آموزش سیستم امنیتی

ترموستات هوشمند چیست

ترموستات هوشمند چیست

با ادامه بالا رفتن قبوض آب و برق، بسیاری از صاحبان خانه به ترموستات های هوشمند به عنوان راهی برای کاهش هزینه های خود روی آورده اند. ترموستات های هوشمند دارای ویژگی‌های قدرتمند مختلفی هستند که می‌توانند به بهینه‌سازی برنامه‌های گرمایش و سرمایش شما کمک کنند.

اما به طور دقیق، ترموستات هوشمند چیست و چرا باید به فکر خرید آن به خانه خود باشید؟ در اینجا نگاهی دقیق‌تر به این وسیله همه کاره داریم.

ترموستات های هوشمند امروزی فقط پنل کنترل سرما و گرمای خانه نیستند. این ترموستات ها مجهز به وای فای، حسگرها، الگوریتم های پیشرفته و سایر گجت ها هستند. استفاده از ترموستات هوشمند باعث افزایش راندمان سیستم های گرمایش و سرمایش می شود. این ابزار قدرتمند نه تنها در خانه های هوشمند بلکه در هتل ها و بیمارستان ها نیز قابل استفاده است.

 

برای مشاهده و خرید کلید ترموستات هوشمند به صفحه دسته محصولات کلید لمسی هوشمند مراجعه نمایید.

 

 قیمت کلید لمسی هوشمند

 

 

در زیر نمونه محصول کلید ترموستات فن کوئل لمسی را مشاهده می کنید.

 

خرید ترموستات فن کوئل لمسی

 

 

 

 قیمت ترموستات فن کوئل لمسی

 

 

به طور دقیقتر ترموستات هوشمند چیست؟

ترموستات هوشمند ترموستاتی است که می توان آن را با تلفن، تبلت، بلندگوی بلوتوث دار هوشمند یا دستگاه متصل به اینترنت دیگری کنترل کرد.

ترموستات های هوشمند معمولاً به شما امکان می دهند تنظیمات دمای دلخواه خود را برنامه ریزی کنید و همچنین می توانید آنها را در سیستم های اتوماسیون خانگی قرار دهید. آنها همچنین دارای طراحی شیک و مدرن نسبت به ترموستات سنتی هستند.

 

 

تنظیم ترموستات هوشمند

 

 

انواع ترموستات هوشمند چیست

 

  • ترموستات یادگیری Nest: این نوع ترموستات هوشمند به لطف هوش مصنوعی بالای به کار رفته در آن، قادر به یادگیری رفتار ساکنین است. با یادگیری عادات و رفتارهای کاربران خود می تواند دما را در هر زمانی از شبانه روز بسته به شرایط افراد حاضر در خانه تنظیم کند.

 

  • ترموستات متصل به وای فای: ترموستات هوشمند متصل به اینترنت به شما امکان می دهد دمای خانه خود را از راه دور تنظیم کنید. علاوه بر این، ترموستات را می توان با استفاده از Wi-Fi روشن و خاموش کرد.

 

 

ویژگی های ترموستات هوشمند

بسته به مدل خاص، ترموستات های هوشمند می توانند ویژگی های جالب زیادی را ارائه دهند. برخی از ترموستات‌ها می‌توانند تنظیمات گرمایش و سرمایش شما را یاد بگیرند و به‌طور خودکار براساس یادگیری گفته شده تنظیم شوند.

بسیاری از بهترین ترموستات‌های هوشمند دارای ویژگی‌های تشخیصی هستند که می‌توانند در صورت بروز مشکل در کانال‌کشی یا سیستم HVAC شما را تشخیص دهند.

ترموستات هوشمند شما همچنین ممکن است بتواند زمان انجام تعمیرات سیستم را به شما یادآوری کند، مانند زمان تعویض فیلتر هوا. ترموستات همچنین می تواند جزئیاتی در مورد مصرف انرژی به شما ارائه دهد یا حتی میزان رطوبت داخل خانه را به شما نشان دهد.

برخی از ترموستات ها همچنین دارای سنسورهای اتاق هستند که می توانند دمای یک اتاق یا منطقه خاصی از خانه را اندازه گیری کنند و آن اتاق را به طور خاص بر اساس دمای آن منطقه گرم یا خنک کنند و نقاط گرم یا سرد خانه را کاهش دهند.

اگر ترموستات شما دارای ژئوفنسینگ باشد، می‌تواند تشخیص دهد که چه زمانی وارد خانه می‌شوید و زمانی که خارج از خانه هستید در هزینه‌های گرمایش و سرمایش صرفه‌جویی می‌کند.

 

بیشتر بدانید: برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد ترموستات هوشمند برای کنترل پکیج می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

 

   کنترل از راه دور با ترموستات هوشمند پکیج

 

 

فواید ترموستات هوشمند چیست

  • کنترل آب گرم: از ترموستات هوشمند می توان برای کنترل گرمایش منزل و همینطور گرم کردن آب استفاده کرد.
  • کنترل هوشمند چند اتاق: از طریق تلفن همراه می توان دمای هر اتاق را با درجه خاصی از دما تنظیم کرد.
  • قابلیت یادگیری: ترموستات هوشمند با توجه به الگوی دمایی که اعضای خانه از قبل مشخص کرده اند می تواند تشخیص دهد که برای هر اتاق و در چه زمانهایی دمای خاصی را برای سیستم گرمایش و سرمایش در نظر بگیرد.
  • عملکردی طبق شرایط آب و هوا: ترموستات هوشمند با تجه به شرایط آب و هوایی بیرون منزل می تواند دمای داخل محیط را تنظیم کند.
  • دارای سنسور حرکتی و ردیاب gps: برخی ترموستات هوشمند دارای سنسور حرکتی و ردیاب هستند که دو ویژگی بسیار جالب و کاربردی است.

 

بیشتر بدانید: برای مشاهده محصولات سنسور حرکتی و سنسور روشنایی هوشمند می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

 

 خرید انواع سنسور روشنایی هوشمند

 

 

با استفاده از سنسور اگر دمای داخل منزل توسط سیستم گرمایش بالا باشد به شما که اگر در بیرون منزل باشید هشدار می دهد و خود دمای دستگاه را پایین می آورد.

 

ترموستات هوشمند وای فای

 

 

ترموستات هوشمند وای فای چگونه کار می کند؟

ابتدا تفاوت ترموستات هوشمند و معمولی را بیان می کنیم. برای درک نحوه عملکرد ترموستات هوشمند، ابتدا باید نحوه عملکرد یک ترموستات معمولی را بدانید.

یک ترموستات معمولی از دما برای تعیین زمان نیاز به روشن و خاموش کردن فن و AC یا گرما استفاده می کند. در واقع مانند یک کلید روشنایی کار می کند، با این تفاوت که با تغییر دما عمل می کند.

یک ترموستات معمولی دارای یک سیم است که به دمنده فن وصل می شود و سیم هایی که برای گرمایش و سرمایش به سیستم HVAC شما متصل می شود.

همچنین ممکن است برای مواردی مانند گرمای کمکی، گرمای اضطراری، گرمایش یا سرمایش دو مرحله‌ای، یا سیم‌هایی برای سیستم‌هایی که دارای AC یا گرما جداگانه یا مستقل هستند، سیم‌های اضافی داشته باشد.

هنگامی که دمای خاصی را روی ترموستات خود تنظیم می کنید، هنگامی که دماسنج داخلی به دمای مورد نظر رسید، فن و گرمایش یا سرمایش خاموش می شوند.

 

ترموستات های هوشمند نیز به همین صورت عمل می کنند، با این تفاوت که به وای فای خانه نیز متصل می شوند. این به شما امکان می دهد تنظیمات ترموستات را از راه دور با استفاده از یک برنامه همراه تغییر دهید.

هنگامی که یک تنظیم دما را به برنامه وارد می کنید، آن تنظیم را از طریق شبکه Wi-Fi شما به ترموستات منتقل می کند و سپس ترموستات آن سیگنال را به فن کوئل و سیستم HVAC ارسال می کند.

وقتی از بلندگوی هوشمندی مانند Google Home استفاده می‌کنید و زمانی که به بلندگوی هوشمند می‌گویید دما را روی 70 درجه تنظیم کند، برنامه Google Home این فرمان را به برنامه همراه ترموستات ارسال می‌کند که از طریق شبکه Wi-Fi شما به ترموستات می‌رود.

همه چیز به قدری سریع اتفاق می افتد که احتمالاً هرگز متوجه تمام اجزای دخیل در تنظیم دمای خانه خود نخواهید شد.

 

 

 

کنترل از راه دور با ترموستات هوشمند

 

 

 

چگونه یک ترموستات هوشمند در هزینه شما صرفه جویی می کند؟

ترموستات‌های هوشمند در هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌کنند و تنها با خنک کردن و گرم کردن خانه تنها به اندازه‌ای که لازم است، خانه را گرم می‌کنند.

با استفاده از ویژگی‌هایی مانند یادگیری، زمان‌بندی، geofencing، و همچنین توانایی تشخیص مشکلات سیستم و یادآوری زمان تعمیر و نگهداری، سیستم HVAC شما کارآمدتر کار می‌کند و انرژی کمتری مصرف می‌کند.

سنسورهای اتاق همچنین می توانند با گرم کردن و خنک کردن مناطق خاص با دقت بیشتری مصرف انرژی را کاهش دهند.

 

 

تفاوت بین ترموستات هوشمند و ترموستات قابل برنامه ریزی چیست؟

یک ترموستات قابل برنامه ریزی به کاربر اجازه می دهد تا زمان بندی و تنظیمات برنامه را وارد کند.

ترموستات هوشمند یک پله بالاتر از ترموستات قابل برنامه ریزی است، زیرا معمولاً به کاربر امکان می دهد تنظیمات دلخواه را برنامه ریزی کند و برای ویژگی ها و عملکرد پیشرفته تر به Wi-Fi متصل می شود.

به عبارت دیگر، ترموستات‌های هوشمند برنامه‌ریزی زمان‌بندی یا تنظیم دما را آسان‌تر می‌کنند، زیرا می‌توانید به ترموستات خود از راه دور از برنامه تلفن هوشمند یا دستگاه دیگری دسترسی داشته باشید.

یک ترموستات هوشمند درست مانند یک مدل معمولی نصب می شود و برای هفته اول یا بیشتر نیاز به تنظیمات دستی توسط شما دارد. هنگامی که چند بار در روز ترموستات را روی سطوح راحتی خود تنظیم کردید (معمولاً هنگام بیدار شدن، خروج از خانه، آمدن به خانه و رفتن به رختخواب)، ترموستات این تنظیمات را یاد می گیرد و به طور خودکار تنظیمات را انجام می دهد. هنگامی که برنامه شما متفاوت است، می تواند به طور خودکار سازگار شود و در زمانی که در خانه نیستید در هزینه گرمایش و سرمایش صرفه جویی کند.

 

 

تا اینجای مقاله ترموستات هوشمند چیست، اگر قصد خرید ترموستات هوشمند را دارید به نکات خرید در ادامه توجه کنید.

نکات خرید ترموستات هوشمند چیست

اکثر خانه‌های دارای سیستم‌های تهویه مطبوع مدرن می‌توانند به ترموستات هوشمند ارتقا دهند، به شرطی که اتصال Wi-Fi وجود داشته باشد.

با توجه به اینکه انواع مختلفی از تنظیمات گرمایش و سرمایش وجود دارد، بهتر است قبل از خرید یک ترموستات هوشمند، سازگاری با دیگر سیستم ها را بررسی کنید.

همچنین ممکن است در تنظیم سیم کشی ترموستات فعلی خود به یک سیم C (یا سیم مشترک) نیاز داشته باشید. اگر سیم C ندارید، می توانید یک ترموستات هوشمند که شامل یک کیت آداپتور است خریداری کنید.

 

کیت های آداپتور می تواند توسط هر کسی نصب شود، اگرچه نیاز به سیم کشی مجدد دارند. اگر برای باز کردن و سرهم‌بندی کابل‌ها دارای مشکل هستید، برای کمک با یک متخصص می توانید با کارشناسان خانه هوسشمند آراز تماس بگیرید یا ترموستات هوشمندی را انتخاب کنید که نیازی به سیم C ندارد.

 

خرید ترموستات هوشمند

 

 

مکان مناسب نصب ترموستات هوشمند

ترموستات هوشمند باید در محل مناسبی قرار گیرد. قرار دادن ترموستات هوشمند در مکان نامناسب باعث اختلال در عملکرد سیستم می شود.

ترموستات باید در ارتفاع 150 سانتی متری از کف باشد. علاوه بر این، نباید در معرض باد یا نور مستقیم خورشید قرار گیرد. بهترین مکان برای نصب آن در مرکز خانه است.

 

ارتفاع نصب ترموستات هوشمند اهمیت بالایی دارد. به دلیل سبک بودن هوای گرم، اگر ترموستات در ارتفاع کم نصب شود، دمایی که نمایش می دهد بیشتر از مقدار واقعی خواهد بود. علاوه بر این، اگر در ارتفاع بالا نصب شود، ممکن است دمای کمتری نسبت به مقدار واقعی نمایش دهد.

 

در مسیر باد یا خورشید قرار نگیرد. اگر در زیر نور مستقیم خورشید نصب شود، ترموستات دما را به اشتباه اندازه گیری می کند. زیرا سنسور بیش از حد گرم می شود. علاوه بر این، باد می تواند باعث اختلال در عملکرد سنسور شود.

 

 

 

نصب ترموستات هوشمند

 

 

سخن آخر

در مقاله ترموستات هوشمند چیست به معرفی ترموستات قابل برنامه ریزی و دارای وای فای پرداختیم. ترموستات یک وسیله الکترونیکی است که برای کنترل دمای محیط استفاده می شود.

با استفاده از ترموستات می توانید دمای محیط را تنظیم کنید. به عنوان مثال، در یک سیستم گرمایشی، با اندازه گیری دمای اتاق و ارسال سیگنال به سیستم، ترموستات می تواند دمای اتاق را تنظیم کرده و با رسیدن به دمای مطلوب، سیستم گرمایش را خاموش کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *