آموزش تجهیزات روشنایی

چراغ مگنتی چیست؟

چراغ مگنتی چیست و چه کاربردی دارد

چراغ مگنتی چیست و چه کاربردی دارد؟

چراغ مگنتی چیست؟ چراغ مگنتی با تکنولوژی پیشرفته یکی از جدیدترین سیستم های روشنایی انعطاف پذیر است که در مدل ها و انواع مختلف با اتصال به ریل به صورت آهنربایی، امکان تعویض لامپ ها را در هر لحظه به شما می دهد.

از ویژگی مهم این لامپ مغناطیسی این است که می توانید به اطراف حرکت کنید و نورپردازی خلاقانه ای را که می خواهید دریافت کنید. از مهمترین مزیت چراغ مگنتی ایمن بودن آن است که هنگام نصب و اتصال چراغ ها نگران برق گرفتگی نخواهید بود.

مزیت مهم دیگر در چراغ مگنتی این است که می توان تعداد آن را افزایش و کاهش داد و اینکه مکان چراغ ها را تغییر داد. اگر در مکانی نور زیاد است می توان با حرت دادن چراغ ها و یا برداشتن از ریل و قرار دادن در نقطه دیگری از ریل میزان روشنایی در یک نقطه را تنظیم کرد.

همانطور که بیان شد برای نصب چراغ مگنتی ابتدا باید ریل نصب شود که بعد از نصب ریل از هر نوع چراغ مگنتی به صورت نور افکن و یا اسپات و یا چراغ مگنتی نقطه ای و یا هر نوع دیگر که بخواهید می توانید به صورت ترکیبی در ریل به کار ببرید.

 

 قیمت چراغ مگنتی

 

تکنولوژی چراغ مگنتی چیست

در مورد اینکه چراغ مگنتی چیست و چه ویژگی هایی دارد ابتدا صحبت از تکنولوژی به کار رفته در این نوع محصول است . فناوری استفاده شده در این چراغ ها استفاده از آهنربا در چراغ ها و برق 48 ولت DC در ریل است. لامپ های مغناطیسی با یک کلیک ساده به صورت مکانیکی و الکتریکی به مسیر متصل می شوند. علاوه بر این، برق ثابت 48 ولت در سرتاسر مسیر جریان می‌یابد و می‌توانید با کلیک کردن یا حرکت دادن چراغ‌ها در هر نقطه از ریل بدون خطر برق گرفتگی زمانی که دستتان مسیر را لمس می‌کند، روشنایی مورد نظر خود را دریافت کنید.

امنیت چراغ های مگنتی از دیگر ویژگی این نوع چراغ روشنایی است که مهمترین ویژگی استفاده از این نوع چراغ ها است.

چراغ مگنتی ریلی چیست

کاربرد چراغ مگنتی

قبل از اینکه در مورد خرید چراغ مگنتی و فروش آن صحبت کنیم سوالی که در مورد کاربرد چراغ مگنتی پیش می آید را پاسخ می دهیم.

در ساده ترین راه برای پاسخ به این سوال باید بگوییم همانطور که از نام این محصول پیداست، لامپ مغناطیسی یک سیستم روشنایی است که مطمئناً در هر مکان و زمان قابل استفاده است و به ساده ترین شکل می تواند نورپردازی فضاهای تاریک را انجام دهد.

با توجه به انواع چراغ مگنتی که هر کدام کاربردها و مزیت هایی دارد مشخص می کنیم که که کجا و چگونه از این چراغ استفاده شود.

چراغ ریلی مگنتی یک سیستم روشنایی لامپ ال ای دی جدید است که با استفاده از تکنولوژی مغناطیسی طراحی شده است و نحوه استفاده و نصب این لامپ به این صورت است که می توانید منبع نور و ریل سیستم روشنایی نور را با استفاده از آهنربا به یکدیگر متصل کنید.

از ویژگی مهم چراغ مگنتیک که بیان شد این است که می توان ریل و منبع نور را در هر زمان با استفاده از آهنربا حرکت داد و یا جابجا کرد.

در مورد کاربرد چراغ مگنتی چند ریلی باید بگوییم که این لامپ ها در طراحی سیستم های روشنایی داخلی و خارجی کاربرد دارند و می توانید از آن ها در مصارف خانگی و مسکونی، اداری، تجاری و محیط های صنعتی و در بیمارستان ها، اماکن عمومی و خصوصی و غیره استفاده کنید.

کاربرد دیگر چراغ مگنتی ریلی این است که به عنوان یک ابزار تزیینی در صنعت معماری شناخته می شود و در طراحی انواع دکوراسیون کاربرد فراوانی دارد.

 در واقع فناوری و قابلیت های منحصر به فرد نور مغناطیسی در نصب و جانمایی، امکان طراحی سیستم های نورپردازی محیطی را در هر زمان ممکن کرده است، یعنی قدرت بیشتری در طراحی دکوراسیون دارید. بنابراین حتی پس از اتمام کار نیز می توانید بسته به سبک دکوراسیون انتخابی، سیستم نورپردازی را جابجا کرده و تغییر دهید.

 

کاربرد چراغ مگنتی

 

سیستم مولتی ترک چیست

سیستم مولتی ترک یک سیستم روشنایی منعطف و ترکیبی از چراغ مگنتی و ریل ها است که بسته به نوع کاربری می توان آن ها را توکار، روکار و از سقف و دیوار آویزان کرد. انواع منابع نور ال ای دی شامل چراغ های خطی، چراغ های اسپات یا نقطه ای برای تامین نور اصلی فضا می باشد که قابل نصب بر روی ریل چند طرفه است که در هر زمان قابل تغییر و جابجایی است.

 

انواع چراغ مگنتی

لامپ های مگنتی در خانه هوشمند آراز شامل چراغ های مگنتی خطی، مگنتی نقطه ای، چراغ های مگنتی اسپات، چراغ های مگنتی استوانه ای آویز، چراغ های تزئینی و همچنین عناصر و ماژول های پرکاربرد مانند بلندگوهای قابل استفاده در سیستم های مولتی ترک هستند.

 

انواع چراغ مگنتی چیست

 

در ادامه مقاله چراغ مگنتی چیست، در مورد طریقه نصب چراغ مگنتی صحبت خواهیم کرد.

 

طریقه نصب چراغ مگنتی

 

در زیر انواع چراغ مگنتی از جهت نوع نصب  را معرفی می کنیم.

  • نصب چراغ مگنتی به صورت توکار

نصب چراغ مگنتی توکار آسان است و برای ساختمان های جدید می توان آن را در سقف کاذب(کناف) و یا دیوار نصب کرد. در این حالت بر اساس ابعاد لامپ که از قبل تعیین شده است، داخل شیار در سقف یا دیوار نصب می شود و با استفاده از تجهیزات مخصوص، لامپ به صورت توکار نصب می شود.

  • نصب چراغ مگنتی به صورت روکار

این حالت زمانی توصیه می شود که سقف کاذب نداریم و یا معماری برای روکار بودن در نظر گرفته شده است.

 

 طریقه نصب چراغ مگنتی

 

  • نصب چراغ مگنتی به صورت آویز

زمانی که ارتفاع سقف بیشتر از حد معمول برای فضاهای مسکونی، اداری یا تجاری باشد از روش نصب آویز استفاده می شود. تجهیزات آویز با قابلیت تنظیم کل سیستم چند ریلی آن را معلق و ثابت نگه می دارد.

در ریل های مگنتی روکار می توان انواع تجهیزات بکسل را روی آنها نصب کرد، به این معنی که با استفاده از این ریل می توانید به راحتی چراغ های آویز و موضعی را در سیستم روشنایی خود نصب کنید.

 

نصب چراغ مگنتی آویز

 

انواع ریل چراغ مگنتی

در مقاله چراغ مگنتی چیست در مورد انواع ریل نیز صحبت خواهیم کرد که، ریل های چراغ مگنتی از آلومینیوم اکسترود شده ساخته شده اند که دارای برق 48 ولت ایمن است و در رنگ های مشکی، سفید و نقره ای و رنگ های سفارشی قابل تولید می باشد. برای سیستم مولتی ترک، انواع ریلی توکار با لبه و بدون لبه، روکار و آویز بدون محدودیت طول وجود دارد که با توجه به نوع کاربرد انتخاب می شوند.

  • ریل مگنتی توکار

ریل های مگنتی توکار به عرض 20 میلی متر، ساخته شده از آلومینیوم اکسترود شده و با روکش الکترواستاتیک در رنگ مشکی مات طراحی شده اند. تکنولوژی نصب و اتصال منابع نور در این ریل ها بر اساس نیروی مغناطیسی است و شما می توانید به راحتی از این ریل ها برای نصب چراغ های مغناطیسی در هر محیط و مکانی استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که این ریل ها در مدل تریملس طراحی شده اند و اغلب در طراحی سیستم نورپردازی سقف کاذب مورد استفاده قرار می گیرند، به این صورت که ریل های مغناطیسی داخل سقف قرار می گیرند و سپس منابع را به روشنایی متصل می کنید.

  1. ریل توکار بدون لبه نوع 1

در این نوع ریل که بدون لبه تعبیه و نصب می شود، ابتدا سازه کناف به فاصله 7 سانتی متر نصب می شود، سپس کناف اجرا می شود و در مرحله آخر ریل نصب و لبه های ریل با نوار و بتونه پوشانده شده است.

عرض کناف برش خورده در این نوع ریل 7 سانتی متر و برابر با فاصله سازه کناف می باشد. در ضمن ارتفاع از ریل تا لبه کناف 8 سانتی متر است.

  1. ریل توکار بدون لبه نوع 2

در این نوع ریل که توکار و بدون لبه است، ابتدا سازه کناف اجرا می شود، سپس ریل نصب می شود و در مرحله آخر کناف در جای خود قرار می گیرد و بر روی لبه های ریل قرار می گیرد.

عرض برش کناف در این نوع ریل 4 سانتی متر و ارتفاع از ریل تا لبه کناف 8 سانتی متر می باشد.

  1. ریل توکار لبه دار

در این نوع ریل که به صورت توکار و لبه دار نصب می شود، ابتدا سازه و کناف در جای خود قرار می گیرد و سپس ریل توسط بست های U شکل در جای خود نصب می شود.

عرض برش کناف ریل لبه دار با ارتفاع زیاد 5 سانتی متر و ارتفاع ریل در لبه کناف 8 سانتی متر است. و عرض برش کناف در ریل توکار لبه دار با ارتفاع کمترو ارتفاع ریل تا لبه کناف 3 سانتی متر است. دراین نوع ریل با ارتفاع کم منابع نوری بیرون از ریل قرار می گیرد.

 

  • ریل مگنتی روکار

ریل های مگنتی روکار دارای عرض 20 میلی متر و از جنس آلومینیوم اکسترود شده هستند. فناوری مورد استفاده در این سیستم نیروی مغناطیسی است که برای اتصال منابع نور به ریل به صورت روکار استفاده می شود. روکش ریل های مغناطیسی از نوع الکترواستاتیکی است که در رنگ مشکی مات انتخاب شده است. بنابراین، هنگام مقایسه ریل های مغناطیسی، باید گفت که این ویژگی ها در مدل های روکار و توکار ثابت هستند. اما از نظر نصب معمولاً ریل های روکار روی سطح دیوار یا سقف قرار می گیرند.

علاوه بر این وجود شیار در قسمت های بالایی ریل های روکار به کاربر امکان نصب تجهیزات بکسل را می دهد که به راحتی می توانید از این ریل ها برای نصب چراغ های آویز مغناطیسی استفاده کنید. امکان اتصال مستقیم و طراحی شیارهای مختلف روی ریل، با زاویه های متفاوت توسط این نوع نصب وجود دارد.

بدنه ریل روکار به سقف پیچ می شود و در نصب چراغ مگنتی آویز لوازم و تجهیزات در حالت آویز به سقف متصل می شود. ارتفاع پروفیل در این نوع ریل 3 سانتی متر است و به دلیل ارتفاع کم، منابع نور خطی هنگام اتصال در خارج از ریل قرار می گیرند.

 

معرفی چراغ های ریلی مگنتی

  • چراغ مگنتی خطی با عرض 20 میلی متر

ماژول های چراغ خطی در توان های 10 وات (30 سانتی متر)، 20 وات (60 سانتی متر)، 30 وات (90 سانتی متر) و 40 وات (120 سانتی متر) موجود هستند.

کاربرد این لامپ برای تامین نور کلی فضا می باشد. توزیع نور یکنواخت است. این لامپ برای اتاق هایی که نیاز به نور یکنواخت دارند مانند فضای کاری محیط اداری یا نور کلی محیط مسکونی و … گزینه مناسبی است.

  • چراغ مگنتی نقطه ای با عرض 20 میلی متر

ماژول چراغ نقطه ای در توان 12 وات (22.5 سانتی متر) و 18 وات (33 سانتی متر) موجود است.

این لامپ گزینه مناسبی برای تامین نور آن قسمت هایی از فضا خواهد بود که نیاز به تاکید و الگوی نور بیشتری دارند.

این لامپ علاوه بر موضوع نورپردازی به دلیل زیبایی که دارد بسیار مورد توجه معماران و کارفرمایان قرار گرفته است.

 

 

 

امنیت چراغ مگنتی نقطه ای

 

  • چراغ مگنتی خطی متحرک با عرض 20 میلی متر

ماژول های نور خطی متحرک در توان های 6 وات (12 سانتی متر) و 12 وات (22.5 سانتی متر) موجود هستند.

کاربرد این لامپ برای تامین نور کلی فضا و توزیع  یکنواخت می باشد. امکان تنظیم زاویه نور این امکان را فراهم می کند که فضای بیشتری را با این نور پوشش دهید.

  • چراغ نقطه ای متحرک با عرض 20 میلی متر

ماژول چراغ نقطه ای متحرک در 6 وات (12 سانتی متر) و 12 وات (22.5 سانتی متر) موجود است.

این لامپ گزینه مناسبی برای تامین نور آن قسمت هایی از فضا خواهد بود که نیاز به تاکید و الگوی نور بیشتری دارند و یا برای نورپردازی اشیاء سه بعدی یا تابلوها استفاده می شود.

این لامپ علاوه بر موضوع نورپردازی به دلیل زیبایی که دارد بسیار مورد توجه معماران و کارفرمایان قرار گرفته است.

  • چراغ مگنتی اسپات عرض 20 میلی متر

این لامپ ها در 10 و 25 وات موجود هستند. از چراغ مگنتی اسپات یا چراغ موضعی برای نورپردازی تاکیدی مانند نورپردازی تابلو یا نور سه بعدی اشیا توصیه می شود.

 

نصب چراغ مگنتی اسپات

 

چراغ ریلی مگنتی

چراغ مگنتی ریلی نوعی چراغ روشنایی است که برای نصب روی ریل یا مسیر فلزی با استفاده از آهنربا طراحی شده است. این نوع چراغ ها معمولاً در فضاهای داخلی یا خارجی که به یک راه حل روشنایی قابل تنظیم و انعطاف پذیر نیاز است، مانند گالری های هنری، فروشگاه های خرده فروشی، موزه ها و سایر محیط های تجاری یا صنعتی استفاده می شود.

چراغ های ریلی مگنتی یک سیستم روشنایی هستند که می توانند آزادانه در ماژول ها مطابق با نیاز شما ترکیب شوند. در چراغ ریلی مگنتی روش نصب سریع و دکوراسیون مینیمالیستی آن باعث می شود که اولین انتخاب برای طراحی داخلی ساختمان باشد.

این نوع چراغ مگنتی ریلی با سبک مینیمالیست مطابقت دارد و برای روشنایی کل فضا مناسب است و می توان ریل ها را به هر اندازه  گسترش داد.

چراغ‌های ریلی مغناطیسی معمولاً از یک سر نور که حاوی یک یا چند منبع نور LED است و یک پایه مغناطیسی که اجازه می‌دهد سر نور به راحتی از ریل یا مسیر فلزی متصل و جدا شود، تشکیل شده‌اند. سر نور را می توان در امتداد ریل تنظیم کرد تا روشنایی جهت دار را ارائه دهد که می تواند مناطق یا اشیاء خاصی را هدف قرار دهد.

 

 

چراغ ریلی مگنتی چیست

 

مزایای چراغ های ریلی مگنتی

علاوه بر داشتن ظاهری شیک، مزایای چراغ های ریلی مگنتی به شرح زیر است:

 

(1) نصب فوق العاده آسان. فقط باید ریل را از قبل تنظیم کنید، سپس چراغ را در جای خود قرار دهید.

 

(2) می تواند با لامپ های مختلف مجهز شود. چراغ‌های مگنتی ریلی را می توان به صورت مادولار اجرا کرد. برای مثال می توان در یک ریل چند نوع چراغ مگنتی به صورت خطی، آیز، نقطه ای به کار برد.

 

(3) تعداد لامپ ها را می توان آزادانه افزایش یا کاهش داد. هیچ محدودیتی برای تعداد لامپ های روی ریل وجود ندارد (تعداد لامپ ها نباید از وات منبع تغذیه ترانسفورماتور بیشتر شود و منبع تغذیه عمومی ترانسفورماتور بالای 100 وات است). اگر نور به اندازه کافی روشن نیست، برای افزایش تعداد چراغ ها به ریل مگنتی تکیه کنید. اگر نور خیلی روشن است، می توانید تعداد چراغ ها را کاهش دهید.

 

(4) رایگان برای حرکت، آزاد برای تنظیم زاویه. در ریل مغناطیسی، منبع نور را می توان آزادانه جابجا کرد و می توان آن را با توجه به فضای مورد نیاز مرتب کرد. علاوه بر این، بسیاری از چراغ های مگنتی قابل تنظیم زاویه دار هستند که آزادی طراحی نور را افزایش می دهد.

 

(5) ایمنی ولتاژ پایین، دست زدن بدون خطر. چراغ‌های ریلی مغناطیسی موجود در بازار عموماً 24 ولت یا 48 ولت با ولتاژ پایین طراحی شده‌اند، حتی اگر ریل همیشه برق‌دار باشد، خطر تماس مستقیم انسان با نصب چراغ‌ها وجود ندارد.

 

(6) تعمیر اساسی راحت. هنگامی که چراغ ها کار نمی کنند، می توانید آنها را مستقیماً برای تعمیر و نگهداری پایین بیاورید، که مانند سایر چراغ های سنتی دشوار نیست.

 

(7) بسیاری از خانواده ها قبل از اینکه بخواهند بدون لامپ اصلی کار کنند، به خوبی تزئین می کنند، در نهایت منصرف می شوند زیرا سقف بیش از حد مشکل دارد. همه چیز از چراغ های ریلی مگنتی در ریل است، نیازی به سوراخ  کردن بیشتر نیست. با استفاده از ریل نصب شده روکار، می توانید بدون انجام کاری در سقف، نور مورد نیاز خود را دریافت نمایید.

 

 

مزیت استفاده از چراغ مگنتی

 

 

بیشتر بدانید: مقاله 7 مورد از مزیت خرید چراغ مگنتی را مطالعه نمایید.

 

 مزیت خرید چراغ مگنتی

 

اجزای چراغ مگنتی ریلی

  • ریل: این قسمت از آلومینیوم اکسترود شده با کیفیت بالا ساخته شده است. ریل دارای نوار مسی رسانا در دو طرف داخلی مسیر است. و دارای مدار روشنایی با حداکثر جریان 15 آمپر می باشد. ریل های مغناطیسی را می توان از طریق اتصال دهنده های مختلف به یکدیگر متصل کرد تا شکل های مختلفی را تشکیل دهند. ریل ها می توانند طول های مختلفی داشته باشند.

 

  • چراغ ها: انواع چراغ هایی که دارای پایه قابل اتصال به این سیستم هستند قابل استفاده می باشد.

 

  • تجهیزات جانبی: شامل کابل برق، درایور داخلی یا منابع برق خارجی، کانکتورهای L شکل در یک جهت یا اتصالاتی برای حرکت از یک جهت به جهت دیگر، افقی به عمودی یا بالعکس. انتخاب این اجزا بسته به وسایل روشنایی، نوع طراحی و نوع کاربری فضا متفاوت خواهد بود.

 

چراغ مگنتی علاوه بر ایجاد روشنایی به صورت چراغ های تزیینی و دکوراتیو نیز استفاده می شوند. در ادامه مقاله چراغ مگنتی چیست و چه کاربردی دارد در این مورد صحبت می کنیم.

لامپ مگنتیک آویز تزیینی

 

لامپ های مگنتی آویز تولید شده توسط شرکت اروپایی در مدل ها و رنگ های مختلف و با توجه به نوع معماری و کاربری مورد نظر قابل نصب در سیستم مولتی تراک می باشد.

لامپ مگنتی خطی

 

انواع لامپ ها را می توان در ریل ها به صورت خطی نصب کرد تا نور اصلی فضا را بسته به نوع معماری و کاربری مورد نظر تامین کند.

چراغ زاویه دار

منابع نور مگنتی زاویه دار(فکی یا گوشه ای) را می توان در سیستم مولتی ترک نصب کرد تا بسته به نوع معماری و کاربری مورد نظر، نور طبیعی فضا را تامین کند

 

چراغ مگنتی اسپات

چراغ اسپات متمرکز در اندازه ها و رنگ های مختلف بسته به نوع معماری و کاربری مورد نظر می توانند در یک سیستم مولتی ترک نصب شوند. ویژگی مهم این نوع چراغ برجسته کردن اجسام یا متمرکز کردن نور است و عمدتاً در فروشگاه ها، گالری ها، موزه ها و … استفاده می شود.

 

قیمت چراغ ریلی مگنتی

چراغ های ریلی مگنتی به طور گسترده در مکان های تجاری که به جلوه های تزئینی و نورپردازی تاکیدی نیاز است مانند فروشگاه های لباس، جواهرات فروشی، سالن های نمایشگاه، هتل ها، کلوپ ها و غیره استفاده می شود. اما به دلیل ظاهر شیک، تکنولوژی بالا، انعطاف پذیری بالا و … روز به روز جوانان بیشتری آن را دوست دارند و همچنین در نورپردازی منزل مانند اتاق نشیمن، اتاق خواب و مطالعه توسط طراحان استفاده می شود.

اگر می خواهید در مورد قیمت چراغ ریلی مگنتی بیشتر بدانید، لطفا با کارشناسان ما در خانه هوشمند آراز تماس بگیرید.

 

سخن آخر

در مقاله چراغ مگنتی چیست و چه کاربردی دارد سعی کردیم که در مورد چراغ مگنتی و طریقه نصب چراغ صحبت کنیم. همینطور در این مقاله اشاره ای به طریقه نصب چراغ مگنتی توکار و چراغ مگنتی روکار پرداختیم و اینکه نصب چراغ مگنتی ریل چه مزیت هایی دارد. همینطور مقاله های مرتبط با این مقاله را برای شما معرفی کردیم تا بتوانید با مطالعه آن اطلاعات بیشتری در مورد مزیت خرید چراغ مگنتی و همینطور طریقه نصب انواع پروفیل ریل چراغ مگنتی به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *