آموزش سیستم صوتی خانگی

راهنمای خرید اسپیکر سقفی هوشمند

اسپیکر سقفی هوشمند

فهرست محتوا

راهنمای خرید اسپیکر سقفی هوشمند

یکی از کاربردی ترین بلندگو در سیستم صوتی ساختمان که مورد توجه معماران و طراحان دکوراتیو قرار گرفته اسپیکر سقفی هوشمند است. از این نوع بلندگوی سقفی علاوه بر منازل در ساختمان های تجاری، فروشگاه‌ها، بانک، هتل و حتی در استخر نیز به کار برده می شود.

این سیستم‌های صوتی هوشمند که از طریق اتصال بلوتوث کار می‌کنند، امکان پخش آسان موسیقی از تلفن‌ها و تبلت‌ها را برای استفاده سریع فراهم می‌کنند. این سیستم‌ها همچنین دارای ورودی‌های صوتی کمکی هستند تا امکان پخش صدا از تلویزیون را فراهم کنند.

یک نوع از اسپیکر سقفی نوع اسپیکر سقفی ضد رطوبت مخصوص حمام است که در جاهایی مانند حمام و استخر و مکان هایی که رطوبت بالا دارند استفاده می شود.

بلندگو سقفی به دو صورت اکتیو و پسیو وجود دارد که نوع پسیو آن نیاز به تهیه آمپلی فایر است. و همینطور دارای اسپیکر سقفی بلوتوثی و اسپیکر سقفی توکار در خانه هوشمند آراز به فروش می رسد.

اسپیکر سقفی توکار به صورت توکار نصب می شود و از طریق کابل به آمپلی فایر متصل می شود. در مقاله راهنمای خرید اسپیکر سقفی هوشمند شما را با بلندگوی سقفی و انواع آن و ویژگی ها و امکانات اسپیکر آشنا می سازیم.

 

 خرید بلندگو سقفی

 

انواع اسپیکر سقفی هوشمند

انواع اسپیکر سقفی هوشمند در خانه هوشمند آراز به دو صورت اسپیکر سقفی بلوتوث دار و بلندگو سقفی توکار موجود است. در ادامه در مورد هر نوع از بلندگوی سقفی توضیحاتی را بیان می کنیم.

 

بلندگوی سقفی هوشمند

 

اسپیکر سقفی هوشمند اکتیو

اسپیکرسقفی هوشمند اکتیو دارای آمپلی فایر داخلی هستند که برای بلندگوها مناسب هستند. اگر نگران جفت شدن بلندگو با آمپلی فایر هستید، این اسپیکرها مناسبترین انتخاب است.

نمونه ای از بلندگوهای اکتیو اسپیکرهای سقفی بلوتوثی هستند که به راحتی و بدون نیاز به سیم کشی و تخریب به برق متصل می شوند و به ابزار دیگری نیاز ندارید.

 

اسپیکر سقفی هوشمند بلوتوثی

 

بیشتر بدانید: برای مطالعه بیشتر در مورد تفاوت باند اکتیو و پسیو مقاله 8 تفاوت باند اکتیو و باند پسیو چیست را مطالعه نمایید.

 

اسپیکر سقفی هوشمند بلوتوثی

اسپیکر سقفی هوشمند در ساختمان های با تجهیزات هوشمند، خانه هوشمند ایجاد می کند. ویژگی که این اسپیکر ها را هوشمند می کند قابلیت بلوتوث، وای فای و اتصال به نرم افزار خانه هوشمند است.

اسپیکر سقفی هوشمند بلوتوثی از طریق بلوتوث قابلیت پخش موسیقی را دارد، به طوری که از طریق سیستم های دارای بلوتوث و یا تلفن همراه با روشن کردن بلوتوث می توان موسیقی مورد علاقه خود را گوش داد.

همینطور اسپیکر سقفی بلوتوثی را می توان از طریق کابل AUX به تلویزیون متصل کرد و صدای پخش شده از تلویزیون را به طور یکنواخت از باند سقفی شنید.

 خرید بلندگو سقفی بلوتوث دار اکتیو

عملکرد اسپیکر سقفی هوشمند

اسپیکر سقفی به دو صورت اهمی و ولتی عمل می کنند، اگر از آمپلی فایر اهمی استفاده می کنید بهتر است که از اسپیکر سقفی اهمی نیز استفاده کنید. اسپیکر سقفی اهمی کیفیت صدای بهتری دارد.

با کمک بلندگوهای سقفی هوشمند می توانید فیلم های مورد علاقه خود را با بالاترین کیفیت صدا تماشا کنید، در خانه هنگام خواب به آهنگ آرامش بخش گوش دهید و در طول مهمانی به موسیقی با بالاترین کیفیت گوش دهید.

اسپیکر سقفی

بیشتر بدانید: برای اطلاع از اینکه بلندگوی سقفی چیست و چه عملکردی دارد مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 بلندگوی سقفی چیست

امکانات اسپیکر سقفی هوشمند

  • توان خروجی

اسپیکر سقفی هوشمند با توجه به مقدار وات متفاوت است و با توجه به متراژ محیط می توانید تعداد بلندگو را تهیه نمایید.

  • قابل اتصال به تیوتر و ووفر

به راحتی می توانید تجهیزاتی مانند توییتر و ووفر را به این اسپیکرها اضافه کنید. به خصوص اگر هدف شما فقط پخش صدا نیست و می خواهید بیس یا صدا به خوبی شنیده شود.

  • قابلیت پیجینگ و اتصال به میکروفون

در بیمارستان ها و مراکز تجاری برای پیج کردن می توان از اسپیکرهایسقفی استفاده کرد و همینطور قابلیت اتصال به میکروفون را دارند.

  • امکان کنترل از طریف وای فای و بلوتوث

اسپیکر سقفی هوشمند دارای قابلیت بلوتوث هستند که با روشن شدن بلوتوث و سیستم دیگری که دارای بلوتوث است با هم جفت شده و می توان موسیقی و یا صدای یک فیلم را گوش داد. علاوه بر لوتوث از طریق اتصال به اینترنت هم می توان با تلفن همراه و یا تبلت اسپیکر را کنترل کرد.

راهنمای خرید اسپیکر سقفی هوشمند

بهترین اسپیکر سقفی هوشمند

در این بخش چند مورد از بهترین اسپیکر سقفی هوشمند که در خانه هوشمند آراز موجود است را همراه با ویژگی بیان می کنیم.

اگر فقط برای پیج کردن نیاز به اسپیکر سقفی دارید ، می‌توانید بلندگوهای ارزان‌تری خریداری کنید. اما اگر گوش دادن به موسیقی در محیط نیز یکی از نیازهای شماست، باید به سراغ بلندگوهای سقفی گرانتر و با کیفیت تر با قابلیت پخش پیشرفته تری بروید. توجه داشته باشید که انتخاب بهترین اسپیکر سقفی هوشمند باید بر اساس نیاز شما باشد و نمی توان از یک مدل به عنوان بهترین باند سقفی نام برد.

از بلندگوهای سقفی توکار می توان برای ایجاد یک سیستم صدای فراگیر در یک اتاق استفاده شود. قرار دادن بلندگوها در دیوار جلو، دیوار پشت و سقف سینمای خانگی معمول است و به طور کلی ظاهری بسیار بهتر از بلندگوهای خارجی دارند.

اسپیکر سقفی هوشمند ضد آب

محیط استفاده از بلندگوی سقفی در انتخاب نوع بلندگو مهم است، نمی توان از همه بلندگوها در مکان های مختلف استفاده کرد.

در برخی مکان‌ها مانند استخر، سونا و محیط‌های با رطوبت بالا باید از بهترین اسپیکر سقفی هوشمند ضدآب استفاده شود. در برخی محیط ها که درجه حرارت بالاست و خطر آتش سوزی زیاد است باید از بلندگوهای سقفی نسوز استفاده کرد. اگر قصد دارید یک سیستم صوتی را در یک مکان باز نصب کنید، باید بلندگوهای مخصوص فضای باز را خریداری کنید.

مهم ترین دلیل خرید اسپیکر سقفی ضد آب خاصیت ضد زنگ بودن آن در محیط های مرطوب است. خاصیت ضدآب بودن این اسپیکرها به دلیل لایه ای است که بر روی این اسپیکرها قرار می گیرد و از زنگ زدن آنها جلوگیری می کند.

در ساخت بلندگوهای سقفی ضد آب از پلاستیک استفاده شده است که باعث شده این بلندگوها در دسته باندهای مقاوم در برابر رطوبت قرار بگیرند.

اسپیکر سقفی هوشمند ضد آب

بیشتر بدانید: اگر میخواهید در مورد بلندگوی سقفی ضد اب بیشتر بدانید مقاله همه چیز در مورد بلندگوی سقفی ضد اب و ضد رطوبت را مطالعه نمایید.

 همه چیز در مورد بلندگو سقفی ضد آب و ضد رطوبت

نصب اسپیکر سقفی هوشمند خانگی

نصب این اسپیکرها در چند مرحله انجام می شود:

1- محل نصب را مشخص کنید و فرآیند کنده کاری یا برش را در آنجا انجام دهید

2- نصب اسپیکر در فاصله های معین با توجه به ظرفیت و نوع  آن ها

3- اتصالات سیمی و بی سیم رابط ها را پیکربندی و همچنین فاصله ها را مدیریت کنید

4- تست و مرور کلی

پس از انجام تست بر روی بلندگوهای سقفی هوشمند، مهمترین مرحله بررسی صدا در حالت شلوغ و بی صدا خواهد بود. اگر اسپیکر از نظر قدرت کارکرد و صدا مشکل دارد می توانید از آمپلی فایر، چند بلندگو یا میدرنج و تویوتر استفاده کنید.

بلندگو سقفی هوشمند

بیشتر بدانید: اگر میخواهید در مورد نصب بلندگوی سقفی بیشتر بدانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 راهنمای نصب بلندگوی سقفی

طریقه نصب اسپیکر سقفی هوشمند

نصب بلندگوی سقفی با توجه به نوع توکار و روکار بودن متفاوت است.

نصب اسپیکر سقفی هوشمند توکار

اسپیکر سقفی هوشمند توکار در داخل سقف کاذب قرار می گیرد و یا با کندن و برش در سقف نیز می توان اسپیکر را قرار داد. سیم ها و اتصالات در سقف قرار می گیرند.

بیشتر بدانید: برای اطلاع از نحوه سیم کشی اسپیکر سقفی در دو حالت نصب توکار و نصب روکار مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 نحوه سیم کشی اسپیکر سقفی

نصب اسپیکر سقفی هوشمند روکار

نصب بلندگوی سقفی هوشمند روکار در زمان کوتاهی انجام می شود و تنها با اتصال آنها با پانچ صورت می گیرد. مزیت این روش نصب این است که هیچ تغییری در دکوراسیون ایجاد نشده و علاوه بر آن می توان عملیات نصب را در سریع ترین زمان ممکن انجام داد.

باند سقفی هوشمند

اسپیکر سقفی هوشمند جاسکو

اسپیکر سقفی جاسکو یکی از برندهای بلندگوی سقفی است که به صورت توکار در سقف نصب می شود. نمونه ای از اسپیکر سقفی هوشمند jasco،  بلندگوی سقفی توکار جاسکو 300  است که می توان آن را به آمپلی فایر دیواری و دیگر بلندگوی سقفی بلوتوثی متصل کرد.

از این نوع اسپیکر برای منازل و ویلاها و ادارات قابل استفاده هستند که دارای کیفیت صدای بالایی هستند. بلندگوی سقفی توکار جاسکو 300 دارای تیوتر و ووفر جداگانه هستندو کیفیت پخش بالایی دارند. این بلندگو دارای ترانس مچینگ داخلی است که سیگنال های ضعیف را در فاصله های طولانی بین میکروفون و یا بلندگو تقویت می کند.

اسپیکر سقفی هوشمند روکار

اسپیکر سقفی هوشمند روکار از نوع بلندگوهایی است که برای نصب نیاز به کنده کاری ندارند، عموما ابعاد کوچکتری دارند و برای فضاهایی که امکان نصب آنها در داخل خانه وجود ندارد مناسب است. سیم کشی و کابل کشی بلندگوهای هوشمند روکار از سقف عبور نمی کند و به تجهیزات زیادی نیاز ندارد.

اسپیکر سقفی هوشمند ارزان

اگر به دنبال اسپیکر سقفی هوشمند ارزان برای ساختمان خود هستید به فروشگاه اینترنتی خانه هوشمند آراز سر بزنید. در این فروشگاه بلندگوی سقفی با  قیمت های متفاوت برای سفارش موجود است.

قیمت بلندگوهای سقفی در بازارهای ایران و بین المللی به دلیل وجود برندهای مختلف رقابتی است و خرید بلندگوهای سقفی به عناصر مختلفی بستگی دارد.

قیمت اسپیکر سقفی هوشمند نیز عاملی تعیین کننده در کیفیت این محصول خواهد بود. هر چه قدرت و ولتاژ این اسپیکرها بیشتر باشد، گرانتر خواهند بود. همینطور مدل های هوشمند اسپیکر سقفی را می توان به سناریوها متصل کرد.

اسپیکر سقفی توکار

نکات خرید اسپیکر سقفی هوشمند

هنگام خرید اسپیکر سقفی هوشمند ابتدا به این توجه کنید که آیا قصد خرید بلندگوی پسیو را دارید و یا بلندگوی سقفی اکتیو؟ تفاوت بلندگوی سقفی پسیو و اکتیو در این است که اسپیکر پسیو آمپلی فایر ندارند و همراه بلندگو باید آمپلی فایر مناسب نیز تهیه شود.

در صورتی که بلندگوی سقفی اکتیو در خود آمپلی فایر برای تقویت صدای خروجی دارند. نمونه ای از اسپیکر سقفی اکتیو بلندگوی سقفی بلوتوثی است که قبل در بخش مربوطه به ویژگی ان پرداختیم.

نکته دیگر در خرید بلندگوی سقفی هوشمند، توجه به متراژ محیط است. شما با توجه به ابعاد محیط اقدام به سفارش باند سقفی می کنید. اگر اطلاعاتی در زمینه بلندگوی هوشمند ندارید بهتر است قبل از خرید با کارشناسان فروشگاه اینترنتی صحبتی داشته باشید و مشاوره بگیرید.

در خانه هوشمند آراز امکاناتی که قبل از خرید در اختیار مشتریان قرار می گیرد امکان مشاوره رایگان قبل از خرید و مشاوره نصب بعد از خرید محصول است.

نکته بعدی در انتخاب شکل بلندگو است، بلندگوی سقفی به شکل دایره و مربع موجود است که با توجه به نوع محیط خود می توانید شکل مورد نظر را انتخاب نمایید.

مورد دیگر نوع محیطی است که می خواهید بلندگو را نصب کنید اگر در محیطی با رطوبت بالا می خواهید نصب را انجام دهید، بهتر است از بلندگوی سقفی ضد آب استفاده کنید.

بلندگوی سقفی مربعی

شماره تماس مشاوره قبل از خرید:

09134040389     و    09134331139  

برند تولید کننده باند سقفی هوشمند

برند تولید کننده باند سقفی هوشمند در خرید محصول اهمیت بالایی دارد. برندهایی که در خانه هوشمند آراز موجود است برند phoenix, Yamaha, jasco , Novox, AZ است.

هر کدام از محصولات این برندها ویژگی های مربوط به خود را دارند و همینطور قیمت آنها نیز با توجه به کیفیت متفاوت است.

بیشتر بدانید: برای آگاهی از بهترین بلندگوی سقفی با توجه به نوع برند می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 راهنمای خرید بهترین بلندگو سقفی

سخن آخر

در مقاله راهنمای خرید اسپیکر سقفی هوشمند سعی کریم که شما را با اسپیکر هوشمند وقابلیت ها و انواع آن آشنا سازیم. نکته ای که هنگام خرید اسپیکر سقفی هوشمند باید رعایت کنید میزان متراژ محیط و تعداد بلندگوی لازم در محیط است.

اگر در امر خرید و سفارش محصول دچار مشکل شدید، می توانید با تماس با کارشناسان خانه هوشمند آراز در این امر مشاوره دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *