آموزش سیستم صوتی خانگی

بهترین آمپلی فایر برای مساجد

آمپلی فایر برای مساجد

آمپلی فایر برای مساجد یکی از مهمترین تجهیزات سیستم صوتی اماکن مذهبی مانند مساجد است که علاوه بر اقامه نماز جماعت، مراسم دیگری مانند سخنرانی، عزاداری و جشن های مذهبی نیز در آن برگزار می شود. بنابراین تجهیز اماکن مذهبی به سیستم صوتی مناسب و قدرتمند بسیار ضروری خواهد بود تا صدا در تمامی قسمت های آن با کیفیت بالا و یکنواخت پخش شود.

برای مشاهده انواع آمپلی فایر و خرید آمپلی فایر خانگی لمسی کلیک نمایید.

معرفی آمپلی فایر برای مساجد

آمپلی فایر برای مساجد با نام اکو آمپلی فایر اصطلاحی است که در بین گروه های مذهبی رایج شده است که در واقع پاور میکسر است و در اواخر دهه 50 اولین مدل امپلی فایر که به اکو وصل شد، رواج پیدا کرده است. این اکو امپلی فایر همچنین به عنوان آمپلی فایر هیئتی شناخته می شود.

آمپلی فایر برای مساجد

بهترین آمپلی فایر برای مساجد

امروزه میتوان گفت تقریبا در تمامی مکان‌های عمومی از سیستم های صوتی و آمپلی فایر استفاده میشود. درواقع در بسیاری از مکان ها این سیستم ضروری می‌باشد. در ورزشگاه ها، در سالن های اجتماعات، سینماها، تالارها، استخر‌ها و هر مکان نسبت به شرایط آن ارزیابی می‌شود.

یکی دیگر از مکان هایی که امروزه این سیستم در آن مورد استفاده قرار میگیرند، مساجد هستند که باید در اینگونه مکان‌ها به درستی تمامی جوانب و نکات هنگام خرید در نظر گرفته شود که به تعدادی از آن میپردازیم.

  • ارتفاع سقف  و متراژ محیط 
  • تعداد مکان های مورد نیاز برای جا نمایی 
  • توجه به تعداد بلندگو های مورد نیاز در مکان های مختلف از جمله قسمت تدارکات، وضوخانه، دفتر مدیریت مسجد انبار یا زیر زمین، پشت بام ها، آشپزخانه، قسمت آقایان، قسمت خانم‌ها و حتی محیط های بیرونی مسجد، قسمت کفشداری، محوطه مسجد و محوطه اطراف مسجد

قابل ذکر هست آمپلی فایری را باید برای مسجد انتخاب کنیم که با توجه به فاصله زیاد بلندگو ها تا آمپلی فایر بتواند از لحاظ قدرت کیفیت خوبی را پوشش دهد.

با توجه به تعداد زیاد نقاط  مسجد باید توجه داشت که موقع پخش اذان بتوان تمامی محیط ها را کنترل کرد و صدا را در تمامی بلندگو ها به صورت تفکیکی کنترل کرده، مثلا گاهی اوقات نیازی نیست صدای مراسم در وضوخانه مسجد پخش شود یا اینکه مثلا بخواهیم مداحی پخش کنیم در خود مسجد و نیازی نیست در محوطه بیرونی صدایی پخش شود تمامی این موارد رو متذکر شدیم که بدانیم به آمپلی فایری نیازمندیم که تمامی نیازهای ما را در این خصوص برآورده کند.

بهترین مارک آمپلی فایر برای مساجد

  • اکو آمپلی فایر سفیر

یکی از بهترین برندهای تقویت کننده، برند سفیر است. اکو آمپلی فایر سفیر که قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای دارد، دارای باتری بک آپ بسیار قدرتمند و قابل حمل می باشد. آمپلی فایرهای ساخت این برند توانایی عملکرد خوبی در دو حالت اتصال برق و اتصال باتری دارند. این دستگاه قدرتمند مدت زمان شارژدهی زیادی دارد.

آمپلی فایر برای مداحی

  • اکو آمپلی فایر بیسکو

یکی از معروف ترین برندهای اکو آمپلی فایر در تولید تجهیزات صوتی، برند بیسکو است. آمپلی فایرهای ساخت این برند دارای کیفیت قابل توجه و طول عمر و دوام بسیار چشمگیر هستند.

  • اکو آمپلی فایر جاسکو

جاسکو یکی دیگر از برندهای پر طرفدار آمپلی فایر است، که تعداد ورودی و خروجی مناسب، توان خروجی بالا، محدوده پهنای باند مناسب، قیمت مناسب، کیفیت عالی، اندازه و وزن مناسب و … تنها نمونه هایی از ویژگی های اکو آمپلی فایرهای جاسکو هستند که دارای مدل های متنوعی هستند.

  • آمپلی فایر 6 کانال و 8 کانال برند sos

آمپلی فایر برند sos یک آمپلی فایر اهمی است که در سیستم صوتی ساختمان یا خانه هوشمند نیاز صوتی شما را پوشش می دهد. این دستگاه برای راه اندازی انواع بلندگوهای داخلی و سقفی بسیار مناسب است.

آمپلی فایر برای مسجد برند sos

 

انتخاب آمپلی فایر  مناسب برای مساجد

آمپلی فایر ۶ زون خانه هوشمند آراز یکی از بهترین و مناسب ترین آمپلی فایر هست که شما میتوانید از آن در مساجد و مکان های بزرگ استفاده کنید. خروجی های این آمپلی فایر ها هم به صورت ولتی هستند و هم به صورت اهمی که در مکان‌هایی که به متراژ زیادی برای سیم کشی نیاز است، باید از قسمت ولتی استفاده کرد که در طول مسیر افت ولتاژ پیدا نکند. این امپلی فایر ها به صورت ۶ زون و ۸ زون در بازار عرضه میشوند که شما میتوانید صدای هر محیط را به صورت مجزا کم و زیاد کنید و حتی در محیطی به صورت دلخواه صدا راقطع کنید.

برای مشاهده آمپلی فایر رومیزی 6 کانال و 8 کانال بر روی کلید زیر کلیک نمایید.

مشاهده و خرید آمپلی فایر رومیزی

از دیگر مواردی که در انتخاب آمپلی فایر مساجد باید توجه داشت، خطی و صاف بودن امواج تقویت کننده، سطح کارایی و همچنین خروجی دستگاه، قدرت سیگنال و بسیاری موارد دیگر است که در هنگام خرید این دستگاه باید در نظر گرفته شود.

ویژگی آمپلی فایر برای مداحی

آمپلی فایر هیئتی قابلیت اتصال به میکروفون هم به صورت سیمی هم به صورت بی سیم را دارند و شما میتوانید حتی به صورت همزمان از چند میکروفن استفاده کنید و اینکه دارای ورودی و خروجی صدا برای اتصال به تلویزیون و بلعکس پخش صدای تلویزیون بر روی امپلی فایر محیا هست .

هچنین آمپلی فایر مخصوص مساجد دارای پورت یو اس بی و دارای قابلیت اتصال بلوتوث را دارند که شما به راحتی میتوانید فایل های صوتی خود را از طریق گوشی متصل شده به اکو آمپلی فایر را پخش کنید.

برای پاسخ به سوالات و مشاوره رایگان می‌توانید با کارشناسان ما در خانه هوشمند اراز با شماره 09134331139 تماس بگیرید.

کاربرد آمپلی فایر هیئتی

کاربرد اکو آمپلی فایر در رده میکس صدا و ترکیب صدا، تنظیمات زیر و بم و صدا، تنظیم افکت صدا و در نهایت تقویت سیگنال صدا برای پخش از بلندگوها می باشد.

آمپلی فایر هیئتی

نقش آمپلی فایر در سیستم پیجینگ مسجد

سیستم پیجینگ مسجد معمولاً از یک بلندگو، یک میکروفون و یک تقویت کننده تشکیل شده است. آمپلی فایر در اصل وسیله ای است که صدای ورودی میکروفون را تقویت می کند تا صدای خروجی با مقدار و کیفیت مناسب بلندگو پخش شود. بنابراین کابل کشی تمامی باندهای این سیستم باید به آمپلی فایر متصل شود. در صورت استفاده از بهترین آمپلی فایر برای مساجد، صدای دریافتی به بهترین شکل تقویت می شود.

تنظیم آمپلی فایر مسجد

آمپلی فایر مسجد مدل ها و برندهای مختلفی در بازار وجود دارد. علاوه بر این، کانال های موجود در این دستگاه ها بسیار متنوع بوده و امکان تنظیم صدای خروجی را با توجه به وضعیت مورد نظر فراهم می کند. حالت استریو، حالت موازی، حالت بریج برخی از این حالت ها برای تنظیم آمپلی فایر مسجد هستند.

سیستم صوتی مساجد

آمپلی فایر یکی از مهم ترین تجهیزات در هر سیستم صوتی PA از جمله سیستم صوتی هیئت ها و مساجد است. انتخاب بهترین آمپلی فایر برای مداحی بسیار ضروری است زیرا باعث افزایش کیفیت صدای ارائه شده توسط بلندگوها می شود.

میزان صدای مداحی در منزل با سطح صدای مداحی در مساجد و تکایا تفاوت چشمگیری دارد. به همین دلیل استفاده از یک آمپلی فایر هیئتی قدرتمند و با کیفیت مناسب برای عملکرد در مکان های مختلف بسیار مهم و ضروری خواهد بود.

آمپلی فایر در صورتی برای مساجد مفید است که امواج ولتاژ پایین را از منبع دریافت کند، قابلیت تبدیل آن ها به سیگنال های بسیار قوی و با کیفیت را داشته باشد و بر روی بلندگو تاثیر خوبی داشته باشد. خروجی صدا پس از تقویت توسط تقویت کننده با واحدی به نام امپدانس محاسبه می شود که با نماد اهم معرفی می شود. بر این اساس لازم است که خروجی بلندگو بسته به امپدانس دستگاه تقویت کننده یکسان باشد.

بهترین آمپلی فایر برای مساجد

انواع تقویت کننده ها از نظر کلاس

  • کلاس A: تقویت کننده هایی که بسیار ساده و در عین حال بازده بسیار محدودی دارند در این کلاس قرار می گیرند. به همین دلیل انتخاب آمپلی فایر برای مساجد از این کلاس چندان مناسب نیست.
  • کلاس B: این دستگاه ها مانند آمپلی فایرهای کلاس A مشکل گرمای بیش از حد ندارند و به همین دلیل تولید می شوند.
  • کلاس AB: در میان سایر دستگاه های تقویت کننده، این کلاس از نظر کارایی در سطح بالایی قرار دارد که برای مساجد نیز مناسب خواهد بود.
  • کلاس C: اگرچه این نوع تقویت کننده ها از نظر کارایی قدرتمند هستند، اما در این دستگاه تقویت کننده خطی وجود ندارد و عموماً برای مساجد کاربرد ندارند.
  • کلاس D: این تقویت کننده ها دارای تقویت کننده PWM هستند.
  • کلاس F: تقویت کننده این کلاس با استفاده از دو خروجی امواج مربعی ایجاد می کند.
  • کلاس G: در این کلاس تقویت کننده ها از دو یا چند ولتاژ تغذیه نیز استفاده می کنند تا سطح ولتاژ را در صورت نیاز به طور خودکار تغییر دهند.
  • آمپلی فایرها نیز در کلاس های S و T تعریف شده اند، اما چندان محبوب نیستند. در اکثر سیستم های صوتی از تقویت کننده استفاده می شود و بدون این دستگاه امکان استفاده از سیستم های فوق وجود نخواهد داشت. در صورت عدم وجود آمپلی فایر در سیستم های صوتی، باید این محصول را جداگانه خریداری کنید.

 

قیمت آمپلی فایر برای مساجد

قیمت آمپلی فایر برای مساجد در خانه هوشمند آراز با توجه به کیفیت بالای آن مناسب است. اگر قصد خرید آمپلی فایر برای مسجد را دارید با تماس با کارشناسان خانه هوشمند آراز می توانید از مشاوره رایگان بهره مند شوید و انتخاب مناسبی داشته باشید.

سخن آخر

در میان سیستم صوتی مساجد، به آمپلی فایر اذان گو که به آن اذان گوی هوشمند نیز می گویند، باید توجه شود. در مقاله بهترین آمپلی فایر برای مساجد سعی کردیم توجه شما را به نحوه خرید و انتخاب آمپلی فایر مناسب مکان های مذهبی مانند مسجدها جلب کنیم.

برای اطلاع از قیمت و خرید اکو آمپلی فایر هیئتی کافیست که به خانه هوشمند آراز مراجعه کرده و با تماس با کارشناسان این مجموعه سیستم مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

علاوه بر خرید آمپلی فایر مناساب مسجد نیاز به بلندگویی دارید که صدا را با کیفیت و به صورت یکنواخت پخش کند.برای مشاهده و خرید بلندگو سقفی بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

اطلاع از قیمت و خرید بلندگو سقفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *