آموزش سیستم صوتی خانگی

راهنمای خرید آمپلی فایر خانگی

راهنمای خرید آمپلی فایر خانگی

اگر به دنبال نصب سیتم صوتی در محیط منزل خود هستید  قبل از تهیه بلندگوی سقفی بهتر است که اطلاعاتی را در خصوص آمپلی فایر قبل از خرید به دست آورید. به دست آوردن اطلاعات تخصصی قبل از خرید آمپلی فایر خانگی باعث می شود که بهترین انتخاب را داشته باشید.

سوالی که پیش می آید این است، آمپلی فایر چقدر تاثیر دارد؟ ممکن است برای شما پیش آمده باشد زمانیکه صدای تلویزیون و یا سیستم صوتی را بالا می برید، صدا دارای نویز و خش خش است. برای رفع این مشکل از تقویت کننده ها یا آمپلی فایر استفاده می شود. در واقع آمپلی فایرها صدای دستگاه را بدون کاهش کیفیت آن افزایش می دهند.

در مقاله راهنمای خرید آمپلی فایر خانگی شما را با آمپلی فایر و انواع آن و کارکرد آن آشنا می کنیم. در ادامه مقاله چه آمپلی فایر بخریم ابتدا آن را معرفی می کنیم.

 

آمپلی فایر خانگی چیست؟

آمپلی فایر خانگی یک دستگاه صوتی الکترونیکی است که وظیفه اصلی آن دریافت سیگنال های صوتی ضعیف، تقویت و افزایش کیفیت این سیگنال ها و در نهایت تبدیل آنها به صدایی باکیفیت و شفاف است. یک دستگاه خروجی صدا به تنهایی می تواند صدایی با کیفیت پایین در بالاترین سطح صدا تولید کند که با کمک آمپلی فایر کاملاً برطرف می شود.

آمپلی فایرها معمولا برای ارتباطات بی سیم و در تجهیزات صوتی استفاده می شوند. آمپلی فایر خانگی برای گیرنده های بی سیم استفاده می شود. همچنین از تقویت کننده ها برای سازهای صوتی، ضبط موسیقی و انواع تجهیزات صوتی استفاده می شود.

آمپلی فایر (تقویت کننده) سیستم صوتی چگونه کار می کند؟

عملکرد آمپلی فایر چگونه است؟ صدای سیستم های صوتی بدون آمپلی فایر قابل شنیدن نیست و گوش را اذیت می کند برخی از دستگاه ها تقویت کننده داخلی دارند. بنابراین لازم است یک آمپلی فایر برای راه اندازی سیستم صوتی آماده شود.

در سیستم صوتی ابتدا صدا به آمپلی فایر ارسال می شود تا در چند مرحله جدا و تقویت شود. سپس این صدا به کانال های بلندگو ارسال می شود. حتما خروجی آمپلی فایر باید با بلندگوها یکی باشد.

صدای پخش شده از طریق آمپلی فایر کیفیت خوبی دارد، صدای پخش شده به خوبی دوام می آورد و صدا از بین نمی رود.

همانطور که بیان شد، آمپلی فایر در واقع وسیله ای است که برای تقویت سیگنال های ضعیف استفاده می شود. میزان یا درجه تقویت تقویت کننده ها با یکدیگر متفاوت است و اغلب برای طبقه بندی آنها بر اساس قدرت تقویت آنها استفاده می شود.

آمپلی فایر خانگی چیست؟

انواع آمپلی فایر بر اساس قدرت

  • Amp ultra micro: این نوع آمپ برای تقویت سیگنال بسیار ضعیف در حد چند نانو ولت است.
  • Amp micro : این آمپلی فایر یک سطح بالاتر از قبلی برای تقویت سیگنال ضعیف به اندازه چند میکرو ولت به کار می رود.
  • آمپلی فایر سیگنال ضعیف: این آمپلی مانند دو نوع قبل برای تقویت سیگنال ضعیف است ولی اندازه این سیگنال با دونوع قبلی متفاوت و کمی بزرگتر است.
  • آمپلی فایر قدرت: این دسته برای تقویت سیگنالهای متوسط در اسپیکرهای متوسط کاربرد دارد.
  • آمپلی فایر پرقدرت: این نوع برای تقویت سیگنال های بالاتر از متوسط در موارد حرفه ای به کار می رود.

ویژگی بهترین آمپلی فایر خانگی

مهم ترین مشخصه در انتخاب بهترین آمپلی فایر خانگی میزان توان یا قدرت است. توان خروجی تقویت کننده بر اساس وات یا کیلو وات تعیین می شود. میزان قدرت بین آمپرهای مختلف بسیار متفاوت است و بستگی به کاربرد شما دارد.

دو نکته مهم در مورد تقویت صدا و قدرت تجهیزات صوتی، خروجی و کارایی آن است. بازده تقویت کننده خانگی نسبت بین توان خروجی سیگنال و کل توان ورودی است که معمولاً به صورت درصد بیان می شود.

در آمپلی فایر خانگی هرچه میزان اعوجاج کمتر باشد، کیفیت صدای خروجی بهتر است. اعوجاج معنی عبارت  distortion است. در کل وقتی قصد خرید آمپلی فایر خانگی را دارید مهمترین ویژگی به غیر از زیبایی قدرت دستگاه است یعنی چقدر صدا می تواند به شما بدهد.

نکات مهم هنگام انتخاب و خرید آمپلی فایرخانگی

همانطور که بیان شد ویژگی بهترین آمپلی فایر خانگی میزان توان یا قدرت است. حال برای اینکه بدانیم کدام آمپلی فایر بهتر است بهتر است نکاتی را در مورد انتخاب و خرید آمپلی فایر بررسی کنیم.

یکی از نکاتی که هنگام خرید بهترین تقویت کننده خانگی باید توجه داشت میزان متراژ محیط است هر چه محیط بزرگتر باشد، میزان تقویت باید بیشتر باشد و در نتیجه باید آمپلی فایر قدرتمندتر انتخاب شود.

انتخاب آمپلی فایر مناسب به ویژه در فضاهای بزرگ مانند مغازه ها، فرودگاه ها، ایستگاه های مترو و … اهمیت زیادی دارد زیرا در فضاهای بزرگ میزان تقویت صدا باید به گونه ای باشد که صدا در هر نقطه به وضوح شنیده شود.

کیفیت ساخت دستگاه در انتخاب آمپلی فایر مهم است. ولی چون برای این امر باید از افراد کارشناس و آگاه به نوع دستگاه راهنمایی گرفت بهتر است قبل از خرید با کارشناسان فروشگاه در ارتباط باشید.

پهنای باند یکی دیگر از این نکات است که محدوده فرکانسی که آمپلی فایر می تواند در آن کار کند را نشان می دهد.

مواردی مانند نویز، skew rate، gain،   پایداری ، خطی بودن، راندمان و محدوده دینامیکی خروجی هم وجود دارند که در انتخاب و خرید آمپلی فایر خانگی باید به آن توجه کرد.

از موارد دیگری که در خرید آمپلی فایر خانگی باید توجه داشت تعداد کانال است. شما باید تعداد کانال ها را با توجه به سیستمی که می خواهید در ماشین خود نصب کنید انتخاب کنید.

اگر از باند به تنهایی استفاده می کنید، آمپلی فایر مونو یا استریو کافی است اما اگر علاوه بر باند ساب ووفر هم نصب می کنید، باید آمپلی فایر 3 یا 4 کاناله را انتخاب کنید و بهتر است 4 کانال را انتخاب کنید.

مهمترین تفاوت آمپلی فایر مونو با استریو در تعداد کانال است گه آمپلی مونو برای نصب ساب ووفر کاربرد دارد و آمپلی استریو برای نصب به بلندگوها به کار می رود.

همینطور اگر می خواهید یک سیستم کامل داشته باشید باید یک آمپلی فایر 5 یا 6 کاناله را انتخاب کنید.

نکته دیگر در هنگام خرید توجه به توان RMS آمپلی فایر است. بر این اساس، هرچه قدرت آر ام اس آمپلی بیشتر باشد، تقویت کننده قدرتمندتر خواهد بود.

با در نظر گرفتن این نکات بسیار مهم می توانید به راحتی آمپلی فایر مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

نکات مهم خرید آمپلی فایر خانگی

انواع آمپلی فایر

  • آمپلی فایر خانگی: این نوع تقویت کننده ها برای اتصال بلندگوها و سیستم های صوتی خانگی و تبدیل صدای تلویزیون یا خروجی صوتی به صدای قدرتمند و با کیفیت بالا استفاده می شوند.
  • آمپلی فایر خودرو: در اسپیکر داخل خودرو با بالا بردن صدا صدای خش خش ایجاد می شود و برای حذف نویز در این صداها و بالا بردن کیفیت صدا از آمپلی فایر خودرو استفاده می شود.
  • آمپلی فایر گیتار: آمپلی فایر گیتار نیز یکی از دستگاه های مخصوص گیتار است که صدای ضعیف گیتار را دریافت می کند و با توجه به تنظیمات خروجی آمپلی فایر صدا را بازتولید می کند. آمپرهای گیتار اکثرا دارای خروجی صدا هستند و شبیه جعبه ای هستند که صدای گیتار را می گیرد، آن را آنالیز می کند، تقویت می کند و با یک کابل بزرگ پخش می کند.

آمپلی فایر گیتار

انواع آمپلی فایر خانگی

در خانه هوشمند آراز آمپلی فایر خانگی به دو نوع آمپلی فایر دیواری و آمپلی فایر رومیزی موجود است. آمپلی فایر دیواری به صورت لمسی بوده و تمام قابلیت ها را برای هوشمندسازی ساختمان شما دارا می باشد.

  • آمپلی فایر رومیزی خانگی: آمپلی فایرهای رومیزی از نوع تقویت کننده هایی هستند که برای فضاهایی که امکان تخریب وجود ندارد مناسب هستند. بسته به اندازه و نوع استفاده، می توانید مدل های مختلفی از آمپلی فایرهای رومیزی را انتخاب کنید. این مدل آمپلی فایر دارای تنوع در تعداد خروجی، توان خروجی، تعداد زون، پورت های ورودی و خروجی و نوع پخش موسیقی می باشد. برای اتصال بلندگوها به آمپلی فایرهای رومیزی باید سیم کشی انجام شود.

این تقویت کننده ها برای باشگاه ها، ادارات، اماکن تجاری، مساجد، بیمارستان ها و حتی منازل مسکونی مناسب هستند.

تقویت کننده های رومیزی از مدل های کوچک با دو خروجی تا بزرگ با 8 خروجی و حتی بیشتر متغیر است.

آمپلی فایر رومیزی

آمپلی فایر رومیزی 6 کانال

برند s.o.s

  • آمپلی فایر خروجی اهمی رومیزی
  • دارای ریموت کنترل IR
  • قابلیت اتصال 4 بلندگو به هر کانال
  • دارای مدل های 2 و 4 و 6 کانال
  • ورودی میکروفن(2 عدد) و ورودی بلوتوث، SD، USB کارت، AUX، رادیو FM
  • امکان تنظیم ولوم هر کانال و همینطور دارای 6 کلید ولوم جهت کنترل هر یک از خروجی ها

آمپلی فایر رومیزی 8 کانال

برند s.o.s

  • آمپلی فایر اهمی دارای صفحه نمایشگر
  • ورودی USB و رادیو FM
  • ریموت کنترل IR
  • دارای 3 عدد میکروفون

تنوع پخش موسیقی در این آمپرها به صورت بلوتوث، فلش، کارت حافظه و ورودی AUX است که پخش موسیقی را آسان می کند. امکان مدیریت کنترل صدای هر فضایی با توجه به منطقه بندی این تجهیزات وجود دارد. همچنین با توجه به ولوم های تعبیه شده در این مدل آمپر می توانید باس و تریبل موسیقی را تنظیم کنید.

  • آمپلی فایر دیواری خانگی: آمپلی فایر دیواری با نام موزیک پلیر دیواری و یا آمپلی فایر بلوتوثی شناخته می شود.

امروزه با توجه به سبک زندگی افراد، شرکت های مختلف سعی در عرضه سبک جدیدی از سیستم های صوتی خانگی و تجاری دارند. این سیستم ها به عنوان تقویت کننده یا پانل های دیوار موسیقی شناخته می شوند.

این آمپلیفایر قابلیت اتصال به تلفن همراه از طریق بلوتوث، کابل AUX، کارت حافظه SD، رادیو FM و فلش مموری را دارد.

آمپلی فایرهای تاچ دیواری قابلیت تغییر موزیک و یا تغییر صدا را هم با لمس آن و هم از طریق ریموت کنترل دارند.

می توانید این آمپلی فایر بلوتوث دار خانگی را به 4 بلندگوی سقفی متصل کنید و از صدای موسیقی با کیفیت لذت ببرید و همچنین آمپلی فایر بلوتوثی فلش خور را می توانید به تلویزیون متصل کنید تا به عنوان یک سینمای خانوادگی عمل کنید.

 

ویژگی های آمپلی فایر لمسی دیواری

 این آمپلی فایر ها به صورت پنل موسیقی کوچک هستند که ویژگی زیر را دارند:

  • برای پخش موزیک می توان این پنل لمسی را به 2 یا 4 اسپیکر سقفی متصل کرد و از موسیقی با کیفیت لذت برد.
  • دارای پورت رودی برای قرار دادن کارت حافظه sd و همینطور دارای ورودی برای usb است و از طریق بلوتوث و با اتصال به گوشی و یا دستگاه های دارای بلوتوث موسیقی را پخش کرد.
  • همینطور این دستگاه را میتوان به تلویزیون متصل کرد و موسیقی را از آن شنید.
  • دارای کنترل برای مدیریت از راه دور و همینطور دارای آمپلی فایر داخلی برای پخش موزیک است.

این آمپلی فایر کوچک بلوتوثی با بلندگوهای سقفی توکار(داخلی) که فضایی را اشغال نمی کند می تواند با این کیفیت صدا جای خود را در آپارتمان های امروزی باز کند و با رادیو FM در این آمپلی فایر می توانید برنامه رادیویی مورد علاقه خود را در تمام اتاق پخش کنید.

 

به آمپلی فایر تاچ، آمپلی فایر خانگی هوشمند نیز گفته می شود. از قابلیتهای آمپلی فایر دیواری لمسی به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • قابلیت کنترل کامل سیستم هوشمند مانند روشنایی، دیمر، ریسه RGB، سیستم سرمایش و گرمایش، پرده و سیستم صوتی و تصویری.
  • کنترل دوربین های مداربسته
  • دارای ورودی HDMI، USB و RJ45 و دارای پورت شبکه و وای فای با امکان اتصال به اینترنت

 

انواع آمپلی فایر دیواری از لحاظ نصب

آمپلی فایر دیواری توکار: در نصب این نوع آمپلی فایرابتدا باید سناریوی سیم کشی پیش بینی شود. بعد از این مرحله قوطی مخصوصی به همراه یک فاز و نول وجود دارد که باید داخل دیوار قرار گیرد. پس از قرار دادن قوطی، آمپلی فایر داخل آن قرار می گیرد. از هر بلندگو یک سیم دورشته ای به جعبه آمپلی فایر کشیده می شود. این آمپلی فایر در دیوار توکار نصب می شود و تنها پنل روی آن خارج از دیوار باقی می ماند.

 

آمپلی فایر دیواری روکار: نصب این نوع سیستم با اتصال براکت دیواری به دیوار و قرار دادن خود آمپلی فایر بر روی آن انجام می شود.

تقویت کننده دیواری را می توان با کنترل از راه دور کنترل کرد. روی خود آمپ نیز کلیدهایی وجود دارد که با لمس کنترل می شوند. این کلیدها در پایین صفحه قرار دارند و می توان از آنها برای کنترل صدا و تغییر موسیقی استفاده کرد. آمپلی فایرهای دیواری را می توان از طریق بلوتوث و کابل AUX به تلفن همراه متصل کرد. همچنین از طریق کارت حافظه SD، رادیو FM و فلش مموری می توانید صدای مورد نظر خود را بر روی آن پخش کنید.

آمپلی فایر دیواری توکار برای مصارف خانگی بسیار مناسب است و علاوه بر ظاهر زیبا و کنترل آسان، امکان اتصال آن به تلویزیون نیز وجود دارد و صدایی شبیه به سینمای خانگی ارائه می کند و هیجان تماشای فیلم در کنار خانواده را چند برابر می کند.

 

آمپلی فایر دیواری خانگی

تاچ‌ پنل صوتی JX10Tuya

34,000,000 تومان
ویژگی تاچ‌ پنل صوتی JX10Tuya
  • برند sos
  • مدل JX10
  • پنل اندروید ورژن 8.1
  • دارای ورودی usb  و sd کارت
  • دارای بلوتوث
  • دارای فناوری Tuya و Zigbee Gateway
  • دارای کلید ولوم نمایشگر دار جهت دسترسی و کنترل انواع حالتها
  • برق ورودی 220ولت AC
برای اطلاع از قیمت تاچ پنل صوتی JX10Tuya می توانید با شماره های زیر در خانه هوشمند آراز تماس بگیرید. 09134331139 و 09134040389   برای دریافت لیست محصولات سیستم صوتی هوشمند خانگی بر روی لینک زیر کلیک نمایید. لیست محصولات سیستم صوتی هوشمند خانگی

تاچ‌ پنل صوتی JX6Tuya

21,000,000 تومان
ویژگی تاچ‌ پنل صوتی JX6Tuya
  • برند sos
  • مدل JX6
  • پنل اندروید ورژن 8.1
  • دارای فناوری Tuya و Zigbee Gateway
  • دارای ورودی usb  و sd کارت
  • دارای بلوتوث
  • قابلیت ورودی و خروجی aux
  • برق ورودی 220 ولت AC
  • دارای کلید ولوم نمایشگر دار جهت دسترسی و کنترل انواع حالتها
  برای اطلاع از قیمت تاچ پنل صوتی JX6Tuya می توانید با شماره های زیر در خانه هوشمند آراز تماس بگیرید. 09134331139 و 09134040389   برای دریافت لیست محصولات سیستم صوتی هوشمند خانگی بر روی لینک زیر کلیک نمایید. لیست محصولات سیستم صوتی هوشمند خانگی

تاچ‌ پنل صوتی JX8Tuya

28,000,000 تومان
ویژگی تاچ‌ پنل صوتی JX8Tuya
  • برند sos
  • مدل JX8
  • پنل اندروید ورژن 8.1
  • دارای فناوری Tuya و Zigbee Gateway
  • دارای ورودی usb  و sd کارت
  • دارای بلوتوث
  • قابلیت ورودی و خروجی aux
  • برق ورودی 220 ولت AC
  • دارای کلید ولوم نمایشگر دار جهت دسترسی و کنترل انواع حالتها
برای اطلاع از قیمت تاچ پنل صوتی JX8Tuya می توانید با شماره های زیر در خانه هوشمند آراز تماس بگیرید. 09134331139 و 09134040389   برای دریافت لیست محصولات سیستم صوتی هوشمند خانگی بر روی لینک زیر کلیک نمایید. لیست محصولات سیستم صوتی هوشمند خانگی

آمپلی فایر رستوران

امروزه در برخی رستوران ها از سیستم صوتی رستوران استفاده می کنند و از این سیستم برای پخش موسیقی و پیجینگ استفاده می کنند. یکی از اجزای سیستم صوتی رستوران و کافی شاپ آمپلی فایر است که برای تقویت صدای خروجی و پخش یکنواخت صدا از طریق اسپیکر به کار می رود.

موسیقی علاوه بر اینکه لذت غذاخوردن در رستوران را زیادتر می کند در هنگامی که مشتری منتظر آماده شدن سفارش خود هست می تواند از پخش موسیقی آرام لذت برده و این رضایت مشتری را به همراه دارد.

همینطور استفاده از آمپلی فایر رستوران و کافه و پخش موسیقی باعث جذب مشتری بیشتر می شود.

اگر می‌خواهید در مورد سیستم صوتی رستوران بیشتر بدانید مقاله معرفی بهترین سستم صوتی رستوران را مطالعه نمایید.

 

بهترین مارک آمپلی فایر خانگی

چه شرکت هایی بهترین آمپلی فایر خانگی را می سازند؟ برای پاسخ به این سوال چند شرکت سازنده را معرفی می کنیم:

  • دنون
  • هارمان کاردن
  • مارانتز
  • پراجکت
  • پایونیر
  • یاماها
  • S.O.S

هنگام خرید یک آمپلی فایر خانگی از هر یک از این موارد، می توانید مطمئن باشید که خریدی با کیفیت انجام داده اید. موضوع بعدی که بسیار مهم است قیمت و عوامل موثر بر قیمت است.

به طور کلی آمپلی فایرهای خانگی به دو قسمت استریو و سینمایی تقسیم می شوند. آمپلی فایرهای سینمایی، برای تماشای فیلم و آمپلی فایرهای استریو برای گوش دادن به موسیقی استفاده می کنند. البته می توانید با آمپلی فایر سینمایی به موسیقی نیز گوش دهید.

همچنین تقویت کننده های با کیفیت استریو به دو گروه Hi-Fi و High-End تقسیم می شوند. که در این تقسیم بندی به آنها تقویت کننده های لوکس رده بالا می گویند.

بهترین مارک آمپلی فایر خانگی

انواع آمپلی فایر از لحاظ اهمی یا ولتی

  • آمپلی اهمی

در تقویت کننده اهمی، یک جفت سیم جداگانه از هر یک از بلندگوهای سقفی به سمت آمپ می رود. در این نوع سیستم ها، بلندگوها مستقیماً از منبع تغذیه انرژی می گیرند و هیچ مانعی برای اتصال متقاطع(ترانس مچینگ) وجود ندارد. کیفیت و قدرت صدا در آمپلی فایر اهمی بالاست.

در آمپلی فایر اهمی محدودیت هایی وجود دارد، اینکه اگر طول سیم کشی طولانی باشد، برق در طول مسیر کاهش می یابد و کیفیت صدا را تحت تاثیر قرار می دهد. محدودیت دوم، مقاومت الکتریکی بین تقویت کننده و بلندگو است. اگر سیم کشی به صورت موازی باشد، مقاومت کاهش می یابد و در تعداد بلندگو محدودیت ایجاد می شود.

  • آمپلی اهمی-ولتی

این آمپلی فایر هم مانند اهمی عمل می کند و هم به صورت ولتی. در آمپلی فایر ولتی محدودیت های آمپلی فایر اهمی وجود ندارد و مشکل مقاومت در تقویت کننده ولتی برطرف شده است.

در این نوع تقویت کننده ها محدودیتی برای نصب بلندگوها به صورت موازی وجود ندارد و محدودیتی در تعداد بلندگوها وجود ندارد. برای حل مشکل مقاومت در این نوع سیستم از ترانس مچینگ با توان معین در مدار بلندگو استفاده می شود.

بیشتر بدانید: اگر می خواهید در مورد تفاوت آمپلی فایر اهمی و ولتی بیشتر بدانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

تفاوت آمپلی فایر خانگی و آمپلی فایر ماشین

استفاده از آمپلی فایر خانگی برای تقویت صدای سیستم خانگی است. این آمپلی فایرها مانند تقویت کننده سیستم خودرو نیز عمل می کنند. اما مهمترین تفاوت آمپلی فایر خانگی و آمپلی فایر ماشین، میزان تقویت صدا است و به طور کلی تقویت کننده های صوتی مورد استفاده برای اماکن خانگی و عمومی باید از تقویت کننده های سیستم خودرو قوی تر باشند و دلیل این امر بزرگتر بودن محیط می باشد.

زیرا محیط خودرو بسیار کوچک است و با کمی تقویت صدا مشکل کیفیت صدا حل می شود. اما در محیط هایی که فضای بیشتری دارند، تقویت کننده قوی تری برای صدا و جلئگیری از افت صدا یا نویز مورد نیاز است. به همین دلیل نیاز به افزایش صدا در چنین محیطی افزایش می یابد.

 

انواع آمپلی فایر خانگی

 

قیمت آمپلی فایرخانگی هوشمند

قیمت آمپلی فایر هوشمند نیز ارتباط مستقیمی با استفاده از آن دارد. در واقع آمپلی فایرهایی که صدا را با حجم بالاتر تقویت می کنند معمولا پیشرفته تر هستند و قیمت بالاتری نیز دارند.

اگر تجربه خرید آمپلی فایر را ندارید بهتر است با کارشناسان فروش ما در این زمینه مشورت کنید. کارشناسان فروش ما مشاوره خرید آنلاین را به شما ارائه می دهند تا بتوانید با توجه به نیاز خود بهترین محصول را خریداری و استفاده کنید.

 

بیشتر بدانید: برای اطلاع از آخرین قیمت آمپلی فایر خانگی به لیست قیمت سیستم صوتی هوشمند خانگی مراجعه نمایید.

 

خرید آمپلی فایر خانگی ارزان

تا اینجای مقاله راهنمای خرید آمپلی فایر خانگی شما را با انواع آمپلی فایر و نحوه خرید آشنا کردیم. در ادامه اگر تصمیم به خرید آمپلی فایر خانگی از نوع دیواری و یا رومیزی دارید بهتر است که مقاله زیر را در مورد نحوه خرید آمپلی فایر خانگی ارزان است، مطالعه نمایید.

سخن آخر

در مقاله راهنمای خرید آمپلی فایر خانگی شما را با اینکه آمپلی فایرچیست و چه انواعی دارد آشنا کردیم. در مورد اینکه برای محیط شما کدام آمپلی فایر بهتر است با کارشناسان ما در خانه هوشمند آراز تماس گرفته و اطلاعات بیشتر را دریافت نمایید.

سوالات متداول

آمپلی فایر چیست و چه کاربردی دارد؟

تقویت کننده الکترونیکی وسیله ای است که برای افزایش توان و ولتاژ سیگنال استفاده می شود. تقویت کننده ها در سیستم صوتی، دستگاه های الکترونیکی مانند گیرنده های رادیو و تلویزیون، تجهیزات صوتی و کامپیوترها هستند که  برای افزایش برد سیگنال استفاده می شوند.

چندین بلندگو را می توان به آمپلی فایر متصل کرد؟

برای صدای عالی و بلند، می توان تا 4 بلندگو (هر کدام تا 50 وات) را به آمپلی فایر متصل کرد.

علت گرم شدن دستگاه آمپلی فایر چیست؟

هنگامی که به طور مداوم از دستگاه استفاده می کنید یا هنگامی که میکروفون را به دستگاه متصل می کنید و حجم زیادی از صدا را در زمان طولانی به دستگاه وارد می کنید، دستگاه گرم می شود و افت می کند.

آیا آمپلی فایر روی کیفیت و وضوح صدا تاثیر می گذارد؟

بله، انتخاب آمپلی فایر مناسب تاثیر زیادی در کیفیت، شفافیت و عدم افت صدا دارد و شما باید بر اساس نیاز، کاربرد و نوع مکان خود آمپلی فایر مناسب را انتخاب کنید.

6 دیدگاه در “راهنمای خرید آمپلی فایر خانگی

  1. مرجان گفت:

    سلام ممنون از مقاله خوبتون. سوال داشتم در مورد آمپلیفایر لمسی مدل ۸۰۳ که آیا میتونیم اسپیکر ۵۰ وات به آن وصل کنیم؟

    1. admin گفت:

      سلام ممنون از توجه شما. آمپلی فایر لمسی دیواری مدل jx803 را می توان تا حداکثر 4 اسپیکر 50 وات متصل کرد که همچنان صدا را با کیفیت خوب پخش می کند.

  2. الهام گفت:

    سلام ممنون بابت مقاله.
    سوال داشتم در مورد آمپلی فایر دیواری اینکه این آمپلیفایر به صورت توکار هم نصب می شود؟

    1. admin گفت:

      سلام ممنون از شما. بله آمپلی فایر دیواری به دو صورت روکار و توکار نصب میشود. در حالت نصب توکار داخل قوطی قرار می گیرد ولی در حالت روکار داخل براکتی قرار می یرد که این براکت روی دیوار نصب می شود.

  3. س.م گفت:

    سلام من 4 عدد باند سقفی یاماها ns-ic600دارم چه امپلی فایری رو توصیه می کنید

    1. admin گفت:

      سلام و درود وقتتون بخیر آمپلی فایر ۸۰۳ اوکی هست واسه کارتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *