق یک تلفن همراه و به لطف یک برنامه خاص، می توانید تعیین کنید کرکره در چه زمانی از روز باز یا بسته شود و می توان بدون نیاز به حرکت این کار را انجام داد.

یکی دیگر از امکانات پرده برقی وجود تایمر است که از طریق آن امکان باز و بسته کردن پرده در هر زمانی را فراهم می کند.

با استفاده از حسگری که در این محصول است می توان به تبلت یا تلفن همراه متصل کرد و تنظیمات دلخواه را انجام داد.

پرده برقی در دو نوع موتور پرده برقی کناررو و موتور پرده برقی بالارو در خانه هوشمند آراز موجود است .

پرده برقی هوشمند در خانه هوشمند

برای خرید موتورپرده برقی هوشمند بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

تجهیزات خانه هوشمند

اگر تصمیم گرفته اید که ساختمان خود را هوشمند کنید، می توانید با کارشناسان خانه هوشمند آراز تماس گرفته و در مورد هر محصول هوشمند راهنمایی دریافت نمایید. پکیج کامل خانه هوشمند در فروشگاه اینترنتی دیجی آراز موجود است.

خانه هوشمند آراز یک شرکت هوشمند سازی در اصفهان است که افرادی که در شهر اصفهان زندگی می کنند می توانند با دریافت راهنمایی از متخصصان شرکت و با توجه به طراحی دکوراسیون داخلی از انواع محصولات هوشمند موجود در شرکت خانه هوشمند زیبایی را بسازند.

خانه هوشمند در اصفهان یکی از نیازهایی است که این روزها بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. خانه های هوشمند باعث افزایش راحتی و کاهش مصرف انرژی می شوند.

هوشمند سازی ساختمان زندگی شاد و مجللی را برای شما به ارمغان می آورد. داشتن یک خانه هوشمند به شما این امکان را می دهد که بعد از یک روز سخت و پرمشغله از خانه هوشمند خود لذت ببرید.

اگر از خانه هوشمند در اصفهان بهره مند هستید، دیگر نیازی به درگیر مشکلات ساده و روزمره ندارید. این به شما این امکان را می دهد که زمان بیشتری را صرف کارهای مهم خود کنید و از اوقات فراغت خود لذت ببرید. با مدیریت و کنترل فعالیت ها و امور خانه از طریق تلفن هوشمند یا تبلت، می توانید کار خود را حتی در راه بازگشت به خانه یا محل کار مدیریت کنید.

قیمت خانه هوشمند

قیمت خانه هوشمند

همگام با پیشرفت فناوری ساخت خانه های هوشمند، قیمت ساختمان های هوشمند در اصفهان نیز متناسب با سایر مناطق جهان با توجه به نرخ دلار تغییر می کند. بنابراین قیمت خانه هوشمند نرخ ثابتی ندارد و با توجه به نرخ ارز و همینطور طراحی داخلی ساختمان قیمت نهایی ساخت خانه هوشمند نیز متفاوت است.

هزینه ساخت خانه هوشمند در اصفهان یا تبدیل خانه معمولی به خانه هوشمند به عوامل مختلفی مانند وجود زیرساخت های لازم برای خانه هوشمند، خواسته ها و انتظارات صاحب خانه و همچنین برند تجهیزات مورد استفاده برای خانه هوشمند بستگی دارد که، به طور مستقیم بر قیمت خانه هوشمند در اصفهان تاثیر می گذارد.

در حالی که تجهیزات اولیه خانه‌های هوشمند در اصفهان شامل سیستم‌های روشنایی هوشمند، ترموستات‌های هوشمند و دوربین‌های نظارتی معمولاً تنها درصد کمی از قیمت یک خانه را نشان می‌دهند. اما  استفاده از سیستم‌های صوتی خانه هوشمند که گرانتر هستند می توانند تاثیر قابل توجهی بر هزینه داشته باشند. 

مزایای خانه هوشمند چیست

  • مصرف بهینه انرژی
  • افزایش رفاه و راحتی ساکنین ساختمان
  • بهبود امنیت ساختمان
  • کنترل تجهیزات هوشمند در زمان کم
  • نصب آسان و راه اندازی پکیج هوشمند سازی ساختمان اصفهان
  • ایجاد ظاهری زیبا با استفاده از تجهیزات خانه هوشمند
هوشمند سازی ساختمان

پروتکل های هوشمند سازی

در زیر چند نمونه از پروتکل های خانه هوشمند را نام می بریم:

  • پروتکل Z-Wave
  • پروتکل Zigbee
  • پروتکل Knx
  • پروتکل بلوتوث
  • پروتکل وای فای
  • Thread
پروتکل خانه هوشمندویژگی پروتکل ها
Z-Waveاین پروتکل بی سیم برای اتصال دستگاه های مختلف مانند سنسورها، کنترلرها و دستگاه های امنیتی در یک شبکه خانه هوشمند استفاده می شود.
Zigbeeپروتکل Zigbee نیز یک پروتکل بی سیم است که برای اتصال و کنترل دستگاه های خانه هوشمند استفاده می شود. این پروتکل به عنوان یک استاندارد منبع باز شناخته می شود.
Bluetoothپروتکل بلوتوث به طور گسترده در دستگاه های مختلف از جمله دستگاه های هوشمند خانه برای اتصال و کنترل استفاده می شود.
WiFiاین پروتکل به دستگاه ها اجازه می دهد تا به اینترنت متصل شوند و از راه دور از طریق اتصال شبکه Wi-Fi کنترل شوند.

تاریخچه خانه هوشمند

تاریخچه خانه هوشمند از سال 1998 و اوایل دهه 2000 میلادی بود، به طوری که اتوماسیون خانگی با ظهور فناوری های مختلف در اوایل دهه 2000 محبوبیت پیدا کرد. خانه های هوشمند ناگهان به گزینه ای مقرون به صرفه تر و در نتیجه فناوری مناسب برای مصرف کنندگان تبدیل شده اند.

در سال 1966، مهندس وستینگهاوس، جیم ساترلند، ECHO IV را ایجاد کرد، اولین دستگاه اتوماسیون خانگی، که دما و لوازم خانگی را کنترل می‌کند و امکان ورود و بازیابی لیست‌های خرید، دستور العمل‌ها و سایر یادداشت‌های خانوادگی را فراهم می‌کند.

سیستم های BMS ابتدایی ترین تجهیزات هوشمند مورد استفاده در سیستم های شهری بودند. این تجهیزات که شامل تعدادی رله، سنسور و کنترلر بود، تنها قادر به تغییر عملکرد سیستم های عمومی بر اساس یک سری پارامترهای از پیش تعیین شده بود.

سنسور هوشمند در خانه هوشمند

سنسور روشنایی هوشمند

از سنسور روشنایی هوشمند می توان در مکان های مختلف استفاده کرد. در خانه هوشمند آراز که در زمینه فروش سیستم خانه هوشمند فعالیت دارد انواع سنسور ها اعم از سنسور حرکتی و سنسور روشنایی و سنسور کابینتی و کمدی را به فروش می رساند.

سنسور هوشمند تأثیر بسزایی در کاهش مصرف انرژی دارد. سنسورهای روشنایی هوشمند از نظر پروتکل، برند و کارایی، انواع و قیمت های متفاوتی دارند. آنها همچنین به دو روش نصب روی سقف و روی دیوار نصب می شوند. 

سنسورهای روشنایی هوشمند در طول روز با تشخیص نور زیاد از بیرون باعث می‌شوند تا پرده‌ها به کناری کشیده شوند و چراغ‌های داخل ساختمان خاموش شوند تا از مصرف انرژی جلوگیری شود.

بیشتر بدانید: می توانید مقاله راهنمای خرید سنسور حرکتی را مطالعه نمایید.

خرید انواع سنسور روشنایی هوشمند

برای مشاهده انواع سنسور کابینتی و سنسور حرکتی بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

سیستم خانه هوشمند

در ادامه محصولات خانه هوشمند در اصفهان، برای شما به معرفی انواع محصولات چراغ خطی و چراغ مگنتی می پردازیم.

چراغ خطی به صورت چراغ های لاینی است که داخل پروفیل آلومینیوم قرار می گیرد و به صورت توکار، روکار و یا آویز نصب می شود. از مزیت چراغ های لاین نوری این است که از لامپ های ال ای دی برای روشنایی استفاده می کند و در مصرف انرژی صرفه جویی می کند.

محصول دیگر در زمینه روشنایی led چراغ مگنتی است که در این نوع چراغ ابتدا ریل های با خاصیت مگنتی به سقف به صورت توکار و یا روکار نصب می شود و بعد انواع چراغ مگنتی را در ریل جایگذاری کرده و نور را به هر جهت که می خواهید تنظیم می کنید و از مزیت یکنواختی در پخش نور استفاده می کنید.

خانه هوشمند آراز در زمینه فروش و نصب لاین نوری و چراغ مگنتی سابقه بالایی دارد، در صورت سفارش می توانید با تماس با کارشناسان فروشگاه در این زمینه راهنمایی بیشتر دریافت نمایید.

نمونه پروژه های انجام شده

نصب چراغ خطی | لاین نوری

نصب چراغ مگنتی | چراغ ریلی

خانه هوشمند در اصفهان

در این صفحه سعی کردیم که شما را با انواع تجهیزات خانه هوشمند در اصفهان آشنا سازیم. در خانه هوشمند آراز که در زمینه فروش سیستم صوتی خانگی هوشمند فعالیت دارد، تجارب زیادی در زمینه نصب کلید لمسی هوشمند و پرده برقی هوشمند و همینطور طراحی و نصب لاین نوری و چراغ مگنتی را دارد.

در صورت سفارش می توانید با شماره تماس های قرار داده شده در زیر تماس بگیرید و یا بر روی دکمه های قرار داده شده در ابتدای معرفی محصولات خانه هوشمند کلیک کرده تا بتوانید از کارشناسان مشاوره دریافت نمایید.

 

شماره تماس: 09134331139  و  09134040389

آیکون pdf کاتالوگ محصولات خانه هوشمند کاتالوگ و لیست محصولات خانه هوشمند آراز
برای دانلود و مشاهده محصولات خانه هوشمند آراز بر روی هر لینک هر کاتالوگ کلیک کنید.

تصاویر پروژه های هوشمند سازی خانه