آموزش سیستم امنیتی

راهنمای خرید دستگیره دیجیتال و قفل هوشمند

راهنمای خرید دستگیره دیجیتال و قفل هوشمند

راهنمای خرید دستگیره دیجیتال و قفل هوشمند

قفل های هوشمند بخش مهمی از هر خانه هوشمند هستند. دستگیره های دیجیتال هوشمند دارای ویژگی های مفیدی مانند توانایی باز کردن قفل درب با رمز عبور یا از راه دور با گوشی هوشمند هستند. اولین چیزی که بازدیدکنندگان هنگام مراجعه به خانه شما می بینند قفل های هوشمند است که باید هم کاربردی و هم برای چشم جذاب باشند.

شاید در اصل سفارش یک قفل باشد ولی برای این محصول انواع زیادی وجود دارد که در سال جدید تولید شده است. اما اگر در جستجوی خود به کمک نیاز دارید، این راهنمای خرید دستگیره دیجیتال و قفل هوشمند به شما می‌آموزد که قفل هوشمند چیست. مواردی که هنگام خرید یک قفل هوشمند و هر چیز دیگری در مورد انواع قفل هوشمند باید بدانید، را در نظر بگیرید.

مشاهده قیمت دستگیره دیجیتال

راهنمای خرید دستگیره هوشمند

آیا تجربه کرده اید که جلوی درب منزل خود منتظر بمانید تا کلید درست درب منزل خود را پیدا کنید؟ گاهی اوقات وقتی به دنبال یک کلید می گردید که با یک سری کلیدهای دیگر گره خورده باشد، خسته کننده تر می شود. برای اکثر ما چنین اتفاقی افتاده است. اگر به فکر راه آسان تری برای از بین بردن این مشکل هستید، باید یک قفل دیجیتال بخرید.

قفل هوشمند چیست؟

قفل هوشمند تفاوت چندانی با قفل سنتی ندارد. چیزی که آن را هوشمند می کند معمولاً یک اتصال Wi-Fi است که به شما امکان می دهد قفل فیزیکی را به یک برنامه در تلفن همراه متصل کنید. این برنامه به فعالیت‌هایی مانند دسترسی از راه دور، ویژگی‌های موقعیت جغرافیایی (مثلاً برای باز کردن قفل درب به طور خودکار هنگامی که وارد خیابان می‌شوید) و حتی ایجاد رمز عبور برای سایر اعضای خانواده، دوستان یا بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد.

 

راهنمای خرید قفل هوشمند

 

 

قفل هوشمند را با قفل دیجیتال هم می شناسند

قفل دیجیتال، قفل های الکترونیکی هستند که، نیازی به کلیدهای معمولی ندارند. این قفل ها دستگاه های الکترونیکی هستند که با کمک جریان الکتریکی کار می کنند.

 

در قفل های سنتی استفاده از کلید فیزیکی درست، باعث افزایش ایمنی بود ولی در قفل دیجیتال الکترونیکی از نشانه های امنیتی مانند رمز عبور یا کد پین برای صفحه کلید و یا تشخیص بیومتریک مانند اثر انگشت و موارد دیگر مانند بلوتوث، rfid و یا وای فای استفاده می کند.

 

درباره اینکه دستگیره دیجیتال چیست و چگونه کار می کند بیشتر بدانید.

 

نکات مهم در انتخاب و خرید دستگیره هوشمند

  • چگونه یک قفل هوشمند انتخاب کنیم؟

 

اکثر قفل‌های هوشمند جایگزین مستقیم برای قفل شما هستند، به این معنی که نصب آن نسبتاً ساده است. همه مدل ها دارای Wi-Fi داخلی هستند و ممکن است با Amazon Alexa، Google Nest، Apple Home Kit یا هر سه سازگار باشند. اگر از Z-Wave استفاده می کنید، قفل هایی نیز وجود دارند که با پروتکل خانه هوشمند سازگار هستند.

هنگام انتخاب دستگیره دیجیتال، قفلی را انتخاب کنید که با سیستم خانه هوشمند شما سازگار باشد. برای اتصال قفل دیجیتال به خانه هوشمند نیاز به دستگاه وای فای دارید.

  • قیمت قفل های هوشمند چقدر است؟

قیمت قفل های هوشمند در مقایسه با قفل های معمولی خیلی بیشتر است. اغلب دستگیره های دیجیتال با باتری کار می کنند به عبارتی باتری منبع تغذیه دستگیره برای باز و بسته کردن خودکار است  و همینطور تامین برق مورد نیاز برای اتصال به وای فای و برنامه تلفن همراه را بر عهده دارد. این باتری همراه با دستگیره دیجیتال عرضه می شود.

دستگیره دیجیتال دارای برندهای مختلفی است که هر کدام قیمتهای متفاوتی دارند برای اینکه انتخاب مناسبی داشته باشید قفل های ارزان را فراموش کنید.

  • بهترین مدل های دستگیره هوشمند

بهترین قفل های هوشمند کدامند؟ بسیاری از قفل‌های هوشمند توسط شرکت‌های معتبری مانند

  • Schlage
  • Yale
  • Kwikset
  • Alock

ساخته می‌شوند، بنابراین شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که خانه‌تان امن خواهد بود.

 با این حال، برندهای مختلفی در این فضا وجود دارد، به خصوص با قیمت های پایین تر، و توسط شرکت هایی ساخته شده اند که احتمالاً هرگز نام آنها را نشنیده اید. از آنجایی که شما اساساً دسترسی آزاد به خانه خود را به یک شرکت فناوری و سخت افزار اعطا می کنید، منطقی است که از مارک های قابل اعتماد و محصولاتی که به خوبی بررسی شده اند استفاده کنید.

  • نصب قفل هوشمند و دستگیره دیجیتال

چگونه قفل هوشمند نصب کنم؟ دو نوع اصلی قفل هوشمند وجود دارد. اولین گزینه این است که به طور کامل مجموعه قفل بسته بندی خود را جایگزین کنید. که شامل پیچ، قفل خارجی و اهرم داخلی است. اگر یک گیره با اندازه استاندارد در درب خود دارید، فرآیند این کار نسبتاً آسان است و بسیاری از برنامه های همراه قفل هوشمند شما را قدم به قدم از طریق آن راهنمایی می کنند.

 

گزینه دوم این است که اهرم و صفحه شاسی داخلی را تعویض کنید و اهرم و صفحه بیرونی موجود را دست نخورده باقی بگذارید. این روش برای زمانی ایده آل است که تمام قفل های خود را یکسان کلید زده اید و نمی خواهید آن روند را تکرار کنید. نصب این نوع قفل حتی ساده تر است و معمولاً فقط نیاز به استفاده از پیچ گوشتی دارد.

انواع دستگیره دیجیتال

چگونه قفل هوشمند درب را باز کنم؟ تقریباً به اندازه برندهای مختلف راه برای باز کردن قفل هوشمند وجود دارد. در اینجا گزینه های اصلی وجود دارد:

 

  • صفحه کلید یا صفحه لمسی

برخی از قفل های هوشمند از صفحه کلید یا صفحه نمایش لمسی استفاده می کنند و به شما امکان می دهند یک کد عددی را وارد کنید. در حالی که این کار می تواند راحت باشد، برخی از سارقان به مطالعه صفحه کلید برای جستجوی لکه های اثر انگشت روی کلیدها و استفاده از آن برای استنباط رمز عبور برای دسترسی به آن می پردازند. برخی از قفل ها یک کد دو رقمی تصادفی در جلو تولید می کنند که باید قبل از وارد کردن پین خود ضربه بزنید تا این امکان از بین برود.

  • بیومتریک

در این مورد، رایج ترین گزینه برای استفاده در خانه، اسکنر اثر انگشت تعبیه شده در قفل در است، اما قفل های نوری یا اسکن چشم نیز وجود دارند.

 

 

ویژگی بیومتریک اثر انگشت در انواع دستگیره دیجیتال

 

 

  • گوشی هوشمند/کنترل از راه دور

 

یک راه معمول برای باز کردن قفل هوشمند استفاده از گوشی هوشمند است. با یک برنامه همراه، می توانید به سادگی روی یک دکمه مجازی روی صفحه ضربه بزنید تا درب خود را از هر جایی قفل یا باز کنید. این روش می‌تواند بسیار راحت باشد اگر بخواهید به طور موقت به کسی اجازه دهید تا بسته‌ای را داخل درب شما بگذارد، به عنوان مثال، پس از خروج مجدد آن را قفل کنید و در را ببندید.

 

  • ژئوفنسینگ

 

Geofencing یا برچسب‌گذاری جغرافیایی از مکان دقیق تلفن شما برای قفل یا باز کردن خودکار درب هر زمان که وارد یک منطقه جغرافیایی کوچک می‌شوید یا خارج می‌شوید، استفاده می‌کند. این فناوری معمولاً در داخل برنامه همراه راه‌اندازی می‌شود و اگر قفل کردن را فراموش کرده‌اید، می‌تواند بسیار مفید باشد.

 

  • آیا می توانید از قفل هوشمند در هر دری استفاده کنید؟

 

در بیشتر موارد، قفل‌های هوشمند، مانند دستگیره‌های درب معمولی از نظر اندازه نسبتاً استاندارد هستند. اگر در خانه جدیدتری زندگی می کنید یا درب جدیدتری دارید، به احتمال زیاد قفل هوشمند شما به راحتی جا می شود. اگر در خانه قدیمی‌تری زندگی می‌کنید یا درهای قدیمی‌تری دارید، ممکن است برایتان سخت باشد که دستگیره دیجیتال را نصب کنید.

راهنمای نهایی برای انتخاب قفل دیجیتال برای نوع درب شما

  • نوع دری که دارید را تعیین و اندازه گیری کنید

 

از نظر انتخاب قفل دیجیتال برای درب، اولین قدم تعیین و اندازه گیری نوع درب است. انواع مختلفی از درها وجود دارد که هر کدام به نوع خاصی از قفل دیجیتالی نیاز دارند. در اینجا چند نکته برای تشخیص و اندازه گیری نوع درب آورده شده است:

 

هنگامی که یک درب شیشه ای کشویی دارید، ابتدا باید عرض درب را اندازه گیری کنید. سپس، قفل دیجیتالی که انتخاب می کنید باید بتواند به خوبی در چارچوب درب قرار گیرد. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که قفل دیجیتال دارای پیچ داخلی است، در غیر این صورت باید ایمن تر باشد.

 

اگر درب تاب دار دارید، باید عرض و ارتفاع در را اندازه بگیرید. باز هم اطمینان حاصل کنید که قفل دیجیتالی که انتخاب می کنید به خوبی در چارچوب درب قرار می گیرد.

  • سازگاری قفل دیجیتال با نوع درب خود را بررسی کنید.

 

اگر می خواهید امنیت خانه خود را با یک قفل دیجیتال ارتقا دهید، مطمئن شوید که قفل با نوع درب شما سازگار است. انواع مختلفی از دستگیره های دیجیتال در بازار وجود دارد که هر کدام برای نوع خاصی از درب طراحی شده اند.

 

  • در مورد ویژگی های مورد نظر خود تصمیم بگیرید

 

هنگامی که یک دستگیره در هوشمند را انتخاب می کنید، مهم است که تصمیم بگیرید کدام ویژگی برای شما منحصر به فرد است. به عنوان مثال، آیا قفلی می خواهید که توسط یک برنامه کنترل شود؟ یکی که صفحه کلید دارد؟ یا یکی که از بیومتریک استفاده می کند؟

برندها و مدل های مختلف قفل دیجیتال مناسب درب منزل خود را مقایسه کنید.

 

قفل دیجیتالی درب یک وسیله قفل الکترونیکی است که از کد، کارت یا اثر انگشت برای باز کردن قفل درب استفاده می کند. بسیاری از برندها و مدل های مختلف قفل دیجیتال در بازار موجود است. هر برند و مدلی ویژگی ها و مزایای منحصر به فرد خود را دارد.

 

مقایسه برندها و مدل های مختلف برای یافتن بهترین قفل دیجیتال برای نیازهای شما ضروری است. ویژگی های امنیتی هر قفل و همچنین قیمت را در نظر بگیرید. همچنین به این فکر کنید که استفاده از قفل چقدر آسان است. شما نمی خواهید قفلی را انتخاب کنید که کار کردن با آن خیلی سخت باشد.

  • یک نصاب معتبر پیدا کنید و قفل دیجیتالی درب را نصب کنید.

 

استفاده از قفل دیجیتالی درب برای بهبود امنیت خانه ایده خوبی است. اما چگونه می دانید کدام یک را انتخاب کنید؟ و چگونه آن را نصب می کنید؟

 

نکات قبل از نصب دستگیره دیجیتال

 

  1. انواع مختلفی از قفل های دیجیتال درب در بازار وجود دارد، بنابراین تحقیق و یافتن قفلی که متناسب با نیاز شما باشد حیاتی است.

 

  1. یافتن یک نصاب معتبر که بتواند در نصب به شما کمک کند نیز ضروری است.

 

  1. هنگامی که قفل دیجیتالی مناسب و تامین کننده درب را پیدا کردید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به شدت به دستورالعمل ها پایبند باشید و آن را نصب کنید!

 

اگر به دنبال نصب قفل دیجیتالی درب هستید، مهمترین چیز این است که یک کارشناس نصب پیدا کنید. ما مفتخریم که در خانه هوشمند آراز دستگیره دیجیتال با کیفیتی ارائه می دهیم و به همراه تیم نصب بسیار با تجربه در کنار مشتریان هستیم. هنگامی که یک فروشگاه معتبر پیدا کردید، قدم بعدی نصب قفل دیجیتالی درب است.

انواع دستگیره دیجیتال هوشمند

برای باز کردن درب با قفل هوشمند چه روش هایی را ترجیح می دهید؟ در نهایت، انتخاب یک قفل دیجیتال درب به این بستگی دارد که روش باز کردن قفل برای شما مناسب است. انواع مختلفی از روش‌های باز کردن قفل برای قفل‌های دیجیتال وجود دارد، و شما می‌خواهید یکی را انتخاب کنید که برای شما راحت‌تر باشد و به شما احساس امنیت کند.

  • شناسایی اثر انگشت بیومتریک

 

شناسایی اثر انگشت بیومتریک ساده ترین روش باز کردن قفل برای قفل دیجیتال است. همچنین بهترین در نظر گرفته می شود زیرا نیازی به یادآوری کد پین یا داشتن کارت یا کلید ندارد. چون اثر انگشت گزینه ای منحصر به فرد برای هر شخص است به این دلیل این روش برای قفل هوشمند بسیار ایمن است.

 

مقاله دستگیره دیجیتال اثر انگشتی چیست را مطالعه نمایید.

 

در هر صورت، انتخاب یک برند و مدل قابل اعتماد همچنان مهم است، با توجه به اینکه همه قفل‌های دیجیتال با اسکنراثر انگشت یکسان ساخته نمی‌شوند.

 

تا آنجا که ممکن است، می‌خواهید قفلی بگیرید که در آن حسگر اثر انگشت روی دسته قرار دارد. به این ترتیب، اسکن انگشتان و باز کردن قفل فقط به یک حرکت نیاز دارد.

  • کارت کلید RFID/NFC

 

اگر کدهای پین را دوست ندارید، قفلی که به کارت کلید RFID یا NFC نیاز دارد باید جایگزین خوبی باشد. RFID و NFC عملکردهای مشابهی دارند، اگرچه NFC پیشرفته تر است. NFC را در سیستم‌های کنترل دسترسی موبایل پیدا خواهید کرد، که در آن برچسب‌های هوشمندی که در تلفن‌های هوشمند فعال شده‌اند به‌عنوان گیرنده و فرستنده به طور همزمان عمل می‌کنند. تنها تفاوت این است که RFID برد بهتری دارد.

کارت rfid چیست؟

در موارد بدون تماس (لمس یا کشیدن انگشت روی کارت خوان)، شناسایی فرکانس رادیویی یا RFID به طور کلی برای انتقال داده های ذخیره شده در تراشه استفاده می شود. این کارت از فرکانس پایین 125 کیلوهرتز برای ارتباط با ریدر استفاده می کند. کارت RFID می تواند به طور فعال توسط یک باتری لیتیومی یا توسط یک کارتخوان که به طور مداوم یک سیگنال رادیویی با برد کوتاه را ارسال می کند، تغذیه شود.

 

دستگیره دیجیتال هوشمند کارتی

 

مزایای قفل هوشمند کارتی

1- قابلیت تغییر کد بدون تغییر قفل را دارد (برخلاف کلید فلزی که هنگام تعویض قفل باید کاملا تعویض شود).

2 – کارتخوان ها نسبت به قفل های مکانیکی تعمیرات و نگهداری پایینی دارند.

3- برای هر کاربر می توان یک دسترسی جداگانه ایجاد کرد که امنیت بهتری نسبت به یک کلید فلزی که همه یک کپی از آن دارند را فراهم می کند.

4 – می تواند محدودیت هایی برای ساعات معین، سطح دسترسی محدود و یا حتی تعداد معینی درب ایجاد کند.

5 – به راحتی در کیف پول جا می شود و به راحتی قابل حمل است.

 

  • پین کدها

 

پین کدها به اندازه دو مورد اولی عالی نیستند، اما همچنان گزینه های خوبی هستند زیرا به هیچ کلیدی نیاز ندارند. تنها نقطه ضعف کدهای پین این است که امنیت کمتری دارند زیرا تنها کاری که دزد باید انجام دهد این است که پین شما را یاد بگیرد و به دارایی شما دسترسی خواهد داشت. کدهای پین نیز به راحتی فراموش می شوند، که یکی دیگر از دلایل مشکل است. اگر می خواهید قفلی با کدهای پین به عنوان روش بازگشایی آن دریافت کنید، مطمئن شوید که قفلی با روشی کارآمد برای پنهان کردن پین خود پیدا کنید.

 

  • کلید مکانیکی

 

کل ایده گرفتن یک قفل دیجیتالی بدون کلید است. با این حال، هنوز هم خوب است که یک گزینه پشتیبان داشته باشید. به عنوان مثال، اگر باتری قفل هوشمند شما تمام شود یا اتفاقی بیفتد و تنها راه برای باز کردن قفل در، استفاده از کلید فیزیکی باشد، چه خواهید کرد؟ گفته می‌شود، بسیاری از قفل‌های دیجیتال دارای یک رد مکانیکی هستند که به شما امکان می‌دهد در مواقع اضطراری از یک کلید فیزیکی استفاده کنید.

مزیت‌های دستگیره دیجیتالی

  • امنیت بالا
  • عدم وابسته بودن به کلید مکانیکی
  • باز و بسته کردن در از راه دور با استفاده از تلفن همراه
  • امکان ثبت ورود و خروج
  • دارای قابلیت قفل کودک

 

مقاله امنیت دستگیره دیجیتال را مطالعه نمایید.

 

سخن آخر

در مقاله راهنمای خرید دستگیره دیجیتال شما را با انواع قفل هوشمند و نحوه خرید دستگیره دیجیتال آشنا کردیم. در این مقاله نکاتی را بیان کردیم که قبل از خرید قفل هوشمند درب باید به آن توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *