آموزش سیستم صوتی خانگی

بلندگو سقفی ضد آب و ضد رطوبت

بلندگو سقفی ضد آب

اگر به دنبال قیمت و خرید بلندگو سقفی ضد آب و ضد رطوبت برای مکان هایی که دارای رطوبت بالا و یا برای فضاهای باز هستید این مقاله را دنبال کنید تا از ویژگی های اسپیکر سقفی ضد آب آشنا شوید.

استفاده از سیستم صوتی برای هر مکانی چالش های خود را دارد. نصب بلندگوی سقفی برای محیط هایی که رطوبت بالایی دارند، نیاز دارد که قابلیت ضد آب بودن برای بلندگو را در نظر بگیریم. در ادامه با سایت خانه هوشمند آراز همراه باشید تا شما را با بلندگوهای ضد آب مناسب برای این گونه مکان آشنا کنیم.

 

 مشاهده قیمت و خرید بلندگو سقفی

 

 

بلندگو سقفی ضد آب و ضد رطوبت چیست؟

اگر به دنبال یک مدل اسپیکر سقفی ضد آب و ضد رطوبت برای مکان هایی مانند استخر یا حمام یا سرویس بهداشتی هستید و نگران رطوبت داخل این مکان و آسیب رساندن به بلندگو هستید، بلندگو سقفی ضد آب و ضد رطوبت پاسخی برای شماست.

ممکن است شما در حال حاضر یک سیستم صوتی در مکان مورد نظر خود داشته باشید و حالا قصد دارید از یک بلندگو سقفی ضد آب در اتاقی که رطوبت زیادی دارد استفاده کنید و یا قصد راه اندازی سیستم صوتی از صفر را داشته باشید و نگران آسیب رطوبت به بلندگو سقفی خود باشید.

 

 

 

بلندگو سقفی ضد آب

 

حال شرایط نصب بلندگوی سقفی ضد آب را بررسی می کنیم.

 

 

  مقاله بلندگوی سقفی چیست را مطالعه نمایید.

 

 

شرایط نصب بلندگو سقفی ضد آب

در محیط های نمناک و رطوبت زیاد انتخاب بلندگو ممکن است کاری سخت و  پر چالش باشد. به دلیل رطوبتی که در این جور مکان ها وجود دارد بیشتر اوقات از سقف های کاذب و چوبی استفاده نمی کنند. همانگونه که در انتخاب مدل بلندگو سقفی ضدآب دقت می کنیم باید ابتدا برای سقف مورد نظر بلندگوی متناسب با آن که حال بلندگوی روکار یا توکار می باشد، انتخاب کنیم. 

 

نصب سیستم صوتی سرویس بهداشتی و حمام

 

 

بلندگوی استریو تکی یا جفت استریو؟

قبل از اینکه به توصیه بلندگوهای سقفی ضد آب خاص برای استفاده در محیط مرطوب مانند حمام بپردازیم، مهم است که تفاوت بین یک جفت استریوی اختصاصی چپ و راست را درک کنیم. بیشتر بلندگوهای سقفی هر کدام ۱ توییتر دارند به این صورت است که بلندگوهای تکی هستند، که باید به صورت جفت چپ و راست نصب شوند. این درحالی است که شما باید در سقف خود جای دو بلندگوی سقفی پیش بینی کنید.

در حال حاضر ، از آنجایی که حمام‌ها کوچک‌ترین اتاق‌های خانه هستند، دارای سقف کوچکی است، به این صورت چراغ‌ها و فن‌ها نیز در سقف نصب می شوند. به همین دلیل است که ما معمولاً یک بلندگوی سقفی استریو را برای حمام پیش بینی می‌کنیم، درصورتی که با نصب یک بلندگوی تک می‌توانید از صدای استریوی باکیفیت لذت ببرید.

 

بلندگوی سقفی ضد آب و ضد رطوبت

 

نحوه ی نصب و نوع سیم کشی بلندگوهای سقفی ضد آب ( توکار یا روکار) به انتخاب صحیح مکان قرارگیری بستگی دارد.

  •  برای نصب بلندگو های ضد آب نقاط مناسبی باید درنظر گرفت که اهمیت بسیار بالایی دارد.
  • به راحتی نصب و راه اندازی نمی شود و کار هرکسی هم نیست. مکان هایی مانند حمام و استخر نصبی پیچیده تر نسبت به مکان های دیگر دارند به دلیل اینکه یافتن منبع برق درآنها سخت تر است و فضای کمتری در دیوار ها و قفسه ها دارد.

پس از اینکه مشخص کنیم بلندگو ها را به صورت توکار یا روکار نصب کنیم بهتر است با کارشناسان باتجربه و مجرب گروه مهندسی آراز جهت نصب بلندگوی سقفی ضد آب بهره ببرید. برای راهنمایی انتخاب و نصب بلندگو سقفی واترپروف با مشاورین ما گروه مهندسی آراز تماس بگیرید.

  •  بلندگو های سقفی ضد آب برای نصب بر روی سقف به صورت هم سطح با سقف انجام می شود.

همانگونه که در قسمت های قبل اشاره شد، توری های بلندگو را میتوان رنگ کرد واین کار به این جهت است که قابل دید نیست و افراد اندکی می توانند متوجه شوند که بلندگو در کدام قسمت نصب شده است.

 

 مقاله راهنمای نصب بلندگوی سقفی را مطالعه نمایید.

 

کاربرد بلندگو سقفی ضد رطوبت

اسپیکر سقفی ضد آب طول عمر و دوام بالایی دارند و همچنین صدای بسیار عالی دارند که این نوع بلندگو ها در مکان های مرطوب و شرجی مورد استفاده قرار می گیرد.

باتوجه به نیاز شما به پخش موسیقی در مکان های با رطوبت زیاد می توان از این اسپیکر سقفی ضد آب استفاده کرد. بلندگو سقفی ضد آب از بدنه ووفر و توییتر مقاوم دربرابر رطوبت و آب هستند. همچنین یک توری محافظ بر روی بلندگو قرار دارد که از بلندگو در شرایط حساس جلوگیری کند.

  • پارک آبی روباز
  • مناطق ساحلی کشتی ها و زیر دریایی ها
  • حمام
  • گلخانه استخر، سونا، جکوزی و سونای بخار
  •  استخر پرورش آبزیان
  • منازل، هتل ها، رستوران ها و کافه ها در مناطق شرجی

نوع بلندگوی انتخاب شده باید متناسب با مکان باشد. میزان رطوبت فضاهای گفته شده درقسمت بالا با هم متفاوت است. با در نظر گرفتن شرایط محیطی باید نوع بلندگو ی سقفی مناسب انتخاب شود.

بلندگو هوشمند سقفی ضد آب در ابعاد های مختلفی در بازار موجود است. شما می توانید با توجه به فضای مکان خود که قرار است در آن بلندگو ضد اب نصب کنید مدلی را انتخاب کنید که سایزی متناسب با فضای محیط شما داشته باشد.

 

 

بلندگوی سقفی ضد آب داخل حمام

 

کابل کشی در سیستم های ضد آب

بسیاری از افراد برای نصب سیستم صوتی ضد آب برای فضاهای با رطوبت زیاد نگرانی بابت کابل کشی دارند. شما باید توجه داشته باشید برای نصب در چنین مکان هایی بهتر است از افراد باتجربه و متخصص کمک بگیرید تا که بتوانید درمورد سیم کشی بهترین تصمیم را بگیرید. ولی به طور کلی سیم مورد استفاده در این سیستم باید از نوع مقاوم انتخاب شود، تا بتوانید در مدت زمان طولانی تر استفاده کنید.

در مکان های مرطوب برای سیم‌ کشی از روش های گوناگونی استفاده می شود. برای حفاظت از سیم کشی بهترین روش و ایمن ترین روش عایق کاری قسمت های برق کاری شده است. روش دیگر مجزا کردن و گذاشتن فاصله فیزیکی بین سیم کشی مدارای الکتریکی و تجهیزات موجود در برق کاری است.

 

  مقاله نحوه سیم کشی اسپیکر سقفی را مطالعه نمایید.

 

قیمت بلندگو سقفی ضد آب

با توجه به اینکه بلندگو های سقفی ضدآب درهنگام ساخت و تولید از تجهیزاتی دارای مقاومت و سازگار باشرایط خاص استفاده می شود قیمت آن از برخی مدل های معمولی بیشتر است.

 

 

مقاومت اسپیکر ضد آب در برابر آب و هوا چقدر هست؟

بلندگوهای فضای باز یک انتخاب فوق العاده برای افرادی است که به دنبال قرار دادن آنها در یک مکان خاص هستند.  بطور کلی این اسپیکر سقفی هوشمند مخصوص فضای باز طراحی شده اند و مقام در برابر زنگ زدگی و تابش آفتاب و باران هستند. این به کاربران در شرایط مختلف آب و هوایی انعطاف پذیری زیادی می دهد.

 

نحوه خرید بلندگوهای فضای باز

در بیشتر اوقات بلندگوهای فضای باز بصورت سیمی هستند. آنها معمولاً به آمپلی فایر متصل می شوند که در آن بتوانند صدا و ورودی های صدا کنترل کنند. اگر به دنبال صدا در فضای باز هستید نکاتی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

  •  ابتدا تصمیم بگیرید که به چه تعداد بلندگو نیاز دارید. معمولا اکثر بلندگوهای فضای باز به صورت جفت عرضه می شوند. تعداد اسپیکر مورد نیاز شما بسته به متراژ و ارتفاع به طور کلی به منطقه ای که قصد دارید پوشش دهید، بستگی دارد. در ضمن به این صورت است که همیشه می توانید بلندگوهای دیگری را بعداً اضافه کنید.
  • دوم، تصمیم بگیرید که جا نمایی بلندگو ها را کجا قرار بدید. محل قرارگیری معمولاً به سیم کشی بلندگوی ضد اب بستگی دارد. در هر صورت می توانید بلندگو ها را مستقیماً روی دیوار نصب کرد. این کار باعث می شود که سیم کشی ها به صورت منظم اجرا شود.
  • بلندگو های سقفی داری تنوع زیادی از نظر شکل، اندازه و ویژگی ها هستند. اگر به دنبال ترکیب آن با محیط بیرونی خود هستید، بلندگوهای ستونی را در فضای باز در نظر بگیرید و حتی نمونه بلندگو های تزیینی که داری اشکال مختلفی هستند. به عنوان مثال شبیه تکه سنگ های محوطه سازی گرانیتی هستند و برای فضاهای سرگرمی در فضای باز مناسب هستند.

 

 

اسپیکر ضد آب مناسب فضای باز

اسپیکر واترپروف

 

مهم نیست که چه نوع بلندگویی خرید می کنید، مهم این است که بدانید در فضای باز در برابر  عناصر آب و هوایی چگونه عمل می کند.  بلندگو های فضای باز طوری طراحی شده اند که هم در برابر نور خورشید و هم در معرض آب از یک موقعیت ثابت و دائمی مقاومت کنند.

چند نکته برای اینکه به بلندگوهای ضد آب در فضای باز نیاز دارید. یکی از مزایای اصلی اسپیکرهای ضد آب در فضای باز، ماندگاری  آن است. موارد دیگر از مزیت این نوع بلندگوها کیفیت صدا، کنترل صدا، قابلیت اتصال به بلوتوث و صرفه اقتصادی است.

 

شکل ظاهری بلندگو سقفی ضد آب

باندهای سقفی ضد آب معمولا دارای یک کاور ضد آب هستند و   دارای  ویژگی ظاهری خاصی نیستند. عموما بلندگوهای سقفی به شکل دایره ای هستند. رنگ بلندگوها معمولا سفید یا مشکی رنگ است و با نصب روی سقف معمولا قابل مشاهده به طور محسوس نیستند. اما اگر سقف خانه شما دارای رنگ دیگری باشد شما می توانید آن را به سادگی با خرید رنگ مخصوص، به رنگ دلخواه خود در آورید.

اگر به دنبال خرید بلندگو سقفی ضد آب هستید نیز باید حتما کیفیت صدا را هم در نظر داشته باشید. اگر بلندگو را برای پیج کردن در فضاهایی بزرگ  مانند استخر نیاز دارید می توانید از مدل های مناسب برای پیجینگ انتخاب کنید. اما اگر تصمیم دارید پخش موزیک در حمام و یا استخر انجام دهید، باید میان مدل هایی بگردید که مناسب برای پخش موسیقی هستند. همانطور که گفته شد بلندگوهای پخش موزیک با توجه به اینکه کیفیت صدای بالاتری دارند، ممکن است دارای قیمت بالاتری باشند.

 

 

اسپیکر سقفی ضدآب

 

 

آیا آب می تواند به اسپیکر سقفی ضد آب آسیب برساند؟

شما می توانید روز پرمشغله و کسل کننده خود را با دوش گرفتن همراه با افزودن ساده موسیقی، به تجربه ای بسیار لذت بخش تر تبدیل کنید. اما هنگام انجام این کار باید مراقب باشید. بخار حاصل از حمام  که می تواند روی وسایل الکترونیکی شما تأثیر بدی بگذارد و عمر مفید آنها را کوتاه کند یا باعث خرابی آنها شود. اگر لذت حمام کردن را همراه با گوش دادن به موسیقی تا به حال تجربه نکرده اید، با نصب یک اسپیکر سقفی مناسب برای محیط حمام  می توانید حسی خوبی را تجربه کنید.

لذت استفاده از استخر، سونا و جکوزی همراه با موسیقی را می توانید با نصب بلندگو سقفی واترپروف در این مکان‌ها تجربه کنید. اما انتخاب و نصب بلندگو سقفی برای محیطی مانند حمام و استخر شاید برای شما کاری چالش بر انگیز باشد.

همه نکاتی  را که برای خرید بهترین تجربه صوتی در فضای باز نیاز دارید، در خانه هوشمند آراز مقایسه کنید و خرید کنید.

بلندگو سقفی مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری به آب حساس است و ممکن است در معرض رطوبت آسیب ببیند. در بدنه و ساختار بیشتر باندهای سقفی از مواد اولیه معمولی به کار برده شده که دارای مقاومت کافی در برابر رطوبت و آب نیستند و در صورت نصب این مدل ها در اماکن مرطوب، بعد از مدت کوتاهی دچار پوسیدگی و زنگ زدگی خواهند شد.

اما بلندگوهای سقفی ضد رطوبت یا بلندگوهای Water Proof دارای استاندارد هستند و در برابر رطوبت مقاومت دارند که البته میزان این مقاومت متفاوت است. برخی از سیستم صوتی ضد آب فقط برای محیط های مرطوب مناسب هستند و مقاومت در برابر رطوبت غیر مستقیم را دارند. اما برخی از مدل هایی که دارای مقاومت بالایی هستند حتی می توانند در برابر جریان آب نیز مقاوم باشند و کارایی خود را حفظ کنند.

 

 مقاله 5 سوال در مورد بلندگو بلوتوثی ضد آب را مطالعه نمایید

 

بلندگوهای سقفی در خانه هوشمند آراز دارای انواع مدل های ضد آب است که شما می توانید در محیط های مرطوب مانند استخرها، سونا، پارک های آبی، کشتی و حمام از تمامی آن ها استفاده کنید. این نوع بلندگو ها فقط برای محیط هایی مانند استخر و حمام مناسب نیستند. اگر شما در منطقه ای شرجی زندگی می کنید که عمر دستگاه های الکترونیکی در آن کوتاه است و دچار آسیب می شوند، شما نیز باید از بلندگوی سقفی ضد آب استفاده کنید.

علاوه بر سیستم های ضد آب، سیستم های صوتی یا پیجینگ نیز مانند سایر تجهیزات الکترونیکی مانند دوربین های مدار بسته در دو نوع In Door و Out Door طراحی و تولید می شوند. سیستم هایی که معمولاً در داخل ساختمان استفاده می شوند (In Door) و سیستم هایی که در فضاهای باز استفاده می شوند و ممکن است در معرض عواملی مانند باران، برف، گرما و سرما قرار گیرند (Out Door) نامیده می شوند. بنابراین به طور کلی سیستم‌های صوتی تولید شده با استانداردهای Out Door توانایی و تحمل بیشتر شرایط محیطی را دارند.

 

سخن آخر

در خرید بلندگوی سقفی مناسب مکان های مرطوب چه در داخل و چه در فضای باز بهتر است که از بلندگوهای ضد آب استفاده شود. مهم ترین نکاتی که باید در انتخاب و نصب بلندگو سقفی ضد آب مورد بررسی قرار دهید، کاربرد های مورد نیاز برای استفاده از بلندگو ضد آب، میزان نیاز توان صوتی مور نیاز  بلندگوی سقفی ضد آب و محیط  و انتخاب تعداد بلندگوهای مورد نیاز برای پخش است.

 

2 دیدگاه در “بلندگو سقفی ضد آب و ضد رطوبت

  1. مریم گفت:

    سلام وقت بخیر. من مقاله شما را مطالعه کردم در مورد بلندگو سقفی ضد آب چه نوع محصولی را پیشنهاد می دهید؟

    1. admin گفت:

      سلام وقت شما بخیر. در مورد محصول بلندگو سقفی ضد آب و ضد رطوبت می توانید محصول بلندگوی سقفی توکار 40 وات 8 اینچ نووکس را مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *