آموزش سیستم صوتی خانگی

اصلی ترین تفاوت اکوآمپلی فایر با میکسر چیست

اصلی ترین تفاوت اکوآمپلی فایر با میکسر چیست

تفاوت اکوآمپلی فایر با میکسر

شاید برای شما هم پیش آمده که تفاوت اکوآمپلی فایر با میکسر چیست، زمانی که اولین بار اکوآمپلی فایر و میکسر را شنیدم نمیدانستم که چه نوع سیستم صوتی است و در کجا استفاده می شود.

اولین کاری که انجام دادم این بود که نام اکو امپلی فایر و میکسر را در گوگل سرچ کردم و توضیحاتی را درباره این تجهیزات مطالعه کردم.

در این مقاله تصمیم دارم مهمترین فرق اکو آمپلی فایر و میکسر را برای شما بازگو کنم. ابتدا به معرفی اکو آمپلی فایر و میکسر می پردازم.

دانستن کاربرد میکسرها و آمپلی فایرها می تواند ذهن شما را هنگام انتخاب و خرید این تجهیزات بازتر کند. تجهیزات صوتی مانند میکسرها و آمپلی فایرها برای ایجاد یک محیط صوتی/بصری بهینه استفاده می‌شوند .

زمانی که نام اکو آمپلی فایر را می شنویم همراه با آن آمپلی فایر هم به ذهن ما می رسد. در ادامه تعریف آمپلی فایر را بیان می کنم.

 

خرید آمپلی فایر خانگی لمسی

 

اکو آمپلی فایر چیست

اکوآمپلی فایر دستگاهی است که به تقویت کیفیت صدای خروجی دستگاه های مختلف کمک می کند.

اگر اکو آمپلی فایر به پخش کننده ای متصل باشد زمانی که صدا از دستگاه خارج می شود ابتدا توسط آمپلی فایر تقویت می شود و بعد توسط بلندگو یا اسپیکر در محیط پخش می شود.

اکو آمپلی فایر سابقه طولانی در تقویت صدا دارد و بارها این دستگاه را در مساجد و نمازخانه ها دیده ایم که به شکل جعبه مربع طراحی شده و در جلوی تقویت کننده اکو تعدادی ولوم نصب شده است. اکوامپلی فایر سه نوع ولوم به نام های ولوم تریبل، ولوم باس و ولوم اکو دارد.

 

انواع اکو آمپلی فایر

اکو آمپلی فایر به دو دسته فعال و غیرفعال تقسیم می شوند.

  •  از دستگاه های فعال در داخل دستگاه پخش استفاده می شود و امکان توسعه و تقویت صدای گسترده بسیار دشوارتر خواهد بود زیرا باید کل دستگاه پخش را باز کنیم.
  • در دستگاه های پسیو تقویت کننده اکو به صورت مستقل کار می کند و جدا از پخش کننده ایجاد می شود و هر لحظه می توان آن را بدون در نظر گرفتن مسائل مالی گسترش داد یا حتی محدودتر کرد. 

سه حالت مختلف برای اکو آمپلی فایر داریم که شامل حالت بریج، حالت موازی و حالت استریو است.

 

اکو آمپلی فایر

 

میکسر چیست

یک میکسر صداهای بسیاری با سیگنال های صوتی مختلف که از دستگاه های متفاوت دریافت می کند را باهم ترکیب کرده و کنار هم قرار می دهد.

خوانندگان از ورودی های مختلف از جمله میکروفون استفاده می کنند و سیگنال هایی را از سازهای الکتریکی یا موسیقی ضبط شده دریافت می کنند. یک میکسر بسته به نوع آن می تواند سیگنال های آنالوگ یا دیجیتال را کنترل کند.

پس از اصلاح، سیگنال ها در کنار هم قرار می گیرند تا سیگنال های خروجی ترکیبی تولید کنند. سیگنال ها با استفاده از سیستم تقویت صدا ارسال و تقویت می شوند. یک میکسر صدا چندین سیگنال را به یک خروجی یا ترکیبی از خروجی ها هدایت می کند.

 

تفاوت اکو آمپلی فایر و میکسر

در تفاوت اکوآمپلی فایر با میکسر باید گفت که، آمپلی فایرها دامنه سیگنال صوتی را تعدیل می کنند که آنها را از دامنه کم به زیاد تبدیل می کنند. از طرف دیگر، میکسرها کیفیت و سطح یک سیگنال صوتی را تغییر می دهند و چندین سیگنال را در هم می آمیزند. نام دیگری که به میکسرها داده می شود، میکس کنسول یا تخته صدا است.

به عقیده برخی افراد، کار با میکسر صدا به دلیل داشتن کلیدهای بسیار دشوار است و برای استفاده صحیح از آن به تجربه کافی نیاز دارد. اما اگر بتوانید عملکرد کلی دکمه ها و ولوم ها را درک کنید و به آن مسلط باشید، به راحتی می توانید از این دستگاه استفاده کنید.

 

مقایسه اکوآمپلی فایر و میکسر

 

انواع میکسر

میکسرهای صوتی انواع مختلفی دارند که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

 

  • میکسر آنالوگ

میکسرهای آنالوگ میزان صدا و تن سیگنال های صوتی ورودی را تنظیم می کنند. استفاده از میکسرهای آنالوگ معمولاً یک عملیات ساده است.

 

  • میکسر دیجیتال

میکسرهای دیجیتال از فناوری های پردازش سیگنال دیجیتال برای پردازش سیگنال های صوتی و تغییر صدای آنها استفاده می کنند. پردازش دیجیتال چندین نوع کنترل صدا را امکان پذیر می کند که دستیابی به آنها با فناوری آنالوگ دشوار است.

 

  • پاور میکسر

میکسرهای آنالوگ با آمپلی فایر داخلی به عنوان پاور میکسر شناخته می شوند. در نتیجه، هنگامی که به یک پاور میکسر متصل می شود، صدا می تواند مستقیماً از طریق بلندگو پخش شود. پاور میکسر را می توان با روشن کردن برق در شرایطی که همیشه تجهیزات یکسانی متصل است، استفاده کرد و کار را آسان تر و راحت تر کرد.

 

  • میکسرهای نرم افزاری

 

  • میکسرهای دی جی

 

  • میکسر استودیویی

 

هر میکسر برای یک کار مناسب است، اما تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

 

تفاوت آمپلی فایر و میکسر

 

تفاوت بین میکسر آنالوگ و دیجیتال

در میکسرهای دیجیتال می توانید تنظیمات را ذخیره کنید و هر زمان که به آن نیاز داشتید از همان صدای ضبط شده استفاده کنید. اما تنظیمات در میکسرهای آنالوگ به صورت دستی انجام می شود و امکان ضبط اطلاعات در آنجا وجود ندارد.

به طور کلی، راه اندازی یک میکسر دیجیتال دانش بیشتری را نیاز دارد، اما عملکرد بیشتری نسبت به میکسر آنالوگ ارائه می دهد.

 

مقایسه اکوآمپلی فایر و میکسر

اکوآمپلی فایر وسیله ای الکترونیکی است که می تواند قدرت سیگنال صوتی را افزایش دهد. این یک مدار الکترونیکی دو پورت است که از برق منبع تغذیه برای افزایش دامنه سیگنال اعمال شده به پایانه های ورودی خود استفاده می کند.

میکسر صدا وسیله ای است که وظیفه اصلی آن دریافت، ترکیب، پردازش و کنترل صدا است. میکسر صدا یکی از ابزارهایی است که نوازندگان و آهنگسازان از آن استفاده می کنند. صاحبان استودیو معمولاً یک میکسر صدا دارند که با استفاده از آن موسیقی می سازند و آهنگ ها را تنظیم می کنند.

 

 

تفاوت اکو آمپلی فایر و میکسر

 

فرق آمپلی فایر با میکسر

اولین فرق آمپلی فایر با میکسر این است که آمپلی فایرها دامنه سیگنال های صوتی را تعدیل می کنند و آنها را از دامنه کم به بالا تبدیل می کنند. از طرف دیگر، میکسرها کیفیت و سطح یک سیگنال صوتی را تغییر می دهند و چندین سیگنال را با هم ترکیب می کنند.

میکسر یک دستگاه الکترونیکی است که برای تغییر کیفیت و شدت سیگنال های صوتی استفاده می شود. همچنین به عنوان صفحه صدا، میکسر صوتی یا کنسول میکس نیز شناخته می شود. راحت‌ترین روش برای ترکیب سیگنال‌های صوتی متعدد، و همچنین تنظیم زمان صدا، استفاده از میکسر است.

 میکسرهای پیشرفته امروزی می‌توانند سیگنال‌های آنالوگ و دیجیتال را به‌طور یکپارچه ترکیب کنند و به صدا اجازه می‌دهند تا به‌طور یکپارچه با ویدیو ارتباط برقرار کند تا یک تجربه A/V کاملاً سازگار و منسجم داشته باشد.

دومین تفاوت اکوآمپلی فایر با میکسر از نظر ظاهری است، دستگاه های اکو آمپلی فایر عموماً جعبه ای شکل و در حالت ایستاده و بلند هستند. اما میکسرها اغلب به صورت خوابیده و باریک ساخته می شوند.

علاوه بر این، به دلیل ظاهرمیکسرها، برخی از انواع آنها را می توان جابجا کرد. تفاوت اصلی بین اکو آمپلی فایر و میکسر در ورودی آمپ یا میکس صدا است.

 

فرق اکو آمپلی فایر و میکسر

 

پاورمیکسر چیست

امروزه تکنولوژی به حدی پیشرفت کرده است که این دو وظیفه، تقویت صدا و میکس، در یک دستگاه واحد به نام Mixer Amplifier ترکیب شده اند.

پاور میکسر صدا یک دستگاهی است که از دو قسمت میکسر و پاور تشکیل شده است. قسمت میکسر وظیفه تغییر و میکس صدا را بر عهده دارد و قسمت پاور آمپلی فایر وظیفه تقویت نهایی صدا را بر عهده دارد.

پاور میکسرها میکسرهای آنالوگ با آمپلی فایرهای داخلی هستند. میکسرها و آمپلی فایرها در بیشتر اتاق های کنفرانس استفاده می شوند. کاربرد دیگر پاور میکسر در استودیوهای ضبط، سیستم های تقویت صدا و همچنین تلویزیون است.

هنگامی که صدای دو میکروفون مستقل به طور همزمان به یک مجموعه از بلندگوها هدایت می شود، از اکو آمپلی فایرها و میکسرها استفاده می شود.

 

بیشتر بدانید: برای آگاهی بیشتر در مورد سیستم صوتی سالن کنفرانس، مقاله «سیستم صوتی سالن کنفرانس شامل چه تجهیزاتی است» را مطالعه نمایید.

 

سیستم صوتی سالن کنفرانس شامل چه تجهیزاتی است

 

نحوه اتصال میکسر به آمپلی فایر

نحوه اتصال میکسر به آمپلی فایر با استفاده از کابل گیتار است. میکسرها می توانند صدای چند دستگاه صوتی را به خوبی کنترل کنند. برای اتصال میکسر و آمپلی فایر باید هر دو ورودی و خروجی اولیه داشته باشند.

 

ابتدا باید یک میکسر و آمپلی فایر را از منبع تغذیه یا هر خروجی جدا کنید، سپس انتهای دیگر سیم را در درگاه انتقال اصلی پاور میکسر قرار دهید. آداپتور برق را به پریز وصل کنید و سر دیگر را به میکسر وصل کنید. در نهایت منبع تغذیه آمپلی فایر را وصل کنید سپس آمپلی فایر را روشن کنید.

 

در ادامه مقاله اصلی ترین تفاوت اکوآمپلی فایر با میکسر به فرق بین میکسر و پاور میکسر اشاره می کنیم.

فرق میکسر و پاور میکسر

پاور میکسر دارای آمپلی فایر یا تقویت کننده صدا برای اتصال به بلندگوهای پسیو هستند و میکسرهای معمولی (میکسرهای تقویت نشده) بدون پاور طراحی و استفاده می شوند.

پاور میکسر نوعی میکسر صدا با پاور است. اگر از پاور میکسرها در سیستم صوتی استفاده شود، در واقع می توان آنها را به سیستم صوتی آمپلی فایر اضافه کرد. این ویژگی در میکسر معمولی بدون پاور وجود ندارد.

 

پاور میکسر

 

قیمت میکسر

در تفاوت اکوآمپلی فایر با میکسر، قیمت میکسر به عوامل مختلفی مانند قدرتی که منتشر می کند و توان پیوسته بستگی دارد.

 

کلام آخر

در این مقاله با اصلی ترین تفاوت اکوآمپلی فایر با میکسر آشنا شدید. میکسر صدا، پاور میکسر و آمپلی فایر از جمله محصولاتی هستند که به شما کمک می کنند صدا را با بهترین کیفیت به گوش افراد برسانید.

بسته به نیاز فرد، طیف گسترده ای از میکسرها و آمپلی فایرها برای انتخاب وجود دارد. با این حال، یک پاور میکسر که ترکیبی از یک میکسر و یک آمپلی فایر باشد، سودمند و راحت است. قابل ذکر است، بودجه ای که شخص دارد نوع میکسر و آمپلی فایر را نیز تعیین می کند.

 

بودجه یک عامل است زیرا میکسرها و اکو آمپلی فایرهای مختلف قیمت های متفاوتی دارند. علاوه بر این، اندازه محل برگزاری، نوع میکسر و آمپلی‌فایری را که فرد انتخاب می‌کند، تعیین می‌کند. در نهایت، یک اکو آمپلی فایر سیگنال های با دامنه کم را به سیگنال های بزرگتر تبدیل می کند در حالی که یک میکسر چندین خروجی سیگنال را ترکیب می کند تا یک سیگنال واحد را تشکیل دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *