آموزش تجهیزات روشنایی

7 مورد از مزیت خرید چراغ مگنتی

7 مورد از مزیت خرید چراغ مگنتی

7 مورد از مزیت خرید چراغ مگنتی

امروزه، بسیاری از مردم دوست دارند از چراغ های مگنتی برای تزئین مغازه ها و خانه های خود استفاده کنند. چراغ های مغناطیسی، به عنوان لامپ اصلی امروزی، با قابلیت انعطاف پذیری، و راحتی در نصب و مطابق با انواع دکوراسیون، اکنون مورد تمجید طراحان قرار گرفته است.

حال سوالاتی برای افرادی که میخواهند از این محصول برای محیط خود استفاده کنند به وجود می آید که، چراغ مگنتی چیست؟ مزیت خرید چراغ مگنتی چیست؟ آیا همه چیز را در مورد لامپ های مگنتی می دانید؟

برای مشاهده قیمت چراغ مگنتی و لاین مگنتی بر روی دکمه زیر کلیک نمایید.

 قیمت چراغ مگنتی

چراغ خطی مگنتی چیست؟

چراغ مگنتی ریلی روی یک ریل نصب می شود که می تواند به طور دلخواه به هر زاویه ای که می خواهید، روشنایی را تنظیم کنید و برای مکان هایی که نیاز به روشنایی متمرکز دارند می توان از نوع چراغ مگنتی اسپات یا نورافکن استفاده کرد.

اتصال بین منبع تغذیه و ریل به صورت کشویی و از طریق مغناطیس است، در چراغ مگنتی از مغناطیس برای اتصال به ریل ها استفاده شده است. جنس پروفیل چراغ مگنتی یا ریل از فلز است که مگنت چراغ را به خود جذب کند.

چراغ مگنتی ریلی همانطور که از نام آن پیداست، اجزای روشنایی را به وسیله کشش مغناطیسی به ریل متصل می کند که نصب و جداسازی قطعات چراغ را در شرایط اتصال مطمئن برق راحت تر و انعطاف پذیرتر می کند و تعمیر و نگهداری و تعمیر روزانه را تسهیل می کند.

با فن آوری مگنت، اجزای لامپ را می توان به ریل متصل کرد. جدا کردن و نصب لامپ آسان است و با یک جاگذاری ساده می توان آن را ثابت کرد. در عین حال، از آنجایی که ریل با ولتاژ پایین تغذیه می شود، می توان درایور را از بدنه لامپ جدا کرد، بنابراین کل ریل و لامپ را می توان بسیار ظریف برای نصب در خانه ساخت.

مزایای استفاده از چراغ مگنتی

در ادامه میخواهیم 7 مورد از مزیت خرید چراغ مگنتی را برای شما شرح دهیم.

مزایای استفاده از چراغ خطی مگنتی

چراغ مگنتی در بازار دکوراسیون داخلی نظیر منازل، فروشگاه ها، دفاتر کار و… بسیار رواج داشته است. چراغ ریلی مگنتی نه تنها دارای مزیت صرفه جویی درمصرف انرژی است، بلکه روش نصب آن بسیار راحت و سریع است. برای همین جلوه دکوراسیون مینیمالیستی آن باعث شده اولین انتخاب خانواده های جوان پسند باشد.

علاوه بر داشتن ظاهری شیک، مزایای چراغ های ریلی مگنتی به شرح زیر است:

  • نصب فوق العاده آسان از مهمترین مزیت خرید چراغ مگنتی است. فقط باید ریل را از قبل تنظیم کنید، سپس چراغ را قرار دهید.
  • در این نوع چراغ می توان از انواع چراغ مگنتی در ریل استفاده کرد. ماژول های نور شامل چراغ های مگنتی آویز، چراغ مگنتی اسپات، چراغ مگنتی نور نقطه ای، چراغ خطی مگنتی، پوینتی کتابی و پوینتی متحرک است. می توان از این نوع چراغ ها به صورت ترکیبی در ریل استفاده کرد.
  • تعداد لامپ ها را می توان آزادانه افزایش یا کاهش داد: هیچ محدودیتی برای تعداد لامپ های روی ریل وجود ندارد. اگر نور به اندازه کافی روشن نیست، می توانید چراغ ها را در ریل افزایش دهید، اگر نور خیلی روشن است، می توانید تعداد چراغ ها را کاهش دهید.
  • در ریل مغناطیسی، منبع نور را می توان آزادانه جابجا کرد و می توان آن را با توجه به فضای مورد نیاز مرتب کرد. علاوه بر این، بسیاری از لامپ های مگنتی قابل تنظیم زاویه هستند که این مورد در طراحی نور ویژگی مهمی است.
  • ایمنی چراغ و ولتاژ پایین: چراغ‌های ریلی مگنتی موجود در بازار عموماً 24 ولت یا 48 ولت با ولتاژ پایین طراحی شده‌اند، حتی اگر ریل همیشه برق‌دار باشد، خطر تماس مستقیم انسان با برق یا نصب چراغ‌ها وجود ندارد.
  • تعمیرات راحت: هنگامی که چراغ ها کار نمی کنند، می توانید آنها را مستقیماً برای تعمیر و نگهداری پایین بیاورید و تعمیر یا تعویض کنید.
  • از مزیت مهم چراغ مگنتی این است که می توان بدون اینکه تغییری در سقف ایجاد کرد ریل ها را به صورت روکار بر روی سقف نصب کرد و بعد لامپ های مگنتی را قرار داد. از لامپ مگنتی بدون سوراخ کردن سقف می توان به عنوان چراغ روشنایی اصلی در محیط استفاده کرد.

اگر که کار ساختمان شما تمام شده است و حال نور فضای شما کم است بهترین راه حل استفاده از نور های مگنتی است. به این دلیل که چراغ های مگنتی روی کار هم نصب می شوند و نیازی به کناف کاری مجدد ندارد و به راحتی نصب می شود و تنها نیاز به دو رشته سیم 1.5 دارد.

انواع چراغ مگنتی

کاربرد چراغ مگنتی

چراغ های مگنتیک را می توان به صورت وسیع در فروشگاه های جواهرات، لباس، هتل ها،باشگاه ها، سالن های نمایشگاه و مکان های دیگر به کار برد. به این خاطر که ظاهری بسیار شیکی دارد و انعطاف پذیری بالا در صنعت تکنولوژی دارد. کسانی که به دنبال نورهای جدید و مدرن و امروزی جوان پسند میگردند، بسیار پیشنهاد می شود. امروزه لامپ مگنتی در مکان های تجاری مورد استفاده قرار گرفته است . بنابراین در نور پردازی های خانگی مانند اتاق خواب ها، اتاق نشیمن، اتاق مطالعه و غیره … به صورت وسیع استفاده می شود.

بیشتر بدانید: برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد چراغ مگنتی مقاله چراغ مگنتی چیست و چه کاربردی دارد را مطالعه نمایید.

 چراغ مگنتی چیست

تفاوت چراغ مگنتی و چراغ ال ای دی

شما برای انتخاب لامپ های مگنتی آزاد هستید و چراغ های مغناطیسی قابل شارژ نیست و با آهنربا کار میکند، ولی چراغ های ال ای دی به این صورت نبوده و شما نمیتوانید تنوع داشته باشید.

برای نصب چراغ های ال ای دی معمولی نیاز به پیچ و سه پایه برای ثابت نگه داشتن بدنه است و نصب چراغ ال ای دی معمولی بسیار دشوار است . اما در مقابل یک چراغ ال ای دی یک لامپ مگنتی نصب خیلی آسان تری دارد.

انواع چراغ مگنتی

چراغ های مگنتی سیستم روشنایی هستند که می توانند آزادانه در ماژول ها مطابق با نیاز شما ترکیب شوند. چراغ مگنتی مدل های متنوعی و سایز های مختلفی دارد از جمله پوینت خطی، مگنتی خطی، پوینتی کتابی، پوینتی متحرک، ترک لایت، اسپات آویز.

اسپات یا نورافکن ها نور را به طور یکنواخت ساطع می کنند و روشنایی فضا را بهبود می بخشند و نیازهای اولیه نور را ارائه می دهند. لامپ پوینتی نقطه ای قابل تنظیم می تواند نیازهای نورپردازی چند زاویه ای را برآورده کند. نورافکن به دلیل زاویه قابل تنظیم، نور فوکوس را تامین می‌کند و چراغ آویز برای تنظیم نورهای فاصله نزدیک مناسب است.

از لامپ مگنتی به عنوان یک نور برجسته برای برجسته کردن عناصر معماری، یا به عنوان یک نور کلی برای ارائه روشنایی اصلی محیط، یا به عنوان یک نور محیطی برای تغییر جو فضا به کار برده می شود.

مهمترین مزیت خرید چراغ مگنتی

تفاوت چراغ مگنتی توکار و روکار

تفاوت اصلی بین چراغ مگنتی توکار و چراغ ریلی مگنتی روکار در روش نصب آن است. لامپ های ریل مگنتی توکار در داخل کناف سقف یا دیوار نصب می شوند ولی در مدل روکار شما می توانید ریل آن را ببینید و درمدل توکار ریل آن را نمی بینید و فقط اکسسوری (چراغ مگنت ) آنها را می بینید.

در ادامه مقاله مزیت خرید چراغ مگنتی در مورد مزایای چراغ مگنتی توکار و روکار صحبت می کنیم.

مزایای چراغ مگنتی توکار

  •  ریل در سقف یا  کناف نصب می شود.
  • ظاهری تمیز و مرتب را در فضا ایجاد می کند.
  • چراغ های مگنت توکار برای فضاهایی که ارتفاع تا سقف کوتاه است، بسیار عالی است . به ویژه در یک اتاق خواب کوچک یا دفتر کار خانگی که میتواند فضای شما را زیباتر کند.
  • مزیت دیگر این است که چراغ مگنتی توکار روشنایی بیشتر و یکنواختی را ارائه می دهند، زیرا لامپ مگنت می توانند نور را به طور یکنواخت در مکان خود با سقف و دیوار پخش کنند.
  • لامپ های مگنتی می توانند منبع نور متمرکز و جلوه های نوری مختلفی ایجاد کنید و قسمت های خاصی از اتاق خود که مثلا یک اثر هنری است، را برجسته کنند.

پروفیل چراغ مگنتی

مزایای چراغ مگنتی روکار

  • نصب چراغ مگنتی روکار بسیار آسان بوده و تقریبا بر روی هر سطحی که بخواهید از جمله دیوارها، سقف و قسمت‌های باز (بالکن) با سطوح نا منظم یا معماری خاص گزینه بسیار خوبی می باشد.
  • این مدل نورها قابل تنظیم بوده و شما میتوانید علاوه بر منزل خود در یک فروشگاه یا گالری هنری برای برجسته کردن تابلو های خود در گالری استفاده کنید.
  • در جاهایی که ممکن است نیاز  نورها در طول زمان تغییر کند،  چراغ های مگنتار دارای رنگ ها ی متنوع و اکسسوری های مختلفی می باشد. علاوه بر اینکه بسیاری از مدل‌ها ی مختلف در دسترس هستند با مکان و دکوراسیون شما مطابقت دارد.
  • از طرح ها ی صنعتی و مدرن گرفته تا طرح‌های سنتی‌تر و مختلف در دسترس هستند، میتوانید مدل و سبکی را انتخاب کنید که متناسب با طراحی  و دلخواه شما باشد.

بیشتر بدانید: برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نصب چراغ مگنتی مقاله طریقه نصب چراغ مگنتی را مطالعه نمایید.

منبع تغذیه چراغ مگنتی

منبع تغذیه خارجی و منبع تغذیه داخلی وجود دارد. بهتر است قبل از نصب به این فکر کنید که منبع تغذیه خارجی را کجا قرار دهید، سیم برق را مخفی کنید. منبع تغذیه داخلی به طور مستقیم در ریل قرار می گیرد، به ولتاژ 220 ولت / 110 ولت متصل می شود، برای نصب و نگهداری بسیار آسان است.

 

منبع تغذیه در چراغ مگنتی

 

ریل های مگنتیک در چراغ های مگنتی

از نظر اندازه، ریل مگنتی عمدتاً به دو نوع تقسیم می شود: عرض 20 میلی متر (M20) و عرض 35 میلی متر (M35). عرض این دو ریل، عرض هد ریل لامپ مگنتی مربوطه را تعیین می کند. یعنی یک ریل با عرض 20 میلی متر فقط با لامپ هایی با هد ریل 20 میلی متری قابل نصب است و 35 میلی متر نیز به همین صورت است.

نحوه نصب ریل های مگنتی به سه صورت ریل مگنتی توکار، ریل مگنتی روکار و ریل مگنتی آویز است. در ریل مگنتی می توان اشکال مختلفی از لامپ های مگنتی را نصب کرد. آنها نه تنها می توانند مانند چراغ های LED معمولی در مسیر آزادانه حرکت کنند، بلکه می توانند به دلخواه آنها را جدا کرده و نصب کنند. ریل های مگنتی به صورت های L، مربع، شکل U به یکدیگر می توانند متصل شوند.

 

انواع ریل چراغ مگنتی ریلی

 

کانکتور و اتصالات

کانکتر و اتصال دهنده ها برای مسیر دلخواه و گوشه ها اتصالات لوازم جانبی مهمی هستند. گوشه ها و کانکتورها باعث می شوند که سیستم چراغ های ریلی مگنتی در اطراف و در سراسر دیوارها و سقف ها اجرا شود.

 

اتصالات چراغ مگنتی ریلی

 

سخن آخر

در مقاله 7 مورد از مزیت خرید چراغ مگنتی ویژگی کلی چراغ را برای شما توضیح دادیم. در نهایت به طور خلاصه، ویژگی های کلی چراغ های ریلی مگنتی به شرح زیر است:

از طریق ریلی که از قبل نصب شده باشد می توان چراغ ها را ثابت قرار داد، بعداً نیازی به ابزارهای دست و پا گیر نیست، از ترکیبات مختلف ماژول های روشنایی پشتیبانی می کند. در کاربرد خانگی، چراغ های ریل مگنتی دارای ویژگی های ساده و زیبا، به ویژه در نصب و تنظیم، انعطاف پذیر و راحت است. این چراغ های مگنتیک با استفاده از عناصر تکنولوژیکی آسان مانند magnet در طراحی نور فضا، سبک مینیمالیستی را در محیط ایجاد می کند.

اگر می خواهید در مورد چراغ های مگنتی ریلی بیشتر بدانید با شماره زیر در خانه هوشمند آراز تماس گرفته و از مشاوره رایگان محصولات بهره ببرید.

شماره تماس : 09134331139 و 09134040389

سوالات متداول

بزرگترین مزیت خرید چراغ مگنتی چیست

بزرگترین مزیت خرید چراغ مگنتی ریلی ایمنی آن است. از آنجایی که در حین نصب نیازی به ابزار ندارند، خطر آتش سوزی الکتریکی و سایر خطرات ناشی از اتصال چراغ از بین می رود.

یکی دیگر از مزایای استفاده از لامپ مگنتی این است که می توانید لامپ های زیادی را به ریل اضافه کنید. ریلهای مغناطیسی تعداد سوکت های لامپ از پیش تعیین شده ای ندارند، بنابراین می توانید هر تعداد که می خواهید وسایل روشنایی اضافه کنید.

نصب چراغ مغناطیسی چقدر سخت است؟

نصب چراغ مگنتیک آسان است. شما می توانید آن را خودتان نصب کنید و هیچ سیم کشی در کار نیست. به سادگی ریل را روی سقف خود نصب کنید، چراغ ها را به ریل خود وصل کنید، براکت های فلزی را از طریق آهنرباهای قدرتمند نصب کنید، آنها را به جایی که می خواهید نشانه بگیرید، آنها را به برق بزنید و آنها را روشن کنید.

4 راه حل نصب مختلف برای سیستم چراغ مگنتی

 

  1. نصب توکار: روش محبوب، برای یک ساختمان جدید مناسب است.
  2. نصب به صورت روکار: نصب بدون هیچ خروجی آسان است.
  3. نصب آویزان: برای اتاق غذاخوری، دفاتر جلسات و غیره عالی است.
  4. نصب توکار بدون تریم، فقط از پیچ برای ثابت کردن آن بر روی سوراخ سقف استفاده کنید.
ریل مگنتی خطی چقدر باید از دیوار فاصله داشته باشد؟

به طور کلی توصیه می کنیم حدود 40-60 سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشید. البته، شما می توانید آن را با توجه به اندازه واقعی خانه خود انجام دهید.

آیا استفاده از این نوع وسایل روشنایی دارای معایبی است؟

یکی از معایب استفاده از چراغ مگنتیک این است که گران است. به دلیل مواد مورد استفاده، خرید چراغ مگنتی در مقایسه با انواع دیگر، بیشتر دارای هزینه است.

آیا آنها در رنگ های مختلف هستند؟

شما می توانید چراغ مگنتی ریلی را در رنگ های مختلف، از جمله 3000K سفید گرم، 4000K-4500k نور روز، 6000-6500K سفید سرد پیدا کنید. این دماهای رنگی تاثیرات متفاوتی بر اتاق های مسکونی خواهند داشت، در مورد انتخاب دمای رنگ می توانید برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان خانه هوشمند اراز تماس بگیرید.

علاوه بر این، رنگ‌های مختلفی برای ریل مگنتی نیز وجود دارد که اصلی‌ترین آن سیاه است، اما ریل مغناطیسی سفید نیز موجود است. رنگ این دو عملکرد متفاوتی در دکوراسیون نورپردازی خواهد داشت.

آیا توصیه ایمنی وجود دارد که باید در مورد آن بدانم؟

برای جلوگیری از آسیب رساندن به ریل و اطراف آن، هرگز فشار رو به پایین به مسیر وارد نکنید. انجام این کار می تواند باعث جدا شدن آن از سقف و خرابی ملک و سیستم روشنایی شما شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *