آموزش سیستم صوتی خانگی

معرفی بهترین سیستم صوتی رستوران

معرفی بهترین سیستم صوتی رستوران

در مقاله معرفی بهترین سیستم صوتی رستوران تصمیم داریم شما را با تجهیزات سیستم صوتی برای رستوران و کافی شاپ آشنا سازیم. حتما تا به حال شده ک وارد رستوران  یا کافی شاپ می شوید و صدای موسیقی ملایمی را می شنوید و حس خوبی بعد از شنیدن موسیقی در کنار سفارشی که می دهید دارید.

سیستم صوتی برای رستوران مزیت های زیادی دارد. مهمترین مزیت ایجاد حس آرامش برای افراد هست و دیگر اینکه پخش موسیقی در کافی شاپ و رستوران باعث افزایش مشتری می شود.

برای افرادی که صاحب کسب و کار مربوط به رستوران و کافی شاپ و یا فست فود هستند سوالی پیش می آید که سیستم صوتی برای رستوران چیست و یا اینکه اجزای سیستم صوتی رستوران و کافه چست؟ برای پاسخ به این سوال ادامه مقاله را مطالعه فرمایید.

برای مشاهده محصولات سیستم صوتی خانگی بر روی دکمه زیر کلیک نمایید.

سیستم صوتی رستوران

فهرست محتوا

سیستم صوتی رستوران

سیستم صوتی رستوران شامل تجهیزاتی است که در رستوران نصب می شود و از طریق آن می توان موسیقی دلنوازی برای افراد داخل رستوران و کافه پخش کرد و همینطور از این سیتم می شود برای پیجینگ نیز استفاده کرد.

رستوران ها یا کافه هایی که موسیقی پخش می کنند یا کنسرت دارند، معمولا شلوغ تر هستند و مشتریان بیشتری دارند. یکی از دلایلی که می تواند باعث شود مشتریان رستوران یا کافه شما را برای یک وعده غذایی لذت بخش انتخاب کنند، احساسی است که مشتریان هنگام ورود و اقامت در محل شما دریافت می کنند.

انتخاب مناسبترین سیستم صوتی برای رستوران از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه شما را با انواع تجهیزات سیستم صوتی رستوران آشنا می سازیم تا شما را در انتخاب بهتر راهنمایی کنیم.

انواع تجهیزات سیستم صوتی رستوران

تجهیزات سیستم صوتی رستوران شامل موارد زیر است که در ادامه برای هر کدام توضیحاتی را بیان می کنیم:

  • آمپلی فایر رستوران

 از آمپلی فایر برای تقویت صدا و فرکانس های موسیقی استفاده می شود و نویز را حذف می کند.  به همین دلیل، نصب آمپلی فایر در رستوران ها، فروشگاه ها ، کافی شاپ و هر جایی که نیاز به پخش صدای با کیفیت بالا است، بسیار مهم است. برای تنظیم صدای بلندگوها می توانید از آمپلی فایر استفاده کنید. کیفیت یک آمپلی فایر در راندمان آن بسیار تاثیرگذار است، بنابراین ترجیحا از یک آمپلی فایر با کیفیت و بادوام استفاده شود.

 اگر بهترین اسپیکر را برای رستوران خود خریداری کرده اید، اما به انتخاب آمپلی فایر دقت نکرده اید، قطعا کیفیت صدای خوبی نخواهید داشت. برای انتخاب بهتر آمپلی فایر رستوران موردی که دارای پورت USB و AUX هستند و حتی به رادیو متصل می شوند، مناسب هستند.

  • اسپیکر رستوران

در انتخاب بهتر اسپیکر برای رستوران باید در مورد بلندگو ها بیشتر بدانید. در رستوران و کافی شاپ می شود از اسپیکر دکوراتیو و هم از اسپیکر سقفی استفاده کرد.

در خرید اسپیکر برای کافه، پیشنهاد گروه خانه هوشمند آراز این است که برای فضاهای بسته از بلندگو سقفی برای این امر استفاده کنید. در خانه هوشمند آراز بلندگوی سقفی توکار و روکار و بلوتوثی به فروش میرسد که نوع بلندگوی سقفی بلوتوثی دارای امکانات بسیاری هست که پخش موسیقی را برای شما آسانتر می کند.

همانطور که می دانید اسپیکرها برای پخش موسیقی استفاده می شوند و باید با توجه به چیدمان کافه یا رستوران و فضای داخلی و خارجی موجود نصب شوند. زوایای قرارگیری بلندگوها باید به گونه ای باشد که صدای موسیقی به همه میزها برسد و حالت یکنواختی داشته باشد. بلندگوهای دیواری، سقفی و دکوراتیو انواع مختلفی دارند که بسته به نوع معماری و چیدمان محیط می توانید از آنها استفاده کنید.

پخش یکنواخت صدا در رستوران به این معنی است که در هر قسمت از محیط رستوران که نشسته اید، صدا را با همان میزان صدا بشنوید. در صورت استفاده از بلندگوهای دیگر، ممکن است صدای بلند در یک قسمت از فضا و صدای آرام در قسمت دیگر پخش شود.

اگر در برخی رستوران ها ارتفاع سقف کمتر باشد پیشنهاد ما به شما استفاده از بلندگوی سقفی توکار است و اگر دارای ارتفاع بلند است می توانید از اسپیکر سقفی روکار و اسپیکرهای دکوراتیو بر روی دیوار و یا ستون استفاده کنید. از اسپیکر های سقفی توکار که در داخل کناف و سقف نصب می شوند برای پخش موسیقی یکنواخت و ملایم استفاده می شود.

 

باند برای رستوران

 

یکی دیگر از مواردی که در خرید اسپیکر سقفی برای رستوران ها و فضاهای بسته باید به آن توجه کرد، زون بندی مناسب آن است. در یکی از قسمت‌های رستوران، ممکن است بخواهید در طول یک بازی فوتبال هیجان‌انگیز از صدای تلویزیون استفاده کنید، یا بخشی از رستوران خود را به پخش صداهای آرام  اختصاص دهید.

بلندگوهای ستونی و دیواری معمولاً در فضاهای باز و داخلی برای سیستم های پیجینگ استفاده می شوند. در فضاهای باز رستوران از بلندگوهای ضدآب استفاده می شود که از بدنه آلومینیومی ساخته شده اند و قدرت خروجی خوبی دارند. توان خروجی این نوع بلندگوهای ستونی به اندازه و تعداد بلندگوهای استفاده شده بستگی دارد. در فضاهایی که صدا باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد مانند سالن کنفرانس، همایش یا سیستم صوتی فروشگاه ها و رستوران ها، ترجیحاً از بلندگوهای دکوراتیو یا تزئینی استفاده شود تا صدای آنها کیفیت مناسبی داشته باشد. در واقع از توییتر در ساخت بلندگوهای تزئینی استفاده می شود که باعث افزایش کیفیت صدا می شود.

در بیشتر موارد اسپیکر رستوران 2way انتخاب می شود، زیرا ووفر و توییتر مجزا و با کیفیت هستند. یک فیلتر در این نوع بلندگوها جداسازی فرکانس را انجام می دهد و فرکانس های بالا را به توییتر و فرکانس های پایین را به ووفر ارسال می کند.

 تفاوت بلندگو سقفی و دیواری در سیستم صوتی رستوران

اگر تا اینجای مقاله که در مورد بلندگو خوانده اید فرق بین بلندگو سقفی و بلندگو دیواری را نمی‌دانید، می‌توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

در سیستم صوتی کافی شاپ و رستوران مهم است که بدانید از کدام نوع بلندگو می خواهید استفاده کنید. توصیه ما به شما این است که علاوه بر مطالعه مقاله زیر با کارشناسان خانه هوشمند آراز تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

  • میکروفون رستوران

میکروفون ها عمدتاً در رستوران ها یا کافه ها استفاده می شوند که سفارشات را با پیج کردن یا به اصطلاح خواندن نوبت افراد تحویل می دهند. علاوه بر این، رستوران‌ها یا کافه‌هایی که برنامه‌هایی مانند کنسرت و موسیقی زنده را برای مشتریان برنامه‌ریزی می‌کنند باید دارای میکروفون و سیستم صوتی باکیفیتی باشند که جذابیت موسیقی زنده را دو چندان کند. انواع مختلفی از میکروفون ها، بی سیم، رومیزی و ... وجود دارد که بسته به موارد استفاده می توانید آنها را انتخاب کنید.

بیشتر بدانید: از میکروفون علاوه بر رستوران در مکان های مختلفی استفاده می شود. مورد اتفاده دیگر از میکروفون که نقش مهمی در سیستم صوت دارد میکروفون سالن کنفرانس است که دارای انواع متفاوتی و با کاربردهای مختلفی است.

برای اطلاع از انواع میکروفون و دیگر تجهیزات سیستم صوتی سالن کنفرانس به مقاله سیستم صوتی سالن کنفرانس شامل چه تجهیزاتی است مراجعه کنید.

سیستم پیجینگ رستوران

استفاده از سیستم صوتی بی کیفیت در رستوران باعث ایجاد ناراحتی برای مشتریان رستوران می شود. بنابراین انتخاب و خرید یک سیستم صوتی خوب رستوران یکی از مهمترین وظایف هر رستورانی است که می خواهد حرفه ای عمل کند.

هنگامی که وارد رستورانی می شوید که از کیفیت غذای خوبی برخوردار است و رفتار کارمندان با مشتریان به بهترین نحو است استفاده از سیستم پیجینگ رستوران و پخش موسیقی با صدای بدون نویز و یکنواخت تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد.

در سیستم پیجینگ رستوران از آمپلی فایرهای ولتی اهمی با قابلیت زون بندی استفاده می شود. انتخاب این نوع آمپلی فایرها در سیستم پیجینگ بسیار مهم است. وظیفه آمپلی فایر اتصال میکروفون یا منبع صوتی دیگر به ورودی(ها)، تقویت صداهای دریافتی و پخش آنها در قسمت های مورد نیاز از طریق بلندگو می باشد. از آمپلی فایر اهمی نیز در سیستم صدا رستوران و پیجینگ استفاده می شود که در این مورد به طول کابل و تعداد باند باید توجه شود.

سیستم صوتی کافه

رستوران با موسیقی زنده

استفاده از سیستم صوتی در رستوران با موسیقی زنده نیز اهمیت دارد، رستوران های دارای موسیقی زنده یکی از پرطرفدارترین انواع رستوران ها در ایران و جهان هستند. اجزای سیستم صوتی رستوران که دارای گروه موسیقی زنده هستند شامل پاور میکسر، میکروفون بی سیم برای خواننده، باند و اسپیکر، مانیتورینگ باند برای خواننده، پایه موزیک و بلندگو، میکروفون و میکروفون یقه برای خواننده می باشد.

اما برای اطلاعات بیشتر در مورد سیستم صوتی موسیقی زنده در رستوران، فست فود و کافه می توانید با کارشناسان خانه هوشمند آراز تماس بگیرید.

باندهای موسیقی زنده باید قدرت بیشتری داشته باشند، به عنوان مثال، یک باند پسیو 15 اینچی که قدرت بیشتری نسبت به دیگر اسپیکر ها دارد برای اجرای زنده در یک رستوران مناسب است.

انتخاب میکسرهای حرفه ای با پردازش سیگنال بالاتر و آمپلی فایر های قدرتمند نیز بسیار مهم است. ابعاد رستوران، میزان صدای محیط، محل باند و حتی نوع موسیقی که می خواهید اجرا کنید در تصمیم گیری برای خرید موثر است.

اسپیکر برای کافه

قیمت سیستم صوتی رستوران

قیمت سیستم صوتی رستوران به معیارهای مختلفی مانند نام تجاری سازنده بستگی دارد. معمولا قیمت سیستم های صوتی برندهای ایرانی کمتر از برندهای خارجی است. زیرا دیگر هزینه های واردات کالا یا قطعات یدکی به قیمت نهایی محصولات ایرانی اضافه نمی شود. البته این نکته نیز قابل ذکر است که می توانید از خدمات مربوط به مشاوره و طراحی سیستم صوتی کافه یا رستوران خود به صورت رایگان در سایت ما بهره مند شوید.

مورد دیگری که در قیمت سیستم صوتی رستوران موثر است ابعاد محیط و تعداد اسپیکر هایی است که استفاده می کنید. هرچه متراژ محیط بیشتر باشد اگر بخواهید از باند سقفی و یا باند دکوراتیو استفاده کنید تعداد آنها بیتر می شود و همینطور آمپلی فایری که برای این کار نیاز است متناسب با اندازه محیط است.

سیستم صدا رستوران فضای باز

طراحی سیستم صوتی با توجه به نوع محیط بسیار مهم است، در فضای باز نوع طراحی بسیار متفاوت است و دلیل آن فرکانس صدا است که در هوای آزاد پایدار نیست، بنابراین طراحان از بلندگو با اینچ بیشتر استفاده می کنند تا بتوانند صدا را در محیط پایدارتر نگه دارند. مورد بسیار مهم دیگر فرکانس پایین یا بیس پایین است که باعث افزایش حجم صدا و جذابیت بیشتر صدا می شود.

تجهیزات صوتی کافی شاپ

کاربرد سیستم صوتی برای رستوران و کافی شاپ

دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک رستوران ممکن است به سیستم صوتی نیاز داشته باشد، در ادامه کاربرد سیستم صوتی برای رستوران و کافی شاپ را بیان می کنیم:

  • پخش موسیقی ملایم یا موسیقی شخصی سازی شده

اولین و مهمترین کاربرد سیستم صوتی کافی شاپ پخش موسیقی است. پخش موسیقی به مشتریان کمک می کند هنگام غذا خوردن یا انتظار برای تحویل غذا احساس راحتی و شادی بیشتری داشته باشند. 

  • اعلام سفارشات و پیجینگ مشتریان

یکی دیگر از کاربردهای سیستم صوتی رستوران ها اعلام شماره یا تماس با مشتری و پخش اطلاعیه ها و پیام ها می باشد. این نوع سیستم صوتی به سیستم های پیجینگ معروف است که تقریبا در انواع رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرد.

  • اجرای زنده توسط هنرمندان

در برخی از رستوران هایی که موسیقی زنده را ارائه می دهند، انتخاب نوع تجهیزات اهمیت دارد. به عنوان مثال برای پخش موسیقی زنده بهتر است از اسپیکر اکتیو یا پسیو استفاده کرد و اسپیکر سقفی توصیه نمی شود.

  • پخش صدا در فضای باز

اگر فضای رستوران یا کافی شاپ در بیرون از ساختمان است برای پخش موسیقی در فضای باز باید انتخاب مناسبی برای آمپلی فایر و بلندگو داشته باشید.

خصوصا در فضای باز به دلیل مواردی مانند باران و گرد و خاک بهتر است از بلندگوهایی استفاده شود که در برابر رطوبت و گرد و خاک مقاوم هستند.

بلندگو برای کافی شاپ و رستوران

نکات انتخاب آمپلی فایر در سیستم صوتی رستوران و کافی شاپ

در ابتدا منبع یک سیگنال ایجاد می کند و میکسر آن سیگنال را شکل می دهد. آمپلی فایر نیز سیگنال را دریافت کرده و آن را تقویت می کند و صدای پخش شده از بلندگوهای سیستم را بلندتر می کند. در اینجا ما مراحل ایجاد صدا و پخش را با استفاده از سیستم صوتی رستوران و کافی شاپ توضیح دادیم.

در ادامه نکات انتخاب آمپلی فایر مخصوص سیستم صدا رستوران و کافی شاپ را به طور خلاصه بیان می کنیم:

  • شدت صدای منتشر شده از بلندگو به قدرت آمپلی فایر بستگی دارد.
  • توان تقویت کننده بر حسب وات است.
  • اگر آمپلی فایر سیگنال را به اندازه کافی تقویت نکند، بلندگوهای بزرگ ضعیف به نظر می رسند.

استفاده از آمپلی فایر چند زون یا میکسر زون به شما این امکان را می دهد که میزان صدا را در مناطق مختلف رستوران یا کافه به درستی تنظیم کنید. در نصب سیستم صوتی رستوران باید تخصص کافی داشت زیرا به دلیل نصب و اتصال نادرست آمپلی فایر دچار سوختگی می شود. بدین منظور توصیه می کنیم که برای نصب از کارشناس در این زمینه راهنمایی دریافت نمایید.

در خانه هوشمند آراز متخصصان نصب آمپلی فایر و بلندگو آماده همکاری با شما در فروش و نصب تجهیزات سیستم صوتی هستند.

در واقع، در یک رستوران یا کافه با ظرفیت 50 مشتری، به یک آمپلی فایر 250 وات یا برای یک کافه یا رستوران با ظرفیت 300 نفر، به یک آمپلی فایر 1500 وات نیاز خواهید داشت.

 

بیشتر بدانید: برای آگاهی بیشتر در مورد آمپلی فایر لمسی خانگی مقاله راهنمای خرید آمپلی فایر خانگی را مطالعه نمایید.

تفاوت آمپلی فایر اهمی و ولتی در سیستم صوتی رستوران

تا اینجای مقاله در مورد اینکه یکی از تجهیزات سیستم صوتی رستوران و کافی شاپ آمپلی فایر است، آشنا شده اید. حال بهتر است بدانید که آمپلی فایر انواع اهمی، ولتی و اهمی- ولتی دارند که برای شما سوال پیش می آید که برای رستوران و کافه از کدام نوع استفاده کنید.

در مقاله زیر تفاوت آمپلی فایر اهمی و ولتی را بیان کردیم که میتوانید برای آشنایی بیشتر مطالعه نمایید.

نکات انتخاب بلندگو در سیستم صوتی رستوران و کافی شاپ

انتخاب بلندگو برای رستوران و کافی شاپ با توجه به سبک موسیقی که می خواهید پخش کنید متفاوت است. اگر نوع موسیقی قابل پخش به صورتی است که دارای بیس زیادی است باید از بلندگوی بزرگتر استفاده کرد. و اگر از بلندگوی کوچک استفاده می کنید بیس آن را تقویت کنید.

پس نکات انتخاب بلندگو در سیستم صدا رستوران وزن و اندازه بلندگو است، که اگر میواهید که کیفیت صدای خروجی بهتر باشد و به عبارتی بیس بالاتر داشته باشد، بلندگوی با اندازه مناسب تهیه کنید.

هر چه وزن بلندگو بیشتر باشد کیفیت صدایی که خارج می کند بهتر است. از ویژگی دیگر استفاده از بلندگو در رستوران این است که می توان در چند منطقه از رستوران صدا را کنترل کرد.

برای مناطق داخلی رستوران که انتخاب می کنید هر منطقه در حدود 4 تا 5 عدد بلندگو نیاز دارد، تا میزان توزیع صدا به طور مساوی و با فرکانس یکنواخت باشد. با انتخاب درست تعداد بلندگو و قرار گیری درست آنها در هر منطقه دیگر مشکل اینکه در بخشی از رستوران صدا زیاد و در بخشی دیگر صدا پایین است را نخواهید داشت.

بیشتر بدانید: برای آگاهی از بلندگوی سقفی مقاله بهترین بلندگوی سقفی را مطالعه نمایید.

 

اسپیکر دکوراتیو

نصب سیستم صوتی رستوران

در کنار توجه به انتخاب درست اجزای سیستم صوتی رستوران و کافی شاپ، توجه به اینکه نصب سیستم صوتی رستوران به چه صورت است نیز اهمیت دارد.

در طراحی سیستم صوتی رستوران و فست فود، زیبایی محیط و مسائل فنی را همزمان باید در نظر گرفت. از نظر زیبایی، هماهنگی سیستم صوتی با محیط رستوران حائز اهمیت است. به عنوان مثال، اگر صاحب یک رستوران با محیط سنتی هستید، طراحی سیستم صوتی شما باید با رستوران های مدرن متفاوت باشد. در بحث فنی، زاویه قرارگیری و نوع اسپیکر، نوع آمپلی فایر و انتخاب پخش کننده های صدا مهم است و کارشناسان ما شما را در این موارد راهنمایی خواهند کرد.

نصب سیستم صوتی رستوران

 

خرید آمپلی فایر رستوران اصفهان

بعد از مطالعه این مقاله حال اگر تصمیم گرفته اید که آمپلی فایر مناسبی را تهیه کنید می توانید با تماس با کارشناسان محصول مورد نظر خود را سفارش داده و برای نصب نیز می توانید از متخصصان نصب در خانه هوشمند آراز کمک بگیرید.

اگر به دنبال آمپلی فایر مناسب رستوران هستید و در شهر اصفهان مالک رستوران هستید می توانید با مراجعه به مقاله خرید آمپلی فایر خانگی در اصفهان راهنمایی بیشتری دریافت نمایید.

 

سخن آخر

در مقاله معرفی بهترین سیستم صوتی رستوران سعی کردیم تا شما را در انتخاب بهتر تجهیزات سیستم صدا راهنمایی کنیم. خانه هوشمند آراز علاوه بر تجهیز سیستم صوتی رستوران می تواند در زمینه فروش و نصب سیستم صوتی ادارات، منازل، بیمارستانها، فروشگاه ها و دیگر مکانهایی که با نصب سیستم صوتی حرفه ای تغییر بزرگی در محیط ایجاد می کند، فعالیت دارد.

اگر از سیستم صوتی کافی شاپ و رستوران بخواهیم صحبت کنیم اینکه، موسیقی تاثیر بسزایی بر رفتار و عملکرد مشتری دارد. به عنوان مثال، زمانی که مشتری منتظر آماده شدن سفارش خود است، پخش موسیقی می تواند انتظار را آسان تر کند. علاوه بر این موسیقی ملایم باعث افزایش اشتها و افزایش لذت غذا خوردن می شود. یکی دیگر از کاربردهای سیستم صوتی رستوران پیجینگ است.

برای اینکه بتوانید تصمیم گیری درستی در انتخاب تجهیزات سیستم صدا داشته باشید می توانید با شماره های زیر در خانه هوشمند آراز تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

 

شماره تماس :  09134040389 و 09134331139

اجزای سیستم صوتی رستوران شامل چه مواردی است؟

در سیستم صوتی رستوران به انواع باندها و بلندگوها، آمپلی فایرها و میکروفون های پیجینگ و موارد دیگر مانند پاور میکسر و کابل نیاز است.

قیمت سیستم صوتی رستوران چقدر است؟

قیمت سیستم صوتی رستوران بسته به اندازه و کاربرد مورد انتظار شما متفاوت است. توجه داشته باشید که کارشناسان ما در خانه هوشمند آراز به صورت رایگان به شما مشاوره می دهند تا انتخاب درستی برای رستوران و کافی شاپ خود داشته باشید.

بلندگوی مناسب برای سیستم صوتی رستوران و کافی شاپ کدام است؟

اغلب بلندگوهای سقفی، بلندگوهای ستونی و بلندگوهای دیواری در رستوران نصب می شوند و اگر می خواهید موسیقی زنده در رستوران داشته باشید، انواع دیگر باندها به شما پیشنهاد می شود کا با توجه به متراژ محیط و طراحی نصب است.

برای دریافت مشاوره رایگان خرید با چه شماره ای تماس بگیرم؟

شماره تماسی که با آن می توانید با کارشناسان خانه هوشمند آراز مشاوره داشته باشید، 09134331139 و 09134040389 است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *